Verstappen mindössze egy századdal verte Leclercet a pole-ért

Izgalmas, az idei év legszorosabb időmérőjét hozta Japán. A holland alig valamivel múlta felül monacói riválisát, de Sainz sem szégyenkezhet a harmadik hellyel. A címvédő egy kisebb incidensben is részt vett, amit a kvalifikáció után vizsgálnak a bírák.

Három év után visszatért Suzuka, és izgalmas időmérőt tartogatott. A harmadik gyakorlást Verstappen húzta be, mindössze három tized volt a Ferrarik hátránya, ellenben a Mercedesekkel, akik száraz pályán hátrébb csúsztak a mezőnyben. A kvalifikáción is a slick abroncsok kerültek elő. Első nekifutásra a holland címvédő állt az élen, akit, hasonlóan a délelőtthöz a Scuderiák követtek. Alonso ismét az előkelő negyediken volt, míg Russell és Hamilton a kieső zónában tartózkodtak. A második nekifutást az első öt kiülte, a javuló pályán viszont a többiektől repültek a zöld szektorok. Az ezüstnyilak simán megugrották a lécet, viszont Albon, Gasly (akit frissen jelentettek be a jövő évre az Alpine-hoz), Magnussen, Stroll és Latifi a rövidebbet húzták.

A Q2 lassan népesült be. Elsőként az olasz istálló pilótái hajtottak ki a japán aszfaltra. Sainz 1:30,444-es idővel vette át a vezetést monacói kollégája előtt, de jöttek a Red Bullok. Perez bő három tizedet kapott tőlük, Verstappen viszont egy tizeddel a vörösök előtt volt. Ricciardo meglepően elemében érezte magát, Ocon mögött az ötödikre zárkózott, míg Norrist a kiesés szele érintette meg. Hasonlóan az első felvonáshoz a legjobbak ezt is kiülték, így Vettel nyitotta meg a sort. Perez lila szektorral kezdett, és három ilyennel is fejezett. Nem meglepően az élre állt, Alonso a második pozícióba ugrott fel, Ocon volt a negyedik Hamilton előtt, de Russell és Norris is befért a top 10-be. Az ausztrál mcLarenes viszont a végén már nem tudott javítani, három ezreddel kikapott Vetteltől, és így a 11-ik helyen búcsúzott.

A harmadik etap is hasonlóan jó időjárási feltételekkel és javuló pályával indult meg. Az első mért kört Leclerc futotta meg, az élre állt, Sainz és Perez mögé futottak be. A holland szokás szerint most egy remek időt rakott össze, bő két tizeddel verte monacói versenytársát. Verstappen a levezető körén majdnem egy balesetet is összehozott. A pálya végi hosszú egyenesben gumit melegített és megcsúszott, Norrisnak így nagy tempónál kellett kihajtania a fűre. Szerencsére megvolt az angol lélekjelenléte, és elkerülte az ütközést. Második kihajtásra sikerült Leclercnek javítania, de így is hiányzott egy század a boldogsághoz, a ferrarisok örömét Sainz sem tudta növelni, ő 35 ezredet kapott. Perez negyedik, Ocon egy nagy körrel az ötödik, míg Hamilton a hatodik lett. Alonso csak a hetedik, Russell a nyolcadik, Vettel elégedetten zárhatott a kilencedik, míg Norris a tizedik helyen. A Red Bull hollandja az utolsó körén elhagyott egy kisebb darabot az autóból, ezért nem tudott javítani végül. Folytatás holnap vélhetően esős körülmények között a futammal magyar idő szerint hét órakor.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom