Verstappen győzelem és Leclerc nullázás Le Castellet-ben

A címvédő élt a lehetőséggel, és lecsapott az első helyre a monacói kiesése után. Hamilton senkitől nem zavartatva lett a második, míg Russell egy szemfüles mozdulattal begurította másik ezüstnyilat a harmadik helyre.

Meleg körülmények között vágtak neki a pilóták a 62. Francia Nagydíjnak. A levegő 30, a pálya 56 fokos volt. A pole-ból induló Leclerc jól rugaszkodott el, Verstappen a másodikról tartotta vele a lépést. Perez ellenben rosszul startolt, Hamilton elment mellette sőt, Alonso is próbálkozott, de nem sikerült a manőver. Russell kapott az alkalmon, és elment a spanyol mellett. A legtöbb pozíciót a startnál Magnussen nyerte, az utolsó helyről a 13-ik helyig zárkózott, Sainz viszont csak kettőt ugrott előre. Oconnak ennyi sem jött össze, próbált kapaszkodni Tsunodára, de összeértek a francia hibájából, hazai versenyén pedig rögtön kapott egy öt másodperces büntetést.

A hatodik körre fordulva a dobogós helyekért szoros csata volt kibontakozóban. Verstappen Leclercet üldözte, Perez Hamilton szélárnyékéban autózott. A kerékcseréket a Haasok nyitották meg, egy kör különbséggel mindkét autó kiállt. A velük csatában állók azonban nem reagáltak. Sainz közben továbbmenetelt a kemény keverékű abroncsokon, a verseny negyedénél a tizediken haladt. A mexikói ellenben leszakadt a hétszeres bajnokról, és Russell vette üldözőbe őt. Az első helyért taktikai csata folyt, sem Leclerc, sem Verstappen nem akarta idő előtt elhasználni a gumikat. A holland a 17-ik körben váltott friss, szürke Pirellikre, és Alonso mögé a hatodik pozícióba tért vissza.

Már készültek a monacói fogadására a Ferrarinál, amikor – vélhetően megint gázpedál hiba miatt – Leclerc megpördült és falban kötött ki. A verseny véget ért számára, és rögtön küldték a biztonsági autót. A többiek azonnal reagáltak és kereket cseréltek. A Scuderiát jól láthatóan megzavarták a történtek, Sainzot veszélyesen engedték ki, kis híján belement az egyik Williamsbe. A versenybírák öt másodperces büntetéssel jutalmazták ezt. Az élen helyre álltak a dolgok, Verstappen vezetett Hamilton előtt, Perez a harmadikon haladt, Russell pedig szorosan követte, míg a spanyol ferraris már az ötödiken autózott. Alonso a McLareneket tartotta vissza, akik Norris-Ricciardo sorrendben üldözték őt.

Az események kicsit leültek az elején, ellenben hátul a Haasok hozták a show-t. Zhou Schumacherbe csúszott bele, a kínait büntették, a német folytatni tud. Valamivel később Magnussen Latifit találta meg, ezzel a dán saját versenyét tette tönkre. A hajrára fordulva már a legjobbak is felpörögtek. Sainz Perezzel vívott, meg is előzte a mexikóit, a Red Bull-osra közben ráesett Russell, kis híján össze is értek, de a 11-es autó pilótája a kanyart átvágva mentette a helyzetet. A Ferrari az előzés és a harmadik hely ellenére úgy döntött, hogy kihozza a Sainz-ot, így a spanyol a kilencedik pozícióból indította meg az újabb felzárkózást. Az első néhány előzés tempóból könnyen ment, azonban Russell előtt megakadt, az angol 20 másodperc feletti előnnyel ment.

A végére is jutott egy kis izgalom. Zhou autója megállt a bukótérben, de veszélyes helyen, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett. Ezt Russell használta ki a legjobban, Perez bealudt az újraindításnál, az angol kapott az alkalmon, és egy szemtelen manőverrel megelőzte őt. Nem volt azonban biztos az dobogó. A 63-as hibázott, Perez közel volt, de nem tudott élni a lehetőséggel, mert valamivel később a mexikói is elrontotta a kigyorsítást. A versenyt Verstappen magabiztos vezetéssel nyerte, Hamilton bejött a második helyre, míg a már említett Russell nagyot küzdött. Perez mögött végül Sainz érkezett, de megint rosszul döntött a Ferrari a taktikánál. Alonsót ezúttal elkerülte a balszerencse, hatodik lett. A McLaren Norris vezetésével megszerezte a hetedik pozíciót, Ricciardo viszont elbukta a nyolcadikat Oconnal szemben. A tízet Stroll tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom