Verstappen a hetedikről nyert Monzában

Tovább nőtt a holland címvédő összetettbeli előnye, már szinte biztos a második bajnoki cím. Leclerc az elsőről csak másodiknak ért be, a gumikezelés mellett ebbe a biztonsági autó is beleszólt. De Vries az első F1-es versenyén ként pontot, és a nap versenyzője címet zsebelte be.

Napos időjárási körülmények között vágtak neki a pilóták az Olasz Nagydíjnak. Leclerc az élről jól rajtolt, de Russell nála is jobb volt. Az angol megpróbált mély féktávot venni, és úgy elmenni a monacói mellett, de ez nem sikerült. A 63-as autó levágta a kanyart, de megtartotta a második pozíciót. Mögötte Ricciardo, Verstappen, Gasly, Norris, Alonso, de Vries, Zhou és Vettel jött a top 10-ben. Ahogy azt várni lehetett a holland címvédő sebességi fokozatot váltott, és elkezdte levadászni az előtte autózókat, amit a DRS megkönnyített. Elsőként egykori ausztrál csapattársán hámozta át magát, majd Russell következett, akit az egyenesben került ki.

Ami hátsóbb régiókat illetti, Sainz fokozatosan tört előre, néhány kör elteltével már a 10-ik helyen olvashattuk a nevét, nem sokkal később pedig már a hetediken haladt. Az első váratlan fordulat Vettel megállásával kezdődött. A német a megnyitásnál állt félre az Astonnal, így megúsztuk egy virtuális biztonsági autóval. Leclerc használta ki a helyzetet, és az élről cserélt. A monacói a harmadik helyre esett vissza, de alig több, mint 18 másodperc volt a hátránya a vezető hollandtól. Mögötte a rajtrács végéről zárkozó, és Ricciardót előzó csapattársa érkezett közepes abroncsokon. Hogy ne legyen unalmas most sem a Ferrari stratégák dolga, arra kérték Leclercet, ne váltson rövideket, amire az válasz érkezett, hogy ezt nem tudja teljesíteni.

A középmezőnyben is megkezdődtek a kiállások: Ricciardo, Gasly, de Vries, Zhou, Ocon, Tsunoda és Stroll is új papucsokat kapott, míg Alonso és Norris kint maradtak. Az angol mcLarenes jó tempót diktált, ez egy mögé vágásnak nézett ki kollégájával és Gaslyval szemben. Féltávhoz közeledve a Red Bull kihívta Verstappent az élről, lágyak után közepeseket kapott és a második pozícióba tért vissza. Hamilton, akiről eddig kevés szó esett, szintén szépen zárkózott, a 27-ik körben Alonsót előzte a hatodik helyért. A címvédő folyamatosan lopta a távolságot a monacóival szemben, közel egy másodpercet adott a Ferrari pilótájának körönként. A Scuderia látva, hogy milyen jól működött a piros oldalfalú Pirelli az energiaitalosoknál, Sainz autójára is azt rakták fel, a spanyol a közepeseken indult. Perez mögé ért vissza, majd egy nagy csatában megelőzte a mexikóit. Alonso eközben feladni kényszerült a futamot, műszaki gondjai voltak.

A vörösök tartva a címvédő tempójától közepeseken, kihívták Leclercet, aki a legpuhább keveréket kapta, Russell miatt viszont így sem kellett aggódniuk. Verstappen előnye 19 másodperc fölé nőtt, ami elégnek kellett, hogy legyen a végéig. Hamilton eközben szép kis manővert mutatott be, Gaslyt és Norrist is megelőzte a kettes kanyar kijáratánál, majd Ricciardo mellett is elment, és hatodiknak zárkózott. Az ausztrál autója viszont nem sokkal ezután megállt, ami jó kis kalamajkát okozott. Verstappen kivárt, hogy jön-e Leclerc új abroncsért, majd amikor ez megtörtént, ő is cserélt. Érthető volt, hisz nem akart pozíciót bukni, és már kevés volt a végéig. Az olaszok sportbírok nagyon lassan dolgoztak, már az 51-ik körben jártunk, de a McLaren még a pályán volt, és a biztonsági autó a mezőny felét sem szedte össze. Végül nem maradt idő, és jól gondolkodott a Red Bull, fontosabb volt a pozíció. A safety car mögött értek be, és a holland behúzta a hetedik helyről az olasz futamot. A monacóinak csalódottan ugyan, de be kellett érnie a második hellyel, míg Russell a harmadiknak örülhetett. Sainz nagyot menetelt, negyedik lett, míg Hamilton ötödik. Pereznek öszetettben tovább növekedett hátránya a második hely szempontjából, Norrist a hetediknek intették le. A top 10-et Gasly, de Vries, aki a nap pilótája lett első versenyén, és pontot is szerzett és Zhou zárta.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom