Verstappen mindössze egy századdal verte Leclercet a pole-ért

Izgalmas, az idei év legszorosabb időmérőjét hozta Japán. A holland alig valamivel múlta felül monacói riválisát, de Sainz sem szégyenkezhet a harmadik hellyel. A címvédő egy kisebb incidensben is részt vett, amit a kvalifikáció után vizsgálnak a bírák.

Három év után visszatért Suzuka, és izgalmas időmérőt tartogatott. A harmadik gyakorlást Verstappen húzta be, mindössze három tized volt a Ferrarik hátránya, ellenben a Mercedesekkel, akik száraz pályán hátrébb csúsztak a mezőnyben. A kvalifikáción is a slick abroncsok kerültek elő. Első nekifutásra a holland címvédő állt az élen, akit, hasonlóan a délelőtthöz a Scuderiák követtek. Alonso ismét az előkelő negyediken volt, míg Russell és Hamilton a kieső zónában tartózkodtak. A második nekifutást az első öt kiülte, a javuló pályán viszont a többiektől repültek a zöld szektorok. Az ezüstnyilak simán megugrották a lécet, viszont Albon, Gasly (akit frissen jelentettek be a jövő évre az Alpine-hoz), Magnussen, Stroll és Latifi a rövidebbet húzták.

A Q2 lassan népesült be. Elsőként az olasz istálló pilótái hajtottak ki a japán aszfaltra. Sainz 1:30,444-es idővel vette át a vezetést monacói kollégája előtt, de jöttek a Red Bullok. Perez bő három tizedet kapott tőlük, Verstappen viszont egy tizeddel a vörösök előtt volt. Ricciardo meglepően elemében érezte magát, Ocon mögött az ötödikre zárkózott, míg Norrist a kiesés szele érintette meg. Hasonlóan az első felvonáshoz a legjobbak ezt is kiülték, így Vettel nyitotta meg a sort. Perez lila szektorral kezdett, és három ilyennel is fejezett. Nem meglepően az élre állt, Alonso a második pozícióba ugrott fel, Ocon volt a negyedik Hamilton előtt, de Russell és Norris is befért a top 10-be. Az ausztrál mcLarenes viszont a végén már nem tudott javítani, három ezreddel kikapott Vetteltől, és így a 11-ik helyen búcsúzott.

A harmadik etap is hasonlóan jó időjárási feltételekkel és javuló pályával indult meg. Az első mért kört Leclerc futotta meg, az élre állt, Sainz és Perez mögé futottak be. A holland szokás szerint most egy remek időt rakott össze, bő két tizeddel verte monacói versenytársát. Verstappen a levezető körén majdnem egy balesetet is összehozott. A pálya végi hosszú egyenesben gumit melegített és megcsúszott, Norrisnak így nagy tempónál kellett kihajtania a fűre. Szerencsére megvolt az angol lélekjelenléte, és elkerülte az ütközést. Második kihajtásra sikerült Leclercnek javítania, de így is hiányzott egy század a boldogsághoz, a ferrarisok örömét Sainz sem tudta növelni, ő 35 ezredet kapott. Perez negyedik, Ocon egy nagy körrel az ötödik, míg Hamilton a hatodik lett. Alonso csak a hetedik, Russell a nyolcadik, Vettel elégedetten zárhatott a kilencedik, míg Norris a tizedik helyen. A Red Bull hollandja az utolsó körén elhagyott egy kisebb darabot az autóból, ezért nem tudott javítani végül. Folytatás holnap vélhetően esős körülmények között a futammal magyar idő szerint hét órakor.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom