Verstappen győzelem és Leclerc nullázás Le Castellet-ben

A címvédő élt a lehetőséggel, és lecsapott az első helyre a monacói kiesése után. Hamilton senkitől nem zavartatva lett a második, míg Russell egy szemfüles mozdulattal begurította másik ezüstnyilat a harmadik helyre.

Meleg körülmények között vágtak neki a pilóták a 62. Francia Nagydíjnak. A levegő 30, a pálya 56 fokos volt. A pole-ból induló Leclerc jól rugaszkodott el, Verstappen a másodikról tartotta vele a lépést. Perez ellenben rosszul startolt, Hamilton elment mellette sőt, Alonso is próbálkozott, de nem sikerült a manőver. Russell kapott az alkalmon, és elment a spanyol mellett. A legtöbb pozíciót a startnál Magnussen nyerte, az utolsó helyről a 13-ik helyig zárkózott, Sainz viszont csak kettőt ugrott előre. Oconnak ennyi sem jött össze, próbált kapaszkodni Tsunodára, de összeértek a francia hibájából, hazai versenyén pedig rögtön kapott egy öt másodperces büntetést.

A hatodik körre fordulva a dobogós helyekért szoros csata volt kibontakozóban. Verstappen Leclercet üldözte, Perez Hamilton szélárnyékéban autózott. A kerékcseréket a Haasok nyitották meg, egy kör különbséggel mindkét autó kiállt. A velük csatában állók azonban nem reagáltak. Sainz közben továbbmenetelt a kemény keverékű abroncsokon, a verseny negyedénél a tizediken haladt. A mexikói ellenben leszakadt a hétszeres bajnokról, és Russell vette üldözőbe őt. Az első helyért taktikai csata folyt, sem Leclerc, sem Verstappen nem akarta idő előtt elhasználni a gumikat. A holland a 17-ik körben váltott friss, szürke Pirellikre, és Alonso mögé a hatodik pozícióba tért vissza.

Már készültek a monacói fogadására a Ferrarinál, amikor – vélhetően megint gázpedál hiba miatt – Leclerc megpördült és falban kötött ki. A verseny véget ért számára, és rögtön küldték a biztonsági autót. A többiek azonnal reagáltak és kereket cseréltek. A Scuderiát jól láthatóan megzavarták a történtek, Sainzot veszélyesen engedték ki, kis híján belement az egyik Williamsbe. A versenybírák öt másodperces büntetéssel jutalmazták ezt. Az élen helyre álltak a dolgok, Verstappen vezetett Hamilton előtt, Perez a harmadikon haladt, Russell pedig szorosan követte, míg a spanyol ferraris már az ötödiken autózott. Alonso a McLareneket tartotta vissza, akik Norris-Ricciardo sorrendben üldözték őt.

Az események kicsit leültek az elején, ellenben hátul a Haasok hozták a show-t. Zhou Schumacherbe csúszott bele, a kínait büntették, a német folytatni tud. Valamivel később Magnussen Latifit találta meg, ezzel a dán saját versenyét tette tönkre. A hajrára fordulva már a legjobbak is felpörögtek. Sainz Perezzel vívott, meg is előzte a mexikóit, a Red Bull-osra közben ráesett Russell, kis híján össze is értek, de a 11-es autó pilótája a kanyart átvágva mentette a helyzetet. A Ferrari az előzés és a harmadik hely ellenére úgy döntött, hogy kihozza a Sainz-ot, így a spanyol a kilencedik pozícióból indította meg az újabb felzárkózást. Az első néhány előzés tempóból könnyen ment, azonban Russell előtt megakadt, az angol 20 másodperc feletti előnnyel ment.

A végére is jutott egy kis izgalom. Zhou autója megállt a bukótérben, de veszélyes helyen, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett. Ezt Russell használta ki a legjobban, Perez bealudt az újraindításnál, az angol kapott az alkalmon, és egy szemtelen manőverrel megelőzte őt. Nem volt azonban biztos az dobogó. A 63-as hibázott, Perez közel volt, de nem tudott élni a lehetőséggel, mert valamivel később a mexikói is elrontotta a kigyorsítást. A versenyt Verstappen magabiztos vezetéssel nyerte, Hamilton bejött a második helyre, míg a már említett Russell nagyot küzdött. Perez mögött végül Sainz érkezett, de megint rosszul döntött a Ferrari a taktikánál. Alonsót ezúttal elkerülte a balszerencse, hatodik lett. A McLaren Norris vezetésével megszerezte a hetedik pozíciót, Ricciardo viszont elbukta a nyolcadikat Oconnal szemben. A tízet Stroll tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom