Verstappen győzelem és Leclerc nullázás Le Castellet-ben

A címvédő élt a lehetőséggel, és lecsapott az első helyre a monacói kiesése után. Hamilton senkitől nem zavartatva lett a második, míg Russell egy szemfüles mozdulattal begurította másik ezüstnyilat a harmadik helyre.

Meleg körülmények között vágtak neki a pilóták a 62. Francia Nagydíjnak. A levegő 30, a pálya 56 fokos volt. A pole-ból induló Leclerc jól rugaszkodott el, Verstappen a másodikról tartotta vele a lépést. Perez ellenben rosszul startolt, Hamilton elment mellette sőt, Alonso is próbálkozott, de nem sikerült a manőver. Russell kapott az alkalmon, és elment a spanyol mellett. A legtöbb pozíciót a startnál Magnussen nyerte, az utolsó helyről a 13-ik helyig zárkózott, Sainz viszont csak kettőt ugrott előre. Oconnak ennyi sem jött össze, próbált kapaszkodni Tsunodára, de összeértek a francia hibájából, hazai versenyén pedig rögtön kapott egy öt másodperces büntetést.

A hatodik körre fordulva a dobogós helyekért szoros csata volt kibontakozóban. Verstappen Leclercet üldözte, Perez Hamilton szélárnyékéban autózott. A kerékcseréket a Haasok nyitották meg, egy kör különbséggel mindkét autó kiállt. A velük csatában állók azonban nem reagáltak. Sainz közben továbbmenetelt a kemény keverékű abroncsokon, a verseny negyedénél a tizediken haladt. A mexikói ellenben leszakadt a hétszeres bajnokról, és Russell vette üldözőbe őt. Az első helyért taktikai csata folyt, sem Leclerc, sem Verstappen nem akarta idő előtt elhasználni a gumikat. A holland a 17-ik körben váltott friss, szürke Pirellikre, és Alonso mögé a hatodik pozícióba tért vissza.

Már készültek a monacói fogadására a Ferrarinál, amikor – vélhetően megint gázpedál hiba miatt – Leclerc megpördült és falban kötött ki. A verseny véget ért számára, és rögtön küldték a biztonsági autót. A többiek azonnal reagáltak és kereket cseréltek. A Scuderiát jól láthatóan megzavarták a történtek, Sainzot veszélyesen engedték ki, kis híján belement az egyik Williamsbe. A versenybírák öt másodperces büntetéssel jutalmazták ezt. Az élen helyre álltak a dolgok, Verstappen vezetett Hamilton előtt, Perez a harmadikon haladt, Russell pedig szorosan követte, míg a spanyol ferraris már az ötödiken autózott. Alonso a McLareneket tartotta vissza, akik Norris-Ricciardo sorrendben üldözték őt.

Az események kicsit leültek az elején, ellenben hátul a Haasok hozták a show-t. Zhou Schumacherbe csúszott bele, a kínait büntették, a német folytatni tud. Valamivel később Magnussen Latifit találta meg, ezzel a dán saját versenyét tette tönkre. A hajrára fordulva már a legjobbak is felpörögtek. Sainz Perezzel vívott, meg is előzte a mexikóit, a Red Bull-osra közben ráesett Russell, kis híján össze is értek, de a 11-es autó pilótája a kanyart átvágva mentette a helyzetet. A Ferrari az előzés és a harmadik hely ellenére úgy döntött, hogy kihozza a Sainz-ot, így a spanyol a kilencedik pozícióból indította meg az újabb felzárkózást. Az első néhány előzés tempóból könnyen ment, azonban Russell előtt megakadt, az angol 20 másodperc feletti előnnyel ment.

A végére is jutott egy kis izgalom. Zhou autója megállt a bukótérben, de veszélyes helyen, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett. Ezt Russell használta ki a legjobban, Perez bealudt az újraindításnál, az angol kapott az alkalmon, és egy szemtelen manőverrel megelőzte őt. Nem volt azonban biztos az dobogó. A 63-as hibázott, Perez közel volt, de nem tudott élni a lehetőséggel, mert valamivel később a mexikói is elrontotta a kigyorsítást. A versenyt Verstappen magabiztos vezetéssel nyerte, Hamilton bejött a második helyre, míg a már említett Russell nagyot küzdött. Perez mögött végül Sainz érkezett, de megint rosszul döntött a Ferrari a taktikánál. Alonsót ezúttal elkerülte a balszerencse, hatodik lett. A McLaren Norris vezetésével megszerezte a hetedik pozíciót, Ricciardo viszont elbukta a nyolcadikat Oconnal szemben. A tízet Stroll tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Különleges plug-in hybrid hajtáslánccal is rendelhető a Peugeot 3008

Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé. A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Elektromos relaxáció – Toyota bZ4x Executive AWD teszt

A Toyota első elektromos autója érdekes, de Japánban divatos kód nevet kapott. Ez autó az első a világon, ami a bZ családból érkezett, és 2026-ig még további 15 elektromos Toyota fog hasonló kinézettel és névvel bemutatkozni. A név teljes feloldása a következő: a bZ a Beyond Zero-t, az az nullán túlit jelenti, a 4-es a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Számos modellsorozatát frissíti 2024 őszén a BMW

+++ Az új BMW 1-es sorozat portfóliója új hajtáslánc-változattal bővül +++ A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 Touring, valamint a BMW 5-ös Touring benzinmotorral és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt palettáin új hajtáslánc-változatok debütálnak +++ A BMW M5, illetve a BMW 5-ös sorozat és a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellváltozatai mostantól még gyorsabb járműtöltésre […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom