Verstappen leiskolázta a többieket, de Sainzé az elsőség

Az éllovas simán verte a mezőnyt, de a cserék után csak a 15-ikről indulhat holnap, míg bajnoki riválisa mögüle várhatja a startot. A pole-ban Sainzot látjuk majd holnap.

A belgiumi időmérő edzés rögtön csúszással kezdődött, de nem az időjárás miatt. Az egyik betét futamon egy autó a falban kötött ki, így a szalagkorlát javításra szorult. 25 perc késéssel végül kezdetét vette a spái kvalifikáció. A Mercedesek nem tétlenkedtek, az elsők között futottak ki, azonban nem futottak jó időt. Első kifutásra a 10 és a 11 pozíciót csípték meg, ellenben a Red Bullok, Verstappené az első, Perezé a harmadik legjobb idő volt, Sainz fért be közéjük. Második próbálkozásra az élen lényegi változás nem történt, de a bent maradó helyekért megküzdöttek. Végül öt különböző konstruktőr pilótája búcsúzott. Vettel két ezreddel maradt el, Latifi sem ment tovább, ahogy Magnussen, Tsunoda és Bottas sem.

A Q2-t szintén az ezüstnyilak indították, de újfent nem tudtak mit kezdeni a legjobbak tempójával. Russell másfél, Hamilton közel két másodperccel maradt el a vezető hollandtól. Ocon szereplése volt eddig a meglepetés a negyedik idővel, Hamilton és Albon között minimális különbség volt a bejutó helyért. Második kifutásra két csapat is szélárnyékozással próbálkozott, Ocon Alonsót, Norris Ricciardót húzta meg. A spanyol az ötödik helyre ugrott fel, de Leclerc és a két Mercedes bejött elé, a továbbjutása azonban nem forgott veszélyben. Az ausztrálnak viszont nem sikerült, 11-iként búcsúzott, míg Albon eggyel előtte folytatni tudta a küzdelmeket.

Büntetés ide vagy oda, a legjobbak nem hagyták ki a Q3-at, mivel a végelszámolásban pozíciókat nyerhetnek vele. Verstappen eszméletlen kört rakott össze, Perez viszont egy másodperccel lassabbat, így Sainz befért közéjük. Leclercnél hibázott a Ferrari a gumik tekintetében, de a monacói megfutotta a negyedik helyet erő gyorskörét. Albon a nyolcadik helyről várhatta a második kifutást. A címvédő és Leclerc már nem próbált meg javítani az idején, Sainz és Perez ellenben harcban volt az elsőségért. A spanyolnak jó volt a szélárnyékozás, de hibázott a középső szektorban csakúgy, mint Perez, így maradt a sorrend a ferraris javára, a mexikói mögüle várja holnap a startot. A második sorba Alonso és Hamilton sorakozik fel, Russellé az ötödik, Alboné a hatodik hely lett a büntetések után.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

VISSZATÉR! A NISMO visszatér Európába a teljesen elektromos Nissan Ariya-val

• A NISMO visszatér Európába az Ariya NISMO bemutatásával, amely a Nissan első elektromos NISMO modellje a piacon • A visszatérés egybeesik a NISMO márka 40. évfordulójával • Aerodinamikus kialakításával, kiváló kezelhetőségével és dinamikusabb felfüggesztésével az Ariya NISMO-t úgy tervezték, hogy izgalmat és pontosságot hozzon az utakra • Az összes olyan európai piacon forgalmazzák majd, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom