Verstappen mindössze egy századdal verte Leclercet a pole-ért

Izgalmas, az idei év legszorosabb időmérőjét hozta Japán. A holland alig valamivel múlta felül monacói riválisát, de Sainz sem szégyenkezhet a harmadik hellyel. A címvédő egy kisebb incidensben is részt vett, amit a kvalifikáció után vizsgálnak a bírák.

Három év után visszatért Suzuka, és izgalmas időmérőt tartogatott. A harmadik gyakorlást Verstappen húzta be, mindössze három tized volt a Ferrarik hátránya, ellenben a Mercedesekkel, akik száraz pályán hátrébb csúsztak a mezőnyben. A kvalifikáción is a slick abroncsok kerültek elő. Első nekifutásra a holland címvédő állt az élen, akit, hasonlóan a délelőtthöz a Scuderiák követtek. Alonso ismét az előkelő negyediken volt, míg Russell és Hamilton a kieső zónában tartózkodtak. A második nekifutást az első öt kiülte, a javuló pályán viszont a többiektől repültek a zöld szektorok. Az ezüstnyilak simán megugrották a lécet, viszont Albon, Gasly (akit frissen jelentettek be a jövő évre az Alpine-hoz), Magnussen, Stroll és Latifi a rövidebbet húzták.

A Q2 lassan népesült be. Elsőként az olasz istálló pilótái hajtottak ki a japán aszfaltra. Sainz 1:30,444-es idővel vette át a vezetést monacói kollégája előtt, de jöttek a Red Bullok. Perez bő három tizedet kapott tőlük, Verstappen viszont egy tizeddel a vörösök előtt volt. Ricciardo meglepően elemében érezte magát, Ocon mögött az ötödikre zárkózott, míg Norrist a kiesés szele érintette meg. Hasonlóan az első felvonáshoz a legjobbak ezt is kiülték, így Vettel nyitotta meg a sort. Perez lila szektorral kezdett, és három ilyennel is fejezett. Nem meglepően az élre állt, Alonso a második pozícióba ugrott fel, Ocon volt a negyedik Hamilton előtt, de Russell és Norris is befért a top 10-be. Az ausztrál mcLarenes viszont a végén már nem tudott javítani, három ezreddel kikapott Vetteltől, és így a 11-ik helyen búcsúzott.

A harmadik etap is hasonlóan jó időjárási feltételekkel és javuló pályával indult meg. Az első mért kört Leclerc futotta meg, az élre állt, Sainz és Perez mögé futottak be. A holland szokás szerint most egy remek időt rakott össze, bő két tizeddel verte monacói versenytársát. Verstappen a levezető körén majdnem egy balesetet is összehozott. A pálya végi hosszú egyenesben gumit melegített és megcsúszott, Norrisnak így nagy tempónál kellett kihajtania a fűre. Szerencsére megvolt az angol lélekjelenléte, és elkerülte az ütközést. Második kihajtásra sikerült Leclercnek javítania, de így is hiányzott egy század a boldogsághoz, a ferrarisok örömét Sainz sem tudta növelni, ő 35 ezredet kapott. Perez negyedik, Ocon egy nagy körrel az ötödik, míg Hamilton a hatodik lett. Alonso csak a hetedik, Russell a nyolcadik, Vettel elégedetten zárhatott a kilencedik, míg Norris a tizedik helyen. A Red Bull hollandja az utolsó körén elhagyott egy kisebb darabot az autóból, ezért nem tudott javítani végül. Folytatás holnap vélhetően esős körülmények között a futammal magyar idő szerint hét órakor.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom