Verstappen leiskolázta a többieket, de Sainzé az elsőség

Az éllovas simán verte a mezőnyt, de a cserék után csak a 15-ikről indulhat holnap, míg bajnoki riválisa mögüle várhatja a startot. A pole-ban Sainzot látjuk majd holnap.

A belgiumi időmérő edzés rögtön csúszással kezdődött, de nem az időjárás miatt. Az egyik betét futamon egy autó a falban kötött ki, így a szalagkorlát javításra szorult. 25 perc késéssel végül kezdetét vette a spái kvalifikáció. A Mercedesek nem tétlenkedtek, az elsők között futottak ki, azonban nem futottak jó időt. Első kifutásra a 10 és a 11 pozíciót csípték meg, ellenben a Red Bullok, Verstappené az első, Perezé a harmadik legjobb idő volt, Sainz fért be közéjük. Második próbálkozásra az élen lényegi változás nem történt, de a bent maradó helyekért megküzdöttek. Végül öt különböző konstruktőr pilótája búcsúzott. Vettel két ezreddel maradt el, Latifi sem ment tovább, ahogy Magnussen, Tsunoda és Bottas sem.

A Q2-t szintén az ezüstnyilak indították, de újfent nem tudtak mit kezdeni a legjobbak tempójával. Russell másfél, Hamilton közel két másodperccel maradt el a vezető hollandtól. Ocon szereplése volt eddig a meglepetés a negyedik idővel, Hamilton és Albon között minimális különbség volt a bejutó helyért. Második kifutásra két csapat is szélárnyékozással próbálkozott, Ocon Alonsót, Norris Ricciardót húzta meg. A spanyol az ötödik helyre ugrott fel, de Leclerc és a két Mercedes bejött elé, a továbbjutása azonban nem forgott veszélyben. Az ausztrálnak viszont nem sikerült, 11-iként búcsúzott, míg Albon eggyel előtte folytatni tudta a küzdelmeket.

Büntetés ide vagy oda, a legjobbak nem hagyták ki a Q3-at, mivel a végelszámolásban pozíciókat nyerhetnek vele. Verstappen eszméletlen kört rakott össze, Perez viszont egy másodperccel lassabbat, így Sainz befért közéjük. Leclercnél hibázott a Ferrari a gumik tekintetében, de a monacói megfutotta a negyedik helyet erő gyorskörét. Albon a nyolcadik helyről várhatta a második kifutást. A címvédő és Leclerc már nem próbált meg javítani az idején, Sainz és Perez ellenben harcban volt az elsőségért. A spanyolnak jó volt a szélárnyékozás, de hibázott a középső szektorban csakúgy, mint Perez, így maradt a sorrend a ferraris javára, a mexikói mögüle várja holnap a startot. A második sorba Alonso és Hamilton sorakozik fel, Russellé az ötödik, Alboné a hatodik hely lett a büntetések után.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Utcán Verdák

A Toyota legje – A Toyota Century-sztori

A Toyota Motor Corporation az 1936-ban bemutatott AA elnevezésű típus óta rengeteg olyan modellt adott a világnak, melyek külön márkává, majdhogynem intézménnyé váltak az évtizedek során. Gondoljunk a Corollára, melyből minden második percben eladnak egyet a világon. Ott van a Camry, mely hosszú évek óta vezeti az USA-ban a személyautók eladási listáját, évi négyszáz-ezer darabbal. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Bemutatkozik az új BMW M3 CS

A BMW M GmbH modellpalettájára 2023-ban is érkeznek új különkiadások. Az új BMW M3 CS a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautójának vérpezsdítő motorsport-hangulatát kapcsolja magasabb fokozatba. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeket széles körben alkalmazó, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, a megnövelt teljesítmény, a típus-specifikus futómű-hangolás, a megannyi exkluzív stílusjegy és a versenypályák lüktető tempóját éltető felszereltség a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS Automobiles a teljesítmény jegyében képviselteti magát a RÉTROMOBILE kiállításon

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon. • A L’Aventure DS standon a DS E-TENSE PERFORMANCE és a DS 9 E-TENSE 4×4 360 társaságában egy SM PROTOTYPE (1973) és egy DS 21 INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) is megtekinthető lesz. • A márka örökségének részét képező modellek (DS és SM) […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom