Újra murvára mennek a Peugeot Kupások

Az idei évad első futamán szerepeltek először murvás versenyen a Peugeot Kupa indulói. A hatodik szezon nem csak egy, hanem egyből két murvás futamot is hoz a versenyzőknek, hiszen augusztus első hétvégéjén Veszprémben újra letérnek az aszfaltos útról. A Peugeot magyarországi képviselete és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által létrehozott sorozatban idén eddig mindhárom futam különböző győztest hozott és nagy kérdés, hogy a 29.Veszprém Rallye-n tud e valaki duplázni, vagy most is új páros áll majd a dobogó legfelső fokán.

Székesfehérváron debütált a Peugeot Rally Cup Hungary sorozat murvás versenyen. Rekordszámú páros adta le a nevezését idén és a soron következő bajnoki futamon, a 29. Veszprém Rallye-n is kilenc páros neve szerepel az előzetes nevezési listán.

A Berta László – Császár László páros vezeti a bajnokságot. Mindhárom futamon a dobogó második helyén álltak, de természetesen most is a győzelem a céljuk. „Megpróbálunk visszavágni (Bertalan) Marciéknak az első futamon elszenvedett vereségért, ahol 4 másodperccel legyőztek minket. Majd most meglátjuk! Nyomni fogjuk a gázt! Vezetjük a bajnokságot, szeretnénk itt maradni elöl a veszprémi verseny után is.”

Bertalan Márton és Paizs Róbert a szezonnyitón debütált a Kupasorozatban és egyből győzelemmel kezdtek. „Szeretnénk megismételni a fehérvári eredményünket! A murva közelebb áll hozzám, mint az aszfalt és teljesen más érzéssel jövök egy murvás versenyre, mint egy aszfaltosra. Sajnálom, hogy csak egy napot versenyzünk!
Volt egy hosszú murvás tesztünk, ami össze volt kötve egy szponzorautóztatással. A kellemeset összekötöttük a hasznossal, mindenki örömére. Jó sok kilométert tudtunk menni és most nagyon várjuk a hétvégét!”

A Határ Attila – Éhn Dániel duó is most kezdte a Kupában, a második futamon, a hazai versenyükön, a Salgó Rally-n simán nyerni tudtak.
„Még mindig rutintalan vagyok murván, hiszen Székesfehérváron mentünk itt először. Az autónk elkészült, sajnos csak aszfalt futóművünk van, de majd jól megemeljük és bízom benne, hogy ki fogja így is bírni.”

Németh 8V Péternek a pécsi pálya számított hazainak, édesapjával indult és rajt-cél győzelmet arattak. Most újra állandó navigátorával, Späth Szabolccsal nevezett. „Nem sikerült jól az első murvás versenyünk a Peugeot-val. Rögtön az első gyorson odaütöttem az autót egy sziklához, aztán a harmadik szakaszon ki is tört a kerekünk. De cserébe megnyertük a hazai versenyünket, a Mecsek Rallye-t! Most újra murva… Várjuk már nagyon! Szeretnénk bizonyítani!”

Vogel Adri mellett a rutinos navigátor, Maricsek Miklós ül most is a jobb oldalon. „Még mindig nincs sok tapasztalatom a murván, hiszen a szezonnyitó volt az első murvás versenyem. Mindent megteszünk azért, hogy tudjunk gyorsulni. Sokat kell vállalni, de közben a célbaérés és a lehető legtöbb versenykilométer megtétele az elsődleges célunk, de nem fogjuk hagyni magunkat!
Volt lehetőségünk egy cseh futamon tesztelni, ez bátrabbá tesz minket.
Próbálunk a lehető legjobban felkészülni, gondos munkával írjuk majd fel a pályákat, ahogy mindig is. Miki hatalmas segítség ebben!”

A bajnoki ponttáblázatban a hatodik helyen állnak Viszló Csabáék. A szezonnyitó futam jól sikerült, hiszen a dobogó harmadik fokán állhattak Szegedi Mátéval, mégis többre vágyik a pilóta: „Szeretnénk a fehérvári harmadik helynél előrébb végezni! Sok mindent nem vállaltunk ott el, hiszen a biztos dobogót nem akartuk elengedni. Jó volt a tempónk, első közös versenyünk volt Mátéval.
Nagyon várjuk a hétvégét! Kicsit tartok az esős pályáktól, sárban, dagonyában még nem mentem sosem.”

Trencsényi Vince és Patkó Gábor nem nevezhető szerencsésnek az idén. Eddig csak az első versenyt tudta befejezni az újdonsült páros. De bizakodnak, hiszen egyszer minden rossz sorozat véget ér. „Az egyik kedvenc versenyem a Veszprém Rallye, sikerült itt már jó eredményeket elérnem a korábbi években. Már nagyon szeretnék egy tiszta versenyt, ahol a technika is összeáll és én sem hibázok. Ez a cél a hétvégére! Jó lenne egy szép eredménnyel zárni ezt a murvás futamot!”

Tóth-Gili Tamás a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. A fiatal versenyző a szezonnyitót kihagyta, így neki ez lehetne az első murvás versenye…
„Az utolsó pillanatig úgy volt, hogy a tavalyi bajnok pilótával, Hangodi Bendegúzzal indulok ezen a futamon, de sajnos a munkám elszólít és egy edzőtáborba kell utaznom, ahol a jövő vízilabda világbajnoki reménységeit készítjük fel, így nem tudok most elindulni ezen a versenyen. Nagyon sajnálom, és bízom benne, hogy a maradék két futamon el fogok tudni indulni!”

Új párossal bővül ezen a versenyen a Peugeot Kupa sorozata, hiszen rajthoz áll az idén érettségizett Zagyva Dorka is. Dorkát egy igazán rutinos navigátor, Spitzer Gábor fogja segíteni élete első Peugeot Kupás versenyén
„A szezonnyitón még Apával és egy másik autóval indultam, egyedi rajtengedéllyel. Most lett kész az autónk, az elmúlt hétvégén egy ceredi sprintfutamon teszteltük és sikerült nyernünk. Nehéz körülmények voltak, örültem az eredménynek. Nyilván ez egy lépcsőfok volt, de nem állunk meg, lépésről lépésre szeretnénk előrébb jutni, minél több kilométert menni, hiszen ez a fejlődés egyik alapja.
Izgatottan várom a hétvégét. Az a cél, hogy odaérjünk a céldobogóra és minden kilométerét élvezzük a versenynek és közben minél többet tanuljunk!

Tehát összesen nyolc páros várja a Peugeot Kupában az indulást a 29. Veszprém Rallye-n! A futam vasárnap kerül megrendezésre, összesen 7 gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a mezőnynek, több, mint 120 versenykilométerrel. A szervizpark a Veszprém Aréna parkolójában kap helyet és a sorozat technikai hátterét biztosító Tagai Racing Technology sátrai körül lesz megtalálható mind a nyolc csapat szervize.
Minden érdeklődőt szeretettel várnak a Peugeot 208 Rally4-es autóval induló egységek!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom