Verstappen magabiztosan nyert hazai közönség előtt

Verstappen jól jött el a rajtnál, megtartotta az első helyét, őt Leclerc, Sainz és Hamilton követte. Hamilton próbálta elcsípni a harmadik pozíciót, egy pillanatra hozzá is ért Sainzhoz, de végül mindketten megtartották eredeti rajthelyüket. A további sorrend Perez, Russell, Norris, Stroll, Ocon és Mick Schumacher voltak az első tízben.

Az első tíz körben Fernando Alonso hámozta át magát a két Alpha Taurin, és nyert két pozíciót. Az első kerékcserék a 12. körben kezdődtek el. Ebből a legrosszabbul Carlos Sainz jött ki. Nagyjából 10 másodpercet veszített, mivel a szerelők nem vitték ki időben a bal hátsó gumit cserénél.

A Mercedesek eltérő stratégián mentek, mint az élmenők, közepes után a kemény abroncsokat tették fel. A negyedik és ötödik helyen a csere után sorban futották a legjobb köröket. Hamiltonnak sikerült megelőznie Perezt, de nem volt egyszerű dolga, főleg Sebastian Vettel miatt. A német nem figyelt a bokszutcából kifele jövet, és feltartotta a harcoló kettőst.

A verseny utolsó harmadába érve Yuki Tsunoda okozott virtuális biztonsági autós fázist. Sokan meg is csinálták a kerékcseréket. Verstappen keményeken, a két Mercedes mögötte viszont közepes kerekeken akarta befejezni a futamot. Egyedül Norris és Alonso választotta a lágy gumikat a hátralévő 20 körre.

Bottas autója állt meg a célegyenesben, ami biztonsági autós fázist jelentett. Hamilton átvette a vezetést, mivel Verstappen és Russell is lágyakra váltott. Gyakorlatilag egyedül ő és Perez maradt közepeseken az utolsó körökre. Hamilton mellett rögtön az újraindításnál elment Verstappen, és vissza is vette az első helyet, pár körrel később pedig már Russell és Leclerc is megelőzte.

A futamot végül Verstappen nyerte Russell és Leclerc előtt. Hamiltont negyedikként intették le, Perez, Alonso, Norris, Sainz, Ocon és Storll lett az első 10-es sorrendje. Sainz még kapott egy 5 mp-es büntetést, így esett vissza 8.-nak.

Fotó: F1 Fansite

Kapcsolódó cikkek

Verdák

A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve. Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb […]

Olvass tovább
Race Verdák

Le Mans 2023: „Az évszázad versenyére” készül a címvédő TOYOTA GAZOO Racing

Történelmi Le Mans vár a TOYOTA GAZOO Racing csapatára: a Toyota az elmúlt években a Rally Világbajnokság és a Dakar mellett a Hosszútávú Világbajnokságot is domináló versenyistállója kiveszi a részét a legendás Le Mans 24 órás újabb fejezetéből, melynek során a Hypercar mezőny rekordszámú versenyzővel, teltház előtt lép majd pályára a világ leghíresebb hosszútávú versenyének […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

A Lexus abban bízik, hogy a Toyota Yaris Cross alapjaira épült, de kifinomultságban a nagyobb Lexusokat idéző LBX lesz a legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2024-től Európában. A név a „Lexus Breakthrough Crossover” kifejezés rövidítése, amelyben a „breakthrough” (áttörés) szó nem csak a várt nagy értékesítési darabszámra (évi 25 ezer darab Európában), és a magas, 70 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom