Verstappen leiskolázta a többieket, de Sainzé az elsőség

Az éllovas simán verte a mezőnyt, de a cserék után csak a 15-ikről indulhat holnap, míg bajnoki riválisa mögüle várhatja a startot. A pole-ban Sainzot látjuk majd holnap.

A belgiumi időmérő edzés rögtön csúszással kezdődött, de nem az időjárás miatt. Az egyik betét futamon egy autó a falban kötött ki, így a szalagkorlát javításra szorult. 25 perc késéssel végül kezdetét vette a spái kvalifikáció. A Mercedesek nem tétlenkedtek, az elsők között futottak ki, azonban nem futottak jó időt. Első kifutásra a 10 és a 11 pozíciót csípték meg, ellenben a Red Bullok, Verstappené az első, Perezé a harmadik legjobb idő volt, Sainz fért be közéjük. Második próbálkozásra az élen lényegi változás nem történt, de a bent maradó helyekért megküzdöttek. Végül öt különböző konstruktőr pilótája búcsúzott. Vettel két ezreddel maradt el, Latifi sem ment tovább, ahogy Magnussen, Tsunoda és Bottas sem.

A Q2-t szintén az ezüstnyilak indították, de újfent nem tudtak mit kezdeni a legjobbak tempójával. Russell másfél, Hamilton közel két másodperccel maradt el a vezető hollandtól. Ocon szereplése volt eddig a meglepetés a negyedik idővel, Hamilton és Albon között minimális különbség volt a bejutó helyért. Második kifutásra két csapat is szélárnyékozással próbálkozott, Ocon Alonsót, Norris Ricciardót húzta meg. A spanyol az ötödik helyre ugrott fel, de Leclerc és a két Mercedes bejött elé, a továbbjutása azonban nem forgott veszélyben. Az ausztrálnak viszont nem sikerült, 11-iként búcsúzott, míg Albon eggyel előtte folytatni tudta a küzdelmeket.

Büntetés ide vagy oda, a legjobbak nem hagyták ki a Q3-at, mivel a végelszámolásban pozíciókat nyerhetnek vele. Verstappen eszméletlen kört rakott össze, Perez viszont egy másodperccel lassabbat, így Sainz befért közéjük. Leclercnél hibázott a Ferrari a gumik tekintetében, de a monacói megfutotta a negyedik helyet erő gyorskörét. Albon a nyolcadik helyről várhatta a második kifutást. A címvédő és Leclerc már nem próbált meg javítani az idején, Sainz és Perez ellenben harcban volt az elsőségért. A spanyolnak jó volt a szélárnyékozás, de hibázott a középső szektorban csakúgy, mint Perez, így maradt a sorrend a ferraris javára, a mexikói mögüle várja holnap a startot. A második sorba Alonso és Hamilton sorakozik fel, Russellé az ötödik, Alboné a hatodik hely lett a büntetések után.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom