Verstappen diadalával konstruktőr bajnok a Red Bull

Idei 13-ik sikerét aratta a holland, ezzel beállította Vettel és Schumacher rekordját az egy idényen belül elért győzelmek számában. Hamilton és Leclerc csípte még el a dobogót.
Remek körülmények között vágtak neki a versenyzők az 56 körös austini futamnak. A második helyről Verstappen jött el legjobban, Sainz csak második helyen fordult, majd egy ütközés miatt véget is ért számára a nagydíj. Russell ment neki a spanyol autójának, a brit viszont folytatni tudta. A versenybírák úgy ítélték meg, hogy ő volt a hibás, ezért ötmásodperces büntetéssel súlytották. A második pozíciót Hamilton örökölte meg, míg Stroll haladt a harmadikon, Vettel pedig az ötödiken Norris mögött.

Perez eközben megkezdte a felzárkózást, de a nagy igyekezetben megsérült az első szárnya a Bottasszal való csatája során. Az Astonok nem tudták tartani a nagyok tempóját, Russell és a mexikói versenyző is elment Stroll mellett, de így is az előkelő ötödik és hatodik helyeket birtokolták. A Ferrari monacói pilótája is elkezdte lopni a távolságot, a zöldek két autója közé tudott beférkőzni a 12-ik körben. Ekkor jött a nagyok közül elsőként Hamilton cserére, de eggyel később Verstappen is kiállt, ahogy Russell is. Az élen így Perez autózott a világbajnok és Leclerc előtt.

Az első jelentősebb esemény a 18-ik körben történt, Bottas kötött ki a kavicságyban, ezért biztonsági autós fázis következett. Leclerc, Vettel és Alonso is jól jártak, mivel még nem cseréltek, így sok időt nyertek. A monacói ekkor a negyediken, míg Vettel a hatodikon kocsikázott. Alig indították újra a futamot, amikor egy hatalmas baleset történt. Az egyenesben jött Alonso Stroll mögött, a kanadai kifelé húzta az autót, nem figyelt a tempózó spanyolra, aki felkapaszkodtt az Aston bal hátsó kerekére, és elemelkedett az aszfaltról. A zöld kocsi teljesen összetört, az Alpine is sérült, de kisebb csoda folytán Alonso versenyben maradt.
Az újraindítás után ezúttal óvatosan jöttek el, Leclerc ezt kihasználta, és beakasztotta a kampót Perez Red Bulljába. Körökön keresztül üldözte a mexikóit, majd az egyenes végén egy váratlan manőverrel betette a Ferrarit, és elment a 11-es mellett.

Az élen eközben Hamilton folyamatosan lopta a távolságot Verstappennel szemben, de ahelyett, hogy támadott volna, kiállt cserélni kicsalva ezzel a Red Bullt is. A brit bokszkiállása jól sikerült, ellenben a hollandét elrontották, így nem csak a hétszeres bajnok, hanem a monacói mögé is visszaesett. Ketten párban indultak meg levadászni a britet. Verstappen azonban felrugta a nemlétező paktumot, és kemény adok-kapok mellett legyűrte Leclercet. A világbajnok ezután nagy hajrát indított a győzelemért, de azt nem adta könnyen Hamilton.

A brit remekül védekezett, azonban nem bírt a Red Bull tempójával, ezzel pedig Verstappen idei 13-ik győzelmét szerezte, a brit mögött a monacóié lett a dobogó alsó foka. Perez a negyedikkel hozta a kötelezőt, míg Russell az ötödik lett. Norris ismét megmentette a McLaren becsületét egy hatodik pozícióval, Alonso pedig csodával határos módon hetedik helyen kormányozta be az Alpine-t. Minden elismerés Vettel előtt, aki a futamot is vezette ma, végül így lett nyolcadik, egy utolsó kanyarokban történt előzéssel. A top 10-et Magnussen és Tsunoda tette teljessé.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford segíti vásárlóit elektromos autóra váltani

A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel zárta 2025 első harmadévét, a teljes hazai piacot és összes szegmenst, azaz személyautó és haszongépjármű értékesítéseket egyben tekintve 6141 új autó regisztrációval és 11.5%-os piaci részesedéssel az autómárkák rangsorában jelenleg az első helyen áll az idei év április végéig tartó időszakában. A tisztán elektromos autók hazai piacán a márka […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

DS N°4 Avantgárd a kiválóság jegyében

• A DS Automobiles szakértelmének igazi gyöngyszeme, a N°4 az avantgárd dizájnra, a prémium kompakt ferdehátú szegmens legszélesebb villamosított kínálatára, a kezelhetőség és a kényelem közötti egyedülálló egyensúlyra, valamint a magas szintű csatlakoztathatóságára épít. • A N°4 új frontrésszel tűnik ki, amely kifejező, jól azonosító fényjelzést tartalmaz. • Szegmensének egyetlen ferdehátú modellje, amely az elektromos […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom