Verstappen dráma, Leclerc révén Ferrari kettős győzelem

Drámai végkifejlettel zárult a Bahreini Nagydíj. A magabiztosan második-negyedik helyen haladó Red Bullok megadták magukat, viszont a Ferrarikat ez nem zavarta meg, és simán hozták az egy-kettőt Leclerc vezetésével, aki a leggyorsabb kört is megfutotta. Hamilton örökölte meg a harmadik helyet.
Jól kapta el a rajtot Verstappen, de külső íven nem tudott Leclerc elé bevágni. Az első kört követően a monacói vezetett a címvédő előtt, őket Sainz és Hamilton követte. Magnussen haladt az ötödiken, de az első kanyarban elfékezte a Haas bal elsőjét, így Perez megelőzte, majd hasonló hiba után Russell is.
Bottas kapta el legrosszabbul a startot, a 14-ik helyig csúszott vissza, míg Albon a 12-iknek jött előre. A mezőnyt Ricciardo zárta, aki nagyon nem érzett rá a McLarenre. A futamot a wokingi alakulaton kívül, akik közepes abroncsokat tettek fel, mindenki lágyakon kezdte meg.
A kiállásokat, részben gumiproblémák miatt is, Hamilton indította, aki a hideg, fehér oldalfalú abroncsokon Zhouval szemben is pozíciót vesztett és a 12-ik pozícióba tért vissza. Verstappen és Sainz a második-harmadik helyről a 15-ik körben jött ki, mindketten lágy gumikat kaptak. Hasonlóan Leclerc-hez, akit egy körrel később hívtak ki, és éppen a holland előtt fordult be. Perez volt a kivétel, aki a sárga Pirelliket kapta.
A kör végén egy adok-kapok kezdődött meg a címvédő és a monacói között. Elsőre elment a holland a célegyenes végén, Leclerc ebből vissza tudott jönni, másodjára is hasonló volt a forgatókönyv, míg harmadik próbálkozásra Verstappen elfékezte a gumikat, és a Ferrari 16-os pilótája egy kis lélegzetvételhez jutott.
Hamiltont a verseny féltávjánál hozták ki újból az ötödikről, ezúttal közepeseket kapott. Az élen Leclerc négy másodperc közeli előnyt autózott ki Verstappennel szemben, míg Sainz 10 másodperces hátrányban követte az élmenőt.
A holland és a monacói egy kör különbséggel követték egymást a második kiállásukon, sárga oldalfalú abroncsokat kaptak, most azonban a világbajnok nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni. Hasonlóan tett Sainz és Perez is, a spanyolnak közepest, a mexikóinak lágyakat pakoltak fel.
A Red Bull csavart a stratégián, és harmadszor is kiálltak. Verstappen és Perez is lágyakat kapott, de hozták Sainzot és Hamiltont is hasonló színű Pirellikre.
Az utolsó körök még tartogattak izgalmakat, Gasly autója kigyulladt, ezért biztonsági autós fázis következett. Az újraindítást jól kapta el Leclerc, Sainz viszont ráesett Verstappenre. Perez haladt a negyedik helyen, Hamiltoné volt az ötödik, míg Russell-lé a hatodik pozíció. Magnussen hetediknek, míg Bottas nyolcadiknak haladt. A tízet Ocon és Tsunoda egészítette ki.
Csakúgy, mint Abu Dhabiban, most is a végén jött a dráma, Verstappen alatt megállt az autó, így Leclerc kivételével mindenki lépett előre egy helyet. Majd Perez autója is megadta magát, így nulláztak az energiaitalosok. A dobogó alsó fokát Hamilton örökölte meg, Russell negyedik lett. A top 10-be Alonso és Zhou fért még be.
Fotó: Instagram, Scuderia Ferrari
Írta: Sleiher Dávid

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom