Verstappen dráma, Leclerc révén Ferrari kettős győzelem

Drámai végkifejlettel zárult a Bahreini Nagydíj. A magabiztosan második-negyedik helyen haladó Red Bullok megadták magukat, viszont a Ferrarikat ez nem zavarta meg, és simán hozták az egy-kettőt Leclerc vezetésével, aki a leggyorsabb kört is megfutotta. Hamilton örökölte meg a harmadik helyet.
Jól kapta el a rajtot Verstappen, de külső íven nem tudott Leclerc elé bevágni. Az első kört követően a monacói vezetett a címvédő előtt, őket Sainz és Hamilton követte. Magnussen haladt az ötödiken, de az első kanyarban elfékezte a Haas bal elsőjét, így Perez megelőzte, majd hasonló hiba után Russell is.
Bottas kapta el legrosszabbul a startot, a 14-ik helyig csúszott vissza, míg Albon a 12-iknek jött előre. A mezőnyt Ricciardo zárta, aki nagyon nem érzett rá a McLarenre. A futamot a wokingi alakulaton kívül, akik közepes abroncsokat tettek fel, mindenki lágyakon kezdte meg.
A kiállásokat, részben gumiproblémák miatt is, Hamilton indította, aki a hideg, fehér oldalfalú abroncsokon Zhouval szemben is pozíciót vesztett és a 12-ik pozícióba tért vissza. Verstappen és Sainz a második-harmadik helyről a 15-ik körben jött ki, mindketten lágy gumikat kaptak. Hasonlóan Leclerc-hez, akit egy körrel később hívtak ki, és éppen a holland előtt fordult be. Perez volt a kivétel, aki a sárga Pirelliket kapta.
A kör végén egy adok-kapok kezdődött meg a címvédő és a monacói között. Elsőre elment a holland a célegyenes végén, Leclerc ebből vissza tudott jönni, másodjára is hasonló volt a forgatókönyv, míg harmadik próbálkozásra Verstappen elfékezte a gumikat, és a Ferrari 16-os pilótája egy kis lélegzetvételhez jutott.
Hamiltont a verseny féltávjánál hozták ki újból az ötödikről, ezúttal közepeseket kapott. Az élen Leclerc négy másodperc közeli előnyt autózott ki Verstappennel szemben, míg Sainz 10 másodperces hátrányban követte az élmenőt.
A holland és a monacói egy kör különbséggel követték egymást a második kiállásukon, sárga oldalfalú abroncsokat kaptak, most azonban a világbajnok nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni. Hasonlóan tett Sainz és Perez is, a spanyolnak közepest, a mexikóinak lágyakat pakoltak fel.
A Red Bull csavart a stratégián, és harmadszor is kiálltak. Verstappen és Perez is lágyakat kapott, de hozták Sainzot és Hamiltont is hasonló színű Pirellikre.
Az utolsó körök még tartogattak izgalmakat, Gasly autója kigyulladt, ezért biztonsági autós fázis következett. Az újraindítást jól kapta el Leclerc, Sainz viszont ráesett Verstappenre. Perez haladt a negyedik helyen, Hamiltoné volt az ötödik, míg Russell-lé a hatodik pozíció. Magnussen hetediknek, míg Bottas nyolcadiknak haladt. A tízet Ocon és Tsunoda egészítette ki.
Csakúgy, mint Abu Dhabiban, most is a végén jött a dráma, Verstappen alatt megállt az autó, így Leclerc kivételével mindenki lépett előre egy helyet. Majd Perez autója is megadta magát, így nulláztak az energiaitalosok. A dobogó alsó fokát Hamilton örökölte meg, Russell negyedik lett. A top 10-be Alonso és Zhou fért még be.
Fotó: Instagram, Scuderia Ferrari
Írta: Sleiher Dávid

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom