Verstappen győzelem és Leclerc nullázás Le Castellet-ben

A címvédő élt a lehetőséggel, és lecsapott az első helyre a monacói kiesése után. Hamilton senkitől nem zavartatva lett a második, míg Russell egy szemfüles mozdulattal begurította másik ezüstnyilat a harmadik helyre.

Meleg körülmények között vágtak neki a pilóták a 62. Francia Nagydíjnak. A levegő 30, a pálya 56 fokos volt. A pole-ból induló Leclerc jól rugaszkodott el, Verstappen a másodikról tartotta vele a lépést. Perez ellenben rosszul startolt, Hamilton elment mellette sőt, Alonso is próbálkozott, de nem sikerült a manőver. Russell kapott az alkalmon, és elment a spanyol mellett. A legtöbb pozíciót a startnál Magnussen nyerte, az utolsó helyről a 13-ik helyig zárkózott, Sainz viszont csak kettőt ugrott előre. Oconnak ennyi sem jött össze, próbált kapaszkodni Tsunodára, de összeértek a francia hibájából, hazai versenyén pedig rögtön kapott egy öt másodperces büntetést.

A hatodik körre fordulva a dobogós helyekért szoros csata volt kibontakozóban. Verstappen Leclercet üldözte, Perez Hamilton szélárnyékéban autózott. A kerékcseréket a Haasok nyitották meg, egy kör különbséggel mindkét autó kiállt. A velük csatában állók azonban nem reagáltak. Sainz közben továbbmenetelt a kemény keverékű abroncsokon, a verseny negyedénél a tizediken haladt. A mexikói ellenben leszakadt a hétszeres bajnokról, és Russell vette üldözőbe őt. Az első helyért taktikai csata folyt, sem Leclerc, sem Verstappen nem akarta idő előtt elhasználni a gumikat. A holland a 17-ik körben váltott friss, szürke Pirellikre, és Alonso mögé a hatodik pozícióba tért vissza.

Már készültek a monacói fogadására a Ferrarinál, amikor – vélhetően megint gázpedál hiba miatt – Leclerc megpördült és falban kötött ki. A verseny véget ért számára, és rögtön küldték a biztonsági autót. A többiek azonnal reagáltak és kereket cseréltek. A Scuderiát jól láthatóan megzavarták a történtek, Sainzot veszélyesen engedték ki, kis híján belement az egyik Williamsbe. A versenybírák öt másodperces büntetéssel jutalmazták ezt. Az élen helyre álltak a dolgok, Verstappen vezetett Hamilton előtt, Perez a harmadikon haladt, Russell pedig szorosan követte, míg a spanyol ferraris már az ötödiken autózott. Alonso a McLareneket tartotta vissza, akik Norris-Ricciardo sorrendben üldözték őt.

Az események kicsit leültek az elején, ellenben hátul a Haasok hozták a show-t. Zhou Schumacherbe csúszott bele, a kínait büntették, a német folytatni tud. Valamivel később Magnussen Latifit találta meg, ezzel a dán saját versenyét tette tönkre. A hajrára fordulva már a legjobbak is felpörögtek. Sainz Perezzel vívott, meg is előzte a mexikóit, a Red Bull-osra közben ráesett Russell, kis híján össze is értek, de a 11-es autó pilótája a kanyart átvágva mentette a helyzetet. A Ferrari az előzés és a harmadik hely ellenére úgy döntött, hogy kihozza a Sainz-ot, így a spanyol a kilencedik pozícióból indította meg az újabb felzárkózást. Az első néhány előzés tempóból könnyen ment, azonban Russell előtt megakadt, az angol 20 másodperc feletti előnnyel ment.

A végére is jutott egy kis izgalom. Zhou autója megállt a bukótérben, de veszélyes helyen, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett. Ezt Russell használta ki a legjobban, Perez bealudt az újraindításnál, az angol kapott az alkalmon, és egy szemtelen manőverrel megelőzte őt. Nem volt azonban biztos az dobogó. A 63-as hibázott, Perez közel volt, de nem tudott élni a lehetőséggel, mert valamivel később a mexikói is elrontotta a kigyorsítást. A versenyt Verstappen magabiztos vezetéssel nyerte, Hamilton bejött a második helyre, míg a már említett Russell nagyot küzdött. Perez mögött végül Sainz érkezett, de megint rosszul döntött a Ferrari a taktikánál. Alonsót ezúttal elkerülte a balszerencse, hatodik lett. A McLaren Norris vezetésével megszerezte a hetedik pozíciót, Ricciardo viszont elbukta a nyolcadikat Oconnal szemben. A tízet Stroll tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom