Verstappen a hetedikről nyert Monzában

Tovább nőtt a holland címvédő összetettbeli előnye, már szinte biztos a második bajnoki cím. Leclerc az elsőről csak másodiknak ért be, a gumikezelés mellett ebbe a biztonsági autó is beleszólt. De Vries az első F1-es versenyén ként pontot, és a nap versenyzője címet zsebelte be.

Napos időjárási körülmények között vágtak neki a pilóták az Olasz Nagydíjnak. Leclerc az élről jól rajtolt, de Russell nála is jobb volt. Az angol megpróbált mély féktávot venni, és úgy elmenni a monacói mellett, de ez nem sikerült. A 63-as autó levágta a kanyart, de megtartotta a második pozíciót. Mögötte Ricciardo, Verstappen, Gasly, Norris, Alonso, de Vries, Zhou és Vettel jött a top 10-ben. Ahogy azt várni lehetett a holland címvédő sebességi fokozatot váltott, és elkezdte levadászni az előtte autózókat, amit a DRS megkönnyített. Elsőként egykori ausztrál csapattársán hámozta át magát, majd Russell következett, akit az egyenesben került ki.

Ami hátsóbb régiókat illetti, Sainz fokozatosan tört előre, néhány kör elteltével már a 10-ik helyen olvashattuk a nevét, nem sokkal később pedig már a hetediken haladt. Az első váratlan fordulat Vettel megállásával kezdődött. A német a megnyitásnál állt félre az Astonnal, így megúsztuk egy virtuális biztonsági autóval. Leclerc használta ki a helyzetet, és az élről cserélt. A monacói a harmadik helyre esett vissza, de alig több, mint 18 másodperc volt a hátránya a vezető hollandtól. Mögötte a rajtrács végéről zárkozó, és Ricciardót előzó csapattársa érkezett közepes abroncsokon. Hogy ne legyen unalmas most sem a Ferrari stratégák dolga, arra kérték Leclercet, ne váltson rövideket, amire az válasz érkezett, hogy ezt nem tudja teljesíteni.

A középmezőnyben is megkezdődtek a kiállások: Ricciardo, Gasly, de Vries, Zhou, Ocon, Tsunoda és Stroll is új papucsokat kapott, míg Alonso és Norris kint maradtak. Az angol mcLarenes jó tempót diktált, ez egy mögé vágásnak nézett ki kollégájával és Gaslyval szemben. Féltávhoz közeledve a Red Bull kihívta Verstappent az élről, lágyak után közepeseket kapott és a második pozícióba tért vissza. Hamilton, akiről eddig kevés szó esett, szintén szépen zárkózott, a 27-ik körben Alonsót előzte a hatodik helyért. A címvédő folyamatosan lopta a távolságot a monacóival szemben, közel egy másodpercet adott a Ferrari pilótájának körönként. A Scuderia látva, hogy milyen jól működött a piros oldalfalú Pirelli az energiaitalosoknál, Sainz autójára is azt rakták fel, a spanyol a közepeseken indult. Perez mögé ért vissza, majd egy nagy csatában megelőzte a mexikóit. Alonso eközben feladni kényszerült a futamot, műszaki gondjai voltak.

A vörösök tartva a címvédő tempójától közepeseken, kihívták Leclercet, aki a legpuhább keveréket kapta, Russell miatt viszont így sem kellett aggódniuk. Verstappen előnye 19 másodperc fölé nőtt, ami elégnek kellett, hogy legyen a végéig. Hamilton eközben szép kis manővert mutatott be, Gaslyt és Norrist is megelőzte a kettes kanyar kijáratánál, majd Ricciardo mellett is elment, és hatodiknak zárkózott. Az ausztrál autója viszont nem sokkal ezután megállt, ami jó kis kalamajkát okozott. Verstappen kivárt, hogy jön-e Leclerc új abroncsért, majd amikor ez megtörtént, ő is cserélt. Érthető volt, hisz nem akart pozíciót bukni, és már kevés volt a végéig. Az olaszok sportbírok nagyon lassan dolgoztak, már az 51-ik körben jártunk, de a McLaren még a pályán volt, és a biztonsági autó a mezőny felét sem szedte össze. Végül nem maradt idő, és jól gondolkodott a Red Bull, fontosabb volt a pozíció. A safety car mögött értek be, és a holland behúzta a hetedik helyről az olasz futamot. A monacóinak csalódottan ugyan, de be kellett érnie a második hellyel, míg Russell a harmadiknak örülhetett. Sainz nagyot menetelt, negyedik lett, míg Hamilton ötödik. Pereznek öszetettben tovább növekedett hátránya a második hely szempontjából, Norrist a hetediknek intették le. A top 10-et Gasly, de Vries, aki a nap pilótája lett első versenyén, és pontot is szerzett és Zhou zárta.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

C5 Aircross Hibrid 136: egy egyszerű és megfizethető, feltöltést nem igénylő, új elektromos változat

Az egyedülálló hibrid rendszer részei egy új generációs 136 lóerős (100 kW) PureTech benzinmotor, egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt, duplakuplungos új ë-DCS6 sebességváltó és egy meghatározott vezetési szakaszokban automatikusan töltődő 48 voltos akkumulátor. Élvezetes vezetés alacsony kibocsátás és fogyasztás mellett: az új változat jó gyorsulási jellemzőivel és az elektromos üzem előnyeivel fokozza a vezetési élményt […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Teszt Verdák

Toyota Hilux 2023 – Mese az elpusztíthatatlanról

Ha nem csak egy Hiluxra vágysz, hanem egy olyan strapabíró, elpusztíthatatlan férfias darabra, mint amit a tesztben láthatsz, akkor nincsen más dolgod, mint megnézned a kiegészítők listájában az Invincible csomagot. Sokkal több van benne, mint elsőre gondolnánk. Terepabroncs, extra díszítések, nagyobb védelem és grafika. Ez a grafika némelyeknek tetszik, némelyeknek nem, de ez nem is […]

Olvass tovább
Race Verdák

Tóth-Gili Tamás: Egyből a mély vízbe

A szezon egyik legnehezebb versenyén, a Salgó Rallyn debütált Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes az első osztályban és a Peugeot Kupában is. A vadonatúj 208 Rally4-es a verseny előtti napokban érkezett meg, kipróbálni sem tudták, ennek ellenére a rekordszámú, 12 fős Peugeot Kupában a hatodik helyet szerezték meg. Bár Gili szerint ennek most semmi jelentőssége […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom