Vallelunga: Maxwell Toth csak egy hajszálnyival maradt le a győzelemről

A New Times Racing pilótája hatalmasat küzdött a győzelemért, végül 0.005 (!!!) másodperccel maradt alul az Aprilia Racing RS 660 Trofeo szezonnyitó hétvégéjén.

Max nagyon várta már ezt a megmérettetést, hatalmas lelkesedéssel és egy kis izgalommal készült rá. Utóbbi egy korábbi műtét miatt volt benne, ugyanis éles körülmények között még nem ült motoron a jerezi incidense óta.

A versenyhétvége programja már pénteken elkezdődött a szabadedzésekkel, amit a változékony időjárás, hirtelen lezúduló zápor és hamar felszáradó ívek jellemeztek. A magyar felmenőkkel rendelkező amerikai versenyző teljesítménye ekkor még nem alakult az elvárásai szerint. A szombati első időmérő edzésen viszont céltudatos és összeszedett motorozással megszerezte a pole pozíciót. A második kvalifikáció kezdetére aláhulló csapadék miatt már senki sem tudott javítani a korábbi idején, így Maxwell Toth az első helyről vághatott neki a vasárnapi versenynek a BK Course által felkészített motorjával.

Nem csak a rajt utáni pillanatok, de a futam egésze rengeteg izgalmat és hatalmas csatákat tartogatott az NTR versenyzőjének, aki végig az élen állt, miközben négy versenytársa is szorosan követte őt. Ezeket Max végig jól kezelte, azonban az utolsó kör utolsó kanyarjában egy szélárnyékból kibújó olasz pilóta mégis megelőzte. Mivel szabad szemmel nem lehetett megállapítani, hogy ki is volt előrébb, ezért célfotó döntött, méghozzá Francesco Mongiardo (49) javára, aki elképesztően kis különbséggel, mindössze 0.005 másodperccel előbb ért be Maxnél. A fiatal versenyző így nyilatkozott az őrült hajrá után:

„ A mai versenyen vívtam eddigi pályafutásom talán legnagyobb csatáját, amelyben sajnos alulmaradtam. Az elejétől a végéig nagyon szoros volt a meccs, és ugyan kicsit csalódott vagyok, de cseppet sem búsulok. Már alig várom a mugellói fordulót!”

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Dall’Igna: Marquez elhagyja a Hondát a Ducatiért

Már egy ideje szó van róla a MotoGP paddockjában, hogy Marc Marquez otthagyja a Hondát, és a mezőny egyik legjobb motorjára pályázik: a Ducatira. A kiadó helyek közül nem sok van, a gyári Ducatikat Francesco Bagnaia és Enea Bastinaini, a VR46-os motorokat Luca Marini és Marco Bezzecchi (bár itt igencsak furcsa lenne látni Marquezt), a […]

Olvass tovább
GP összefoglalók Moto GP Motor

Martin nyerte az esős káoszt

A rajt előtt pár perccel eleredt az eső. Még slickeken indultak a versenyzők, de rögtön jött a zászló, hogy mehet a motorcsere az esős gumis motorokra. Az első kör gyakorlatilag tojáshéjakon telt el a versenyzőknek, és ötüket kivéve mindenki bejött a bokszba morocserére. A 3 Yamaha, Bradl és Pirro maradtak kinn slickeken. Jorge Martin vezetett […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Az új BMW R 1300 GS

„Az új BMW R 1300 GS modellel újra sikerült meglepni a riválisokat. A motorkerékpárt még gazdagabb anyagfelhasználás, egyszersmind visszafogott komplexitás és tömeg jellemzik. Mindehhez a felhasználási területre összpontosító felszereltség társul, amelynek hatására még látványosabban jut érvényre az, amiről a boxermotoros GS igazából szól. Az új erőforrás mozgatta, egyedülállóan kezes és lenyűgözően motorozható modell mind a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom