Vallelunga: Maxwell Toth csak egy hajszálnyival maradt le a győzelemről

A New Times Racing pilótája hatalmasat küzdött a győzelemért, végül 0.005 (!!!) másodperccel maradt alul az Aprilia Racing RS 660 Trofeo szezonnyitó hétvégéjén.

Max nagyon várta már ezt a megmérettetést, hatalmas lelkesedéssel és egy kis izgalommal készült rá. Utóbbi egy korábbi műtét miatt volt benne, ugyanis éles körülmények között még nem ült motoron a jerezi incidense óta.

A versenyhétvége programja már pénteken elkezdődött a szabadedzésekkel, amit a változékony időjárás, hirtelen lezúduló zápor és hamar felszáradó ívek jellemeztek. A magyar felmenőkkel rendelkező amerikai versenyző teljesítménye ekkor még nem alakult az elvárásai szerint. A szombati első időmérő edzésen viszont céltudatos és összeszedett motorozással megszerezte a pole pozíciót. A második kvalifikáció kezdetére aláhulló csapadék miatt már senki sem tudott javítani a korábbi idején, így Maxwell Toth az első helyről vághatott neki a vasárnapi versenynek a BK Course által felkészített motorjával.

Nem csak a rajt utáni pillanatok, de a futam egésze rengeteg izgalmat és hatalmas csatákat tartogatott az NTR versenyzőjének, aki végig az élen állt, miközben négy versenytársa is szorosan követte őt. Ezeket Max végig jól kezelte, azonban az utolsó kör utolsó kanyarjában egy szélárnyékból kibújó olasz pilóta mégis megelőzte. Mivel szabad szemmel nem lehetett megállapítani, hogy ki is volt előrébb, ezért célfotó döntött, méghozzá Francesco Mongiardo (49) javára, aki elképesztően kis különbséggel, mindössze 0.005 másodperccel előbb ért be Maxnél. A fiatal versenyző így nyilatkozott az őrült hajrá után:

„ A mai versenyen vívtam eddigi pályafutásom talán legnagyobb csatáját, amelyben sajnos alulmaradtam. Az elejétől a végéig nagyon szoros volt a meccs, és ugyan kicsit csalódott vagyok, de cseppet sem búsulok. Már alig várom a mugellói fordulót!”

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Motorsport Nagyvilág

A Ducati elkezdte a MotoE motorok gyártását a 2023-as világbajnoki szezonra

Valamivel több mint egy évvel az első Misano-i teszt után, megkezdődött a „V21L” prototípusok gyártása. Decemberben indult a motorok összeszerelése, hogy a 2023-as FIM Enel MotoE világbajnoki kategória számára szükséges 23 gép február közepére elkészüljön. A versenyeken részt vevő 18 motorkerékpár mellett a Ducati öt tartalék géppel látja el a szervezőket. Minden prototípust a Ducati […]

Olvass tovább
Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban. Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom