Verstappen rajt-cél győzelmet aratott, Leclerc második lett

A holland nyerte az idényzáró versenyt, a bajnok magabiztosan vezetett az egész nagydíjon. A Ferrari ezúttal remek taktikát választott, behozták Leclercet a második helyre. Perez csalódottan állhatott fel a dobogóra, nem lett meg az összetettbeli kettős siker.

A lemenő nap fényében startolt el a mezőny Abu-Dhabiban. Verstappen az élről jól kapta el a rajtot, Perez szorosan jött mögötte. Sainz és Hamilton viszont nagy csatában voltak. A spanyol kiterelte a britet, akinek autója elemelkedett, miután ráhajtott a sikánra. A hétszeres bajnok azonban levágta a kanyart, így tudta megtartani a pozíciót. Az ügyet vizsgálták a stewardok, de a Mercedes visszaadta a pozíciót. Az 55-ös ferraris autója nem tudott elszakadni, Hamilton visszatámadt, és elment mellette. Sainz nem hagyta magát, folytatódott az adok-kapok, és a spanyolé lett ismét az előny. A brit bajnok ezután egy újabb pozíciót bukott, a csapattársa ment el neki. Az élen eközben magabiztosan ment a két Red Bull, a mexikóihoz képest három másodpercre autózott Leclerc. A középmezőnyben nagy versenyt ment Vettel, aki a kilencediknek haladt, és Oconnal csatázott.

A kiállásokat az élmezőnyből Perez indította el, aki a pályára visszatérve elfékezte a kanyart, és Vettel mögé esett vissza. A mexikói gyorsan átrágta magát a németen, a Ferrarinál reagáltak a Red Bullra, és hasonlóan tett e Mercedes is. Sainz jött elsőnek, de bőven a 11-es mögé tért vissza, míg Leclerc éppen Sainz elé fért be. A spanyol érthető módon nem támadta kollégáját, Perez előnye már öt másodperc volt a monacóitól. Vettelék fél távnál döntöttek úgy, hogy cserélnek, keményeket kapott. Russell viszont büntetéssel nézett szembe, veszélyesen engedték ki, ezért öt másodperces büntetéssel súlytották. Leclerc folyamatosan zárkózott Perezre, ezért a 34-ik körben úgy határoztak az energiaitalosok, hogy egy újabb szett keményet tesznek fel. A mexikói hatodiknak jött vissza, míg Verstappent arra kérte a csapat az élről, ha tudja, lassítsa Leclerc tempóját.

A Scuderia nem hozta monacói versenyzőjét, Perez ellenben konstansan zárkózott. A holland kicsit tanácstalanul vezetett az élen, folyamatosan kérdezte csapatát, mi lenne a jó taktika. Schumacher és Latifi, pedig összeértek, és az év piruettjét mutatták be, ezért a németet büntették. Perez odaért Hamiltonra, de az első próbálkozásra nem jött össze, elfékezte a kanyart, és a brit visszajött. Másodjára azonban a 11-es legyorsulta a 44-est, és Leclerc után eredt. Nagy tempót diktált a mexikói, az utolsó körökre ért csak támadó közelségbe, azonban két lekörözött autó betartott neki. Másfél másodperc hiányzott, de nem sikerült Pereznek a hőn áhított előzés. A címvédő simán behúzta a versenyt, a Ferrari pedig egy jó gumikezeléssel megtartotta a második pozíciót. Perez mögött Sainz zárt, míg Hamiltonnak fel kellett adnia a futamot. Russell ötödik, Norris hatodik, Ocon hetedik lett. A top 10-ben végzett Stroll, Ricciardo és Vettel. A német a maximumot hozta ki ma az Astonból.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

Erős: új villanymotor 200 kW/270 LE teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal Tele energiával: új, 110 kWh kapacitású akkumulátor, 420 km-es hatótáv (WLTP1), 150 kW-os gyorstöltés Fejlett: új vezetői asszisztensrendszerek, 2-es színtű önvezetési képesség Kényelmes: új műszerfal, 10 colos színes érintőképernyőkkel Karakteres: jellegzetes Opel-orr, és hátsó rész Sokféle: 30 változat, akár 17 m3-es raktérrel és 2 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom