Verstappen nem kérdezett, állva hagyott mindenkit

A holland pilótát senki nem tudta ma megszorítani, egy biztonsági autós fázis után áthámozta magát mindenkin, és behúzta újabb győzelmét. A dobogóra Perez és Sainz fért fel.

Verőfényes napsütésben indult el a Belga Nagydíj. A startot az élről induló Sainz nagyon jól kapta el, ellenben Perez, aki több pozíciót is vesztett. A mexikói rossz startját kihasználta Alonso, és a második pozícióba jött fel. A spanyol azonban nem sokáig maradhatott ilyen előkelő helyen, Hamilton szinte leszorította őt, ezért összeértek. A brit feladni kényszerült a futamot, az alpine-os folytatni tudta. Eközben Latifi szélesen fordult, megcsípte a kavicságyat, és miközben visszatért a pályára, kipiszkálta Bottast. Az összetört Alfával feladni kényszerült a futamot a finn. Autója olyan rossz helyen állt meg, hogy be kellett hívni a biztonsági autót.

Néhány körrel később újraindult az üldöző verseny, Sainz ismét jól rugaszkodott el, Alonso is bepróbálkozott Russell mellett, de nem sikerült a manőver. A nagydíj addigi nagy nyertese Vettel volt, aki öt pozíciót jött előre a tizedikről, míg Verstappen már a hatodikon tempózott. A holland nagyon harapott, egy kör leforgása alatt újabb két helyet javítva már negyediknek olvashattuk a nevét. Leclerc eközben egy kényszerű kerékcserére hajtott a bokszba, a monacóinak közepeseket tettek fel, ezzel viszont a középmezőny sűrejében ragadt.

A lényegi kiállások a 12-ik körben kezdődtek meg, Sainz nyitotta a sort. A cserével nem volt gond, viszont beragadva Ricciardo mögé fontos időt veszített. Az élen ekkor már Verstappen haladt, lágy abroncsokon elment csapattársa mellett, aki a sárga oldalfalú Pirelliken gurult. A Red Bull a mexikói versenyzőjét hívta ki először, közepeseket pakoltak fel neki, majd egy körrel később jött Verstappen is hasonló keverékre. Az élen így Sainz visszavette a vezetést, de szorosan a nyomában haladt az éllovas, míg Perez és Leclerc csatázott egyet, össze is ért a két versenyző. A holland pilóta eközben támadásra szánta el magát, és a hosszú egyenesben gyakorlatilag állva hagyta a Ferrarit. Hasonlóan tett Perez is valamivel később, a Scuderia spanyolja csak a tükröt nézhette.

A futam féltávjánál a két Red Bull vezetett Sainz előtt, valamivel lemaradva Russell következett, míg Leclerc már nagyobb hátrányban volt. Alonso a hatodik, Vettel a hetedik helyét őrizte, míg Albon erőből haladt a kilencedik pontszerző pozícióban. A kiállásokat a Ferrarik nyitották ezúttal egy dupla cserével, megtehették, mert Sainz előnye nagy volt kollégájával szemben. A Red Bull is reagált, de csak Perezzel, aki kemény abroncsokat kapott. Csata eközben Leclerc és Ocon között bontakozott ki, a monacói frissebb gumikon simán átlépte a franciát. A harmincadik kör kezdetén Russell is útba vette a bokszutcát, a cél a Mercedes számára ezúttal a harmadik hely volt. Verstappen eggyel később váltott közepesekre, előnye tetemes, nyolc másodperc volt.

A hátralévő körökben Ocon, Vettel és Gasly csatájában gyönyörködhetünk, ahogy az egyenesben egyszerre ketten előzik a németet. Szurkolhattunk Albonnak a tizedik pontszerző hely megtartásáért, valamint Russellnek Sainz ellen. Végül a Mercedesnek nem jött össze a dobogó negyedik lett Russell Verstappen, Perez és Sainz mögött. Leclerc egy utolsó előtti körös csere után sem futotta meg a leggyorsabb időt, de legalább az ötödik pozíció meglett. Alonsót intették le hatodiknak, Ocon a hetedik lett. Vettel, Gasly és Albon tette teljessé a top 10-et.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom