Verstappen rajt-cél győzelmet aratott, Leclerc második lett

A holland nyerte az idényzáró versenyt, a bajnok magabiztosan vezetett az egész nagydíjon. A Ferrari ezúttal remek taktikát választott, behozták Leclercet a második helyre. Perez csalódottan állhatott fel a dobogóra, nem lett meg az összetettbeli kettős siker.

A lemenő nap fényében startolt el a mezőny Abu-Dhabiban. Verstappen az élről jól kapta el a rajtot, Perez szorosan jött mögötte. Sainz és Hamilton viszont nagy csatában voltak. A spanyol kiterelte a britet, akinek autója elemelkedett, miután ráhajtott a sikánra. A hétszeres bajnok azonban levágta a kanyart, így tudta megtartani a pozíciót. Az ügyet vizsgálták a stewardok, de a Mercedes visszaadta a pozíciót. Az 55-ös ferraris autója nem tudott elszakadni, Hamilton visszatámadt, és elment mellette. Sainz nem hagyta magát, folytatódott az adok-kapok, és a spanyolé lett ismét az előny. A brit bajnok ezután egy újabb pozíciót bukott, a csapattársa ment el neki. Az élen eközben magabiztosan ment a két Red Bull, a mexikóihoz képest három másodpercre autózott Leclerc. A középmezőnyben nagy versenyt ment Vettel, aki a kilencediknek haladt, és Oconnal csatázott.

A kiállásokat az élmezőnyből Perez indította el, aki a pályára visszatérve elfékezte a kanyart, és Vettel mögé esett vissza. A mexikói gyorsan átrágta magát a németen, a Ferrarinál reagáltak a Red Bullra, és hasonlóan tett e Mercedes is. Sainz jött elsőnek, de bőven a 11-es mögé tért vissza, míg Leclerc éppen Sainz elé fért be. A spanyol érthető módon nem támadta kollégáját, Perez előnye már öt másodperc volt a monacóitól. Vettelék fél távnál döntöttek úgy, hogy cserélnek, keményeket kapott. Russell viszont büntetéssel nézett szembe, veszélyesen engedték ki, ezért öt másodperces büntetéssel súlytották. Leclerc folyamatosan zárkózott Perezre, ezért a 34-ik körben úgy határoztak az energiaitalosok, hogy egy újabb szett keményet tesznek fel. A mexikói hatodiknak jött vissza, míg Verstappent arra kérte a csapat az élről, ha tudja, lassítsa Leclerc tempóját.

A Scuderia nem hozta monacói versenyzőjét, Perez ellenben konstansan zárkózott. A holland kicsit tanácstalanul vezetett az élen, folyamatosan kérdezte csapatát, mi lenne a jó taktika. Schumacher és Latifi, pedig összeértek, és az év piruettjét mutatták be, ezért a németet büntették. Perez odaért Hamiltonra, de az első próbálkozásra nem jött össze, elfékezte a kanyart, és a brit visszajött. Másodjára azonban a 11-es legyorsulta a 44-est, és Leclerc után eredt. Nagy tempót diktált a mexikói, az utolsó körökre ért csak támadó közelségbe, azonban két lekörözött autó betartott neki. Másfél másodperc hiányzott, de nem sikerült Pereznek a hőn áhított előzés. A címvédő simán behúzta a versenyt, a Ferrari pedig egy jó gumikezeléssel megtartotta a második pozíciót. Perez mögött Sainz zárt, míg Hamiltonnak fel kellett adnia a futamot. Russell ötödik, Norris hatodik, Ocon hetedik lett. A top 10-ben végzett Stroll, Ricciardo és Vettel. A német a maximumot hozta ki ma az Astonból.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A MAZDA JÖVŐJE ELKEZDŐDÖTT

Szemet gyönyörködtető sziluettjével és korszakalkotó hajtáslánc-technológiájával a Mazda Iconic SP koncepció a Mazda jövőbeli törekvéseinek csúcsát képviseli – és ez még csak a kezdet. A 2023-as Japan Mobility Show-n a Mazda egy várakozással teli közönség kíváncsi szemei előtt mutathatta be a Mazda Iconic SP-t – egy lehengerlő, új generációs kétüléses koncepcióautót, melyet úgy terveztek, hogy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

„Grand Prix – azaz Nagydíj az Opelnek”: Az új Grandland nyerte a 2024-es Arany Kormánykerék díjat

A legjobb autó 50 000 euró alatt : Az új Opel csúcs-SUV aranyérmet nyert Sorozatgyőztesek: eddig 21 „autóipari Oscar” jutott az Opel márka számára Rüsselsheim. Az új Opel Grandland, amely hamarosan megérkezik a márkakereskedésekbe, máris ünnepelheti első nagy sikerét. A felsőkategóriás SUV ugyanis elnyerte a „2024 Arany Kormánykerék” díjat Németországban. Stílusos, dinamikus, tágas és villamosított […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A bálványok még mindig állnak

Talán már unalmas, de a Toyotáról – és még néhány japán autómárkáról – megint az derült ki, hogy rendkívül tartós és megbízható autókat készítenek. Ezúttal az amerikai iSeeCars.com készített átfogó felmérést, amely a Toyota döbbenetes fölényét hozta. Az iSeeCars arról kérdezett meg közel egymillió amerikai használtautó-vásárlót, hogy melyek a legkedveltebb használt autók. A felmérésben arra […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom