Új TRACER 9 GT+ sporttúra modell a Yamahától

A Yamaha sporttúra modelljei világszerte lehetőséget adnak a motorosoknak, hogy megéljék álmaikat és új utakat fedezzenek fel, amikor csak szükségét érzik, hogy kiszakadjanak a mindennapok valóságából. Legyen szó hétvégi pihenésről vagy ambiciózus nagyobb túráról, a TRACER 9 termékcsalád teljesítménye, kényelme és sokoldalúsága minden motoros kalandvágyát kielégíti.

A nagy nyomatékú 890 köbcentiméteres CP3 motor, a könnyű alumíniumváz, a természetes ergonómia és a poggyászokra kész kialakítás különleges formulája biztosítja, hogy ezek a motorok bármikor bevethetők legyenek. Most a Yamaha készen áll arra, hogy a TRACER koncepciót egy izgalmas új dimenzióba emelje a vállalat által valaha gyártott legkifinomultabb sporttúra modellel. A korábbi modellek erősségeire építve az új TRACER 9 GT+ egy sor olyan kategóriavezető megoldást kapott, amelyek élménnyé változtatnak minden utat, és amelyek korábban elképzelhetetlen mértékű sokoldalúságot és irányíthatóságot biztosítanak.

Az új TRACER 9 GT+ a teljesen integrált élvonalbeli elektronikával – többek között milliméteres hullámú radarral, adaptív sebességtartó automatikával, radarral összekapcsolt egységes fékrendszerrel, elektronikus felfüggesztéssel és intelligens menetmódokkal, valamint kapcsolódó TFT műszerekkel és teljes körű Garmin navigációval – készen áll arra, hogy a vezérlés új korszakát vezesse be, amely a sporttúra motorozás élményét egészen új szintre emeli.

A TRACER 9 GT+ az első olyan Yamaha, amely adaptív sebességtartó automatikával (ACC) van felszerelve, és ez a fejlett új rendszer a sebességtartó automatika minden előnyét kínálja azzal a képességgel együtt, hogy automatikusan tartja a rögzített távolságot az előtted haladó járműtől. A hagyományos sebességtartó automatika esetében, ha a motoros közeledik az előtte haladó járműhöz, akkor le kell kapcsolnia a rendszert, vagy fékeznie kell – ami a rendszer automatikus lekapcsolásával jár. Az új ACC rendszerrel azonban egy beépített milliméteres hullámú radar folyamatosan méri a távolságot a TRACER 9 GT+ előtt haladó járműtől. Az ACC automatikusan szabályozza az utazósebességet, a lassítást és a gyorsítást az útviszonyoknak megfelelően.

Az ACC állítható, és amikor a gép mozgásban van, a motoros egyéni preferenciáinak megfelelően kiválaszthatja a négy különböző követési távolságot, ahol a legrövidebb követési távolság egy sávban, a legnagyobb követési távolság pedig négy sávban látható. Az ACC számos előnyt kínál, többek között csökkenti a motoros fáradtságát, mivel kevesebb beavatkozást igényel, valamint az állandó követési távolság fenntartásával jobb menetminőséget biztosít, és elősegíti a forgalom zavartalan áramlását.

Amikor az ACC rendszer aktív, az új 7 colos TFT-mérő zöld ikont jelenít meg (a készenléti állapotot szürke szín jelzi), és a kiválasztott követési távolság megerősítésére 1 és 4 közötti fehér sávot jelenít meg egy autó ikon alatt. Ha az ACC úgy ítéli meg, hogy a motor túl közel van az elöl haladó járműhöz, vagy ha úgy érzékeli, hogy a gép jelenlegi gyorsítási/lassítási állapota hamarosan ahhoz vezet, hogy a motor túl közel kerül, a motoros beavatkozását kérő ikon jelenik meg a műszerfalon, ezáltal értesítve arról, hogy megfelelő lépéseket kell tennie a túl közeli követés elkerülése érdekében.

Az ACC 30 km/h és 160 km/h sebesség között működik. A sebességet 1 km/h vagy 10 km/h lépésekben lehet növelni és csökkenteni az állítókapcsoló egyszeri megnyomásával vagy lenyomva tartásával. Az ACC kikapcsolása fékezéssel vagy a kuplungkar 1 másodpercnél hosszabb ideig történő lenyomásával, illetve a gázkar markolatának a gázkar ütközőjén túli gördítésével történhet. Ez a könnyen érthető ACC-állapot minden képernyőmódban megjelenik, beleértve a navigációs üzemmódot, és további segítséget nyújt a motorosnak, amelyet a vezetési élmény fokozása mellett, különösen a forgalmas autópályákon.

Az ACC az előre beállított követési távolság fenntartása mellett „kanyarodásvezérléssel” is rendelkezik, amely megakadályozza a sebesség növelését, ha a rendszer azt érzékeli, hogy a gép kanyarodik, és ha a radar egy előtted haladó járművet érzékel, akkor a gyorsítás mértékét is korlátozza a követés során. Az ACC „előzési asszisztens” a TRACER 9 GT+-t a szokásosnál egyenletesebben gyorsítja fel, amikor érzékeli, hogy a motor irányjelzője aktív, és a motorkerékpár előzési manővert hajt végre.

Az ACC a motorral és az elektronikus felfüggesztéssel is integrálva van, és az előtted haladó járműtől való előre beállított távolság megtartásához a motorfék és a fékek – ebben a sorrendben – aktiválódnak a motorkerékpár lassítására. Ezzel egyidejűleg az elektronikus felfüggesztés csillapító ereje úgy kerül beállításra, hogy a fékezéskor fellépő túlzott billegés csökkenjen a váz stabilitásának fenntartása érdekében. Az automatikus beavatkozásra képes, kifinomult ACC a sebesség, a gázadás, a motorfékezés, a fékezés és a felfüggesztés szintjének beállításával egy jármű követésekor – valamint kanyarodáskor és előzéskor – természetes és zökkenőmentes vezetési élményt nyújt. Ez a Yamaha motoron először alkalmazott, kategóriavezető elektronika új szintre emeli az autópályás vezetés kényelmét. A könnyen kezelhető ACC csökkenti a motoros mentális és fizikai erőfeszítéseit, valamint fokozott kényelmet biztosít a páratlan vezetési élményhez, így a TRACER 9 GT+ a Yamaha legjobb sporttúra gépe.

A Yamaha sporttúra modellcsaládjának zászlóshajójaként tündöklő TRACER 9 GT+-t választották ki egy sor új, innovatív, kategóriavezető technológia bemutatására – köztük a motoros világ első radarral összekapcsolt egységes fékrendszerét (UBS).

Az új rendszer aktív kialakítású, amely a milliméteres hullámú radar és a 6 tengelyes IMU (inerciális mérőegység) adatainak felhasználásával fokozott irányíthatóságot biztosít az első és hátsó fékerő segítésére és szabályozására a Bosch hidraulikus egységen keresztül, mely utóbbi optimalizálja a fékrendszer vezérlését és fékezési előfeszítését. A radarral összekapcsolt egységes fékrendszer három fő eleme csak akkor működik, ha a BC (fékvezérlő rendszer) funkció be van kapcsolva. Először a fékezési asszisztens beavatkozik, amikor a rendszer azt érzékeli, hogy a gépet ütközés fenyegeti. Másodszor, az első/hátsó fékrásegítés a stabil lassítás érdekében mindkét kerékre ható fékerőt szabályozza. Harmadszor pedig a kanyarodási fékvezérlés automatikusan beállítja a fékerőt, hogy megakadályozza a gumiabroncsok megcsúszását, amikor a gép dőlésbe kerül.

A radarral összekapcsolt egységes fékrendszer folyamatosan elemzi a milliméteres hullámú radartól érkező követési távolsági adatokat. Ha a rendszer úgy számítja, hogy a motoros által kifejtett fékezés kevés a motorkerékpár előtti járművel való ütközés megakadályozásához, akkor a TRACER 9 GT+ lassításához növeli az első és a hátsó kerekekre ható féknyomást.

A korábban ismertetett ACC rendszer szintén automatikusan lelassítja a TRACER 9 GT+-t, ha elér egy előre kiválasztott követési távolságot, de amint a motoros fékez, az ACC kikapcsol, majd a radarral összekapcsolt egységes fékrendszer beavatkozik, ha úgy ítéli meg, hogy a motoros által kifejtett fékezés nem elegendő az ütközés elkerüléséhez. A rendszer további fékezési segítséget nyújt, és csak akkor avatkozik be, ha a fékvezérlő rendszer be van kapcsolva, és a motoros fékez – mivel ez nem ütközéselkerülő rendszer.

A második elem az első/hátsó rásegítésű egységes fékrendszer, amely az első/hátsó fékerőelosztást állítja be. Ha a motoros csak az első féket használja, a hidraulikus egység automatikusan fékez a hátsó kerékre, a beavatkozás mértéke pedig a gyorsulás és a dőlésszög változásaihoz kapcsolódó inercia-adatok alapján kerül kiszámításra. Ha csak a hátsó féket használja, a rendszer néha – de nem mindig – a fékpedál használatára és a motorkerékpár viselkedésére vonatkozó inercia-adatoktól függően a hidraulikus egységen keresztül további fékerőt fejt ki az első kerékre.

A harmadik elem a kanyarodási fékvezérlés. Ez egy „kanyarfék-szabályozó” rendszer, amely figyeli az IMU-tól származó futási adatokat, és azonnal beállítja a fékerőket, hogy megakadályozza a gumiabroncsok megcsúszását.

A radarral összekapcsolt egységes fékrendszer az elektronikus felfüggesztéshez kapcsolódik, és az első és hátsó fékerők rásegítése és szabályozása mellett az első és hátsó felfüggesztés csillapítását is szabályozza a futómű stabilitásának fenntartása érdekében. Az ABS mindig működik, függetlenül attól, hogy a fékvezérlés be- vagy kikapcsolt állapotban van-e. Mind az új adaptív sebességtartó automatika, mind a radarral összekapcsolt egységes fékrendszer az új milliméteres hullámú radar adatait használja, amely érzékeli a motorkerékpár előtt közvetlenül haladó jármű távolságát. A mindössze 200 g súlyú, kompakt, integrált radaregység a TRACER 9 GT+ elülső részén, egy új védőburkolat mögött helyezkedik el.

A TRACER 9 GT+ esetén a motoros három különböző képernyőtéma közül választhat az új, teljesen színes, nagy fényerejű TFT-műszeren. Mindegyik képernyőtémát úgy terveztük, hogy más-más érzést közvetítsen a különböző vezetési stílusoknak és személyes preferenciáknak megfelelően. A letisztult, modern megjelenés, a lecsupaszított, sportos stílus vagy a Yamaha Jin-Ki Kanno fejlesztési alapelve inspirálta vizuális arculat minden motorosnak kínál megfelelő témát.

Mindhárom témában kiemelten szerepel az adaptív sebességtartó automatika (ACC), amellyel a motoros azonnal láthatja a rendszer távolságbeállítását és a kiválasztott utazósebességet.
A gazdagabb vezetési élmény érdekében a TRACER 9 GT+ alapfelszereltségéhez okostelefon-csatlakoztathatóság is tartozik. A kommunikációs vezérlőegység révén a motoros okostelefonját összekapcsolhatja a géppel, a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazását használva.

A csatlakozás USB (A TRACER 9 GT+ nem alapfelszereltsége) , Wi-Fi vagy Bluetooth segítségével történhet, és a csatlakozást követően a motoros a bejövő hívásokról, e-mailekről és üzenetekről szóló információkat a TFT műszereken tekintheti meg. A motoros és az utasai Bluetooth-támogatású fejhallgatóval zenét is hallgathatnak és hívásokra is válaszolhatnak, új dimenziót adva ezzel minden utazásnak, legyen szó nagyobb távú túrákról vagy munkába járásról. A TRACER 9 GT+ vezetője a bal kormányrúdon található új, ergonomikus kezelőszervek segítségével számos menüt és funkciót is megtekinthet, és amikor a motor nem mozog, az új, nagy fényerejű 7 hüvelykes TFT-képernyő az időjárásjelentéstől a részletes értesítéseken át mindent megjelenít.

A Garmin teljes képernyős navigációja könnyen telepíthető, a motorosnak csak annyit kell tennie, hogy csatlakoztatja okostelefonját az ingyenes MyRide alkalmazáson keresztül, és letölti a Garmin Motorize alkalmazást (A Garmin Motorize használatához előfizetési szolgáltatási szerződés szükséges). A csatlakoztatott TFT műszereken egy teljes képernyős navigációs ablak is megnyitható, ahol a TRACER 9 GT+ vezetője különböző fajta útvonalak közül választhat – mint például a leggyorsabb, legrövidebb, autópálya és egyéb -, és a Bluetooth-on csatlakoztatott fejhallgatóra átküldheti a hangos útvonalterveket. A térképadatok letöltődnek az okostelefonra, így a motoros akkor is hozzáférhet a navigációhoz, ha az okostelefon jelzése egyes régiókban esetlegesen megszakad.

A navigációs funkciók közé tartozik a valós idejű forgalomfigyelés, a becsült érkezési idő és a torlódások elkerülésére szolgáló alternatív útvonalak. További hasznos funkció a maradék üzemanyaggal megtehető távolság, valamint a valós idejű frissítések, amelyek a helyi időjárási információkat, a kiválasztott célállomás időjárási helyzetét és a heti időjárás-előrejelzést mutatják. A Garmin Motorize olyan figyelmeztetéseket is tartalmaz a motoros számára, amelyek tájékoztatnak a potenciális veszélyekről, például az éles kanyarokról – és az érvényes sebességkorlátozásokra vonatkozó értesítéseket is megjeleníti.

A PhotoReal Junction view funkció automatikusan osztott képernyős formátumban jelenik meg, amikor egy csomóponthoz közeledik, és jelzi, hogy a következő kijáratnál melyik sávban kell haladnia.

A Garmin Motorize alkalmazás a bal kormányrúdon található joystickkal és a főoldal gombbal működtethető, amikor a gép áll – de az alkalmazás le van zárva, és nem működtethető, amikor a motorkerékpár mozog.

A hagyományos sebességtartó rendszerekkel ellentétben, amelyek kikapcsolnak, amikor a motoros használja a kuplungot vagy sebességet vált, a TRACER 9 GT+ motorosa az új, 3. generációs gyorsváltó segítségével akkor is válthat sebességet, amikor az ACC aktív.
Ez az új, élvonalbeli sporttúra gép az első Yamaha azzal a 3. generációs gyorsváltóval, amely még szélesebb körű funkcionalitást biztosít azáltal, hogy gyorsításkor kuplung nélküli visszaváltást, lassításkor pedig kuplung nélküli felváltást tesz lehetővé. Ha például a vezető aktív ACC-vel 100 km/h sebességgel, 6. fokozatban halad, majd egy elöl haladó autó automatikusan lelassít, a vezető a csökkentett sebességhez igazodva visszaválthat anélkül, hogy az ACC kikapcsolódna. Hasonlóképpen, ha lefelé haladva az ACC alacsonyabb fokozatban van, a vezető felválthat, hogy csökkentse a motorfékezést anélkül, hogy az ACC hatását elveszítené.
A természetes vezetési érzet megőrzése érdekében a 3. generációs gyorsváltó nem működik bizonyos helyzetekben, amikor a motor fordulatszáma rendkívül alacsony vagy magas, illetve amikor a gép nem gyorsít vagy lassít.

Ilyen körülmények között az új TFT műszeren a gyorsváltó ikonja jelzi, hogy a gyorsváltó használható-e vagy sem, és amint a sebesség vagy a fordulatszám megváltozik, a rendszer újra működésbe lép. A TRACER 9 GT+ a legfejlettebb elektronikus vezérlési technológiával van felszerelve, amely bármelyik sorozatgyártású Yamaha motorkerékpárban megtalálható, és ez hangsúlyozza a Yamaha elkötelezettségét a sporttúra kategória iránt. Az új generációs KADS (KYB Actimatic Damper System) elektronikusan vezérelt felfüggesztési rendszert a KYB-vel közösen fejlesztették ki, és úgy tervezték, hogy izgalmas sportteljesítményt és rendkívül kényelmes utazást biztosítson.

Ezt a teljesen integrált első és hátsó felfüggesztési rendszert a 6 tengelyes inerciamérő-egység vezérli, amely különböző érzékelőket figyel, és a hidraulikus egységen (HU) és a felfüggesztésvezérlő egységen (SCU) keresztül automatikusan beállítja a csillapítóerőket. A KADS sport (Sport) vagy kényelmi (Comfort) üzemmódba állítható, és képes alkalmazkodni a legkülönfélébb vezetési stílusokhoz azáltal, hogy a csillapítási erőket folyamatosan az aktuális vezetési körülményekhez igazítja. Az inerciaadatok elemzésével (beleértve a motor dőlésszögét és gyorsulását) ez a kifinomult felfüggesztési rendszer kiváló minőségű vezetést biztosít, páratlan úttartással és emelkedett érzéssel, olyan fokú magabiztosságot nyújtva, amely bizonyítja, hogy a TRACER 9 GT+ a Yamaha eddigi legjobb sporttúra gépe.

Mint minden más elektronikus rendszer, amely ezen a nagy teljesítményű motorkerékpáron megtalálható, a KYB felfüggesztés is teljes mértékben integrált, hogy mindig stabil menetteljesítményt biztosítson, és együtt működik az ACC-vel, az első/hátsó rásegítésű egységes fékrendszerrel, valamint a radarral összekapcsolt egységes fékrendszerrel és a fékvezérléssel. Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés kezelési jellemzőit az integrált menetmódok kiválasztása is befolyásolja, és a csillapítási beállítások egy mágnesszelep segítségével azonnal beállíthatóak, hogy a különböző terhelési és menetkörülmények között sima és kényelmes vezetés legyen elérhető.

A TRACER 9 GT+ előnye a továbbfejlesztett D-mód (a motor karakterének kiválasztása), amely mostantól teljesen integrált a gép 6 tengelyes inerciális mérőegységével, és a dőlésérzékeny vezetői segédfunkciók átfogó csomagjával. Korábban a D-mód (a motor karakterének kiválasztása) teljesen külön működött a különböző elektronikusan vezérelt motoros segédfunkcióktól, amelyek egyedi beállítást igényeltek. Ez az új rendszer intuitívabb, ezért sokkal könnyebben érthető és használható menet közben. A motorosnak lehetősége van négy integrált hajtási mód közül választani: „Sport”, „utcai”, „esős” vagy „egyéni” – amelyek mostantól a motor karakterisztikájának kiválasztásával (D-mód), a kipörgésgátlóval, a csúszásgátlóval, a kerékemelkedés-figyeléssel és az elektronikus felfüggesztés csillapítás-szabályozásával együttműködve biztosítják a fokozott irányíthatóságot a legkülönbözőbb vezetési helyzetekben.

A „sport”, „utcai” és „esős” választható opciók beágyazott gyári beállításokkal rendelkeznek, különböző beavatkozási szintekkel a különböző körülményeknek megfelelően, és ezeket az előre beállított üzemmódokat a Yamaha tervezői fejlesztették ki a tesztpilóták visszajelzései alapján. A negyedik, „egyéni” opció lehetővé teszi a motoros számára, hogy manuálisan válassza ki a különböző elektronikusan vezérelt segédfunkciók saját beavatkozási beállításait, és mentse el azt a saját testreszabott üzemmódjaként.

Az új tervezésű, joystickot és főoldal gombot alkalmazó kormánykapcsoló-egységek lehetővé teszik a motoros számára a funkciók szélesebb körének működtetését, beleértve az okostelefon-kapcsolatot és a navigációt. Mind a jobb, mind a bal oldali csoportok áttekinthető, logikus elrendezéssel és egyszerű kialakítással rendelkeznek, ergonomikus elrendezésük pedig sima hüvelykujjmozgást biztosít a könnyű és intuitív működtetéshez. A kapcsolócsoportok háttérvilágítást is kaptak a könnyebb azonosításhoz és a sötétben történő használathoz.

Az állítható magasságú vezetőülés új párnázással és átdolgozott formával bővült a nagyobb kényelem érdekében. A zászlóshajó sporttúra gép esetében pedig egy új bőr stílusú borítással fokozták a minőség és a tulajdonosi büszkeség általános érzetét. Így mostantól egy sokkal kényelmesebb és kifinomultabb hely egy hosszú úthoz. A jobb fékérzet érdekében a hátsó féktárcsa átmérője közel 9%-kal 267 mm-re nőtt, a hátsó féknyereg kialakítását átdolgozták, és az új fékpedál, valamint az új, tiszta füstszínű első és hátsó folyadéktartályok fokozzák a prémium minőség általános érzetét.

A TRACER 9 GT+ magasabb felszereltsége még kifinomultabb vezetési élményt és nagyobb tulajdonosi büszkeséget nyújt, és különböző változásokat is magába foglal, beleértve egy új USB A csatlakozót, egy újratervezett műszerfali konzolt és az átdolgozott szélvédőtartókat. Ezenkívül egy új hátsó fékpedál-konzolt is kapott az új hátsó fékrendszerhez.

A TRACER 9 GT+ a legkifinomultabb és legkívánatosabb Yamaha sporttúra gép, és pozíciójának hangsúlyozása érdekében két exkluzív, többszínű színösszeállításban kapható: Icon Performance és Power Grey. Mindkét színváltozat kézzel maszkolt, osztott festéses kialakítással készült, hogy tovább fokozza az erőteljes karosszéria és a fényezés látványát.

A TRACER 9 GT+-t a Yamaha elismert EU5 890 köbcentiméteres CP3 motorja hajtja, amely erős,
lineáris nyomatékot ad le, így ez a zászlóshajó sporttúra gép figyelemre méltó teljesítményt nyújt, akár az Alpokban túrázol, vagy épp a munkahelyre tartasz. A Yamaha elektronikus gázkarral (APSG) és Yamaha chip vezérelt fojtószeleppel (YCC-T) felszerelt könnyű rendszer kiküszöböli a huzalok és csigák szükségességét, és kiváló reagálást biztosít természetes érzet mellett. A TRACER 9 GT+ számos Yamaha-exkluzív technológiával rendelkezik, beleértve az alumínium öntvény fő vázat, amely a vállalat exkluzív CF (Controlled Filling) rendszerével készült. Ez a speciális rendszer lehetővé teszi a rendkívül könnyű és erős, különböző falvastagságú vázak építését – ami optimális merevségi egyensúlyt biztosít a kiváló kezelhetőség érdekében.

A rugózatlan súlyt a könnyű alumínium lengőkar használatával minimalizálták, a SpinForged kerekek pedig – amelyek szintén egy Yamaha-exkluzív technológiával készülnek – nemcsak a felfüggesztés működését segítik, hanem csökkentik a tehetetlenségi nyomatékot is, így jelentősen hozzájárulnak a gép könnyű és agilis kezelési jellegéhez.

A világítás teljesen LED-es rendszerű, és a Yamaha kifinomult kanyarfényei a TRACER 9 GT+ alapfelszereltségéhez tartoznak. Ha a gép 5 km/h vagy annál nagyobb sebességgel halad, és a dőlésszög meghaladja a 7°-ot, a kanyarfények automatikusan megvilágítják a kanyar belső oldalát – függetlenül attól, hogy tompított vagy ködfényszórót használsz -, így nagyobb megvilágított útszakaszt biztosítanak.

A Yamaha prémium sporttúra modelljét azoknak tervezték, akik egész évben motoroznak, és szívesen vállalnak kalandokat, bárhol-bármikor. A TRACER 9 GT+ egész szezonra szóló vezetési kényelmet biztosít, és nagy méretű, 10 fokozatban állítható szélvédővel, valamint 10 fokozatú markolatfűtéssel van felszerelve, amelyek a leghosszabb utazást is élvezetesebbé teszik. A Yamaha eredeti tartozékként kényelmi (Comfort) ülésfűtést is kínál – szintén 10 választható hőmérséklet-szinttel.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom