Verstappen megingathatatlan volt Miamiban

A címvédő győzelmével zárult az első Miami Nagydíj, így az összetettben 19 pontra olvadt Leclerc előnye. A monacói a startnál még jól jött el, de nem tudta tartani a Red Bull tempóját. A végén kapott egy lehetőséget a ferraris, de nem tudott élni vele. Sainz pozitív futamot zárt, dobogón végzett, míg Russell egy ötödik hellyel nagyot mentett.

Felhős, de a pálya szempontjából ideális körülmények között rajtoltak el a pilóták. A többség vagy a közepes vagy a kemény gumikon vágott neki az 57 körös Miami Nagydíjnak. Vertsappen jól kapta el az indulást, az első kanyarban Sainz elé vágott, aki elengedte maga mellett. Hamilton két helyet bukott, egyet Gaslyval, egyet Alonsóval szemben. A két Aston Martina bokszutcából vágott neki a futamnak, mivel mindkét autójukban túlhűtötték az üzemanyagot. Bottas tartotta az ötödik helyet Perez mögött, míg a hétszeres világbajnok megelőzte a spanyol Alpine-ost, majd a francia Alpha Tauri-s mellett is elment. Russell a kemény gumikon a 15-ik helyen haladt.

Az élen eközben csata alakult ki. Verstappen közeledett Leclerc-re. A hosszú egyenesben nyitott DRS-sel megközelítette, majd a célegyenesben elment a monacói mellett. Az összetettet vezető megpróbálkozott egy visszatámadással, de ez erőtlennek bizonyult. A mögöttük haladó Sainz-Perez párost több, mint három másodpercre leszakították. A bokszkiállásokat Tsunoda kezdte meg a 12-ik körben, Alonsónál viszont hibáztak, nem ment fel időben kerék, és csak a 12-ik pozícióba jött vissza. Miközben Perez támadta Sainzot, Norris kerékcseréjével csata alakult ki a brit, Vettel és Magnussen között. A McLaren pilótájának viszont nem voltak üzemmelegek az abroncsai, így kapásból bukott két helyet. A mexikóinál eközben gondok léptek fel, folyamatosan bukta a másodperceket a spanyol ferrarissal szemben.

Hamilton a 23-ik körben állt ki a bokszba, a hetedik helyre jött vissza kemény keverékeken. Leclerc két körrel később cserélt kereket, és szintén a szürke oldalfalú Pirelliket kapta. Verstappennel nem reagáltak rögtön, az előzőekkel azonos abroncsokon folytatta, Perez és a monacói elé jött ki. Sainz és a mexikói volt az utolsó, akit kihoztak a négyesből. A spanyol kiállását viszont elrontották, a jobb első nem ment fel, így a Red Bull pilótája megint közel került hozzá. A középmezőnyben láthattunk ekkor izgalmakat, Magnussen Stroll megelőzésével volt elfoglalva, a lesipuskás Vettel viszont bevetődött a dán elé, majd elment mellette. A német azonban hibázhatott, és a két Haas mögé esett vissza, így újrakezdhette a támadásokat. Egy újabb elfékezést követően pedig Norris előzte őt.

Csata az ötödik helyért látszott kialakulni, Bottas Mercedes-szendvicsbe került. Russell használt keményeken haladt a finn előtt, míg Hamilton folyamatosan zárkozott volt csapattársára. Eközben Alonso messziről vetődött be, és összeért Gaslyval, a francia pozíciókat bukott, de mindketten folytatni tudták. Ellenben Norrisszal, aki szintén a franciával akadt össze, de pechjére levállt a kerék a felniről, és kis hijján a falban kötött ki. Először virtuális, majd valódi biztonsági autós fázis következett, le kellett hozni a McLarent a pályáról, így kaphattunk egy mini száguldást a lassan unalomba fulladó verseny végére.

Tíz kör volt hátra, amikor újraindult a futam. A fiúk hiba nélkül jöttek el, Perez a friss közepeseken támadta Sainzot, Leclerc Verstappenre esett rá, Russell pedig szintén az új abroncsokon üldözte kollégáját. Bottas elfékezte a kanyart, a falhoz is ért, így a két Mercedes elment mellette. A mexikói elszánta magát, és messziről bevetődött, majdnem összeértek, de a spanyol megmentette a helyzetet, és maradt a harmadik helyen. A monacói csapattársa eközben a címvédővel vívott a győzelemért. A Mercedes pilótái oda-vissza előzték egymást, Schumacher Vettellel akadt össze, sok törmelék került a pályára. Az Aston Martin versenyzője feladni kényszerült a nagydíjat. Az utolsó körre fordulva Verstappen magabiztosan növelte előnyét Leclerc-kel szemben, aki stabilan haladt a második pozícióban Sainz előtt. Pereznek végül be kellett érnie a negyedik hellyel, míg Russell Hamilton előtt zárt. Bottas az utolsó körökben bukta el az ötödik helyet, mögötte Ocon és Alonso látta meg a kockás zászlót. Albon a Williamsszel pedig ismét pontszerző lett. A versenyt Zhou, Norris, Gasly, Vettel és Magnussen adta fel.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom