Verstappen rajt-cél győzelmet aratott, Leclerc második lett

A holland nyerte az idényzáró versenyt, a bajnok magabiztosan vezetett az egész nagydíjon. A Ferrari ezúttal remek taktikát választott, behozták Leclercet a második helyre. Perez csalódottan állhatott fel a dobogóra, nem lett meg az összetettbeli kettős siker.

A lemenő nap fényében startolt el a mezőny Abu-Dhabiban. Verstappen az élről jól kapta el a rajtot, Perez szorosan jött mögötte. Sainz és Hamilton viszont nagy csatában voltak. A spanyol kiterelte a britet, akinek autója elemelkedett, miután ráhajtott a sikánra. A hétszeres bajnok azonban levágta a kanyart, így tudta megtartani a pozíciót. Az ügyet vizsgálták a stewardok, de a Mercedes visszaadta a pozíciót. Az 55-ös ferraris autója nem tudott elszakadni, Hamilton visszatámadt, és elment mellette. Sainz nem hagyta magát, folytatódott az adok-kapok, és a spanyolé lett ismét az előny. A brit bajnok ezután egy újabb pozíciót bukott, a csapattársa ment el neki. Az élen eközben magabiztosan ment a két Red Bull, a mexikóihoz képest három másodpercre autózott Leclerc. A középmezőnyben nagy versenyt ment Vettel, aki a kilencediknek haladt, és Oconnal csatázott.

A kiállásokat az élmezőnyből Perez indította el, aki a pályára visszatérve elfékezte a kanyart, és Vettel mögé esett vissza. A mexikói gyorsan átrágta magát a németen, a Ferrarinál reagáltak a Red Bullra, és hasonlóan tett e Mercedes is. Sainz jött elsőnek, de bőven a 11-es mögé tért vissza, míg Leclerc éppen Sainz elé fért be. A spanyol érthető módon nem támadta kollégáját, Perez előnye már öt másodperc volt a monacóitól. Vettelék fél távnál döntöttek úgy, hogy cserélnek, keményeket kapott. Russell viszont büntetéssel nézett szembe, veszélyesen engedték ki, ezért öt másodperces büntetéssel súlytották. Leclerc folyamatosan zárkózott Perezre, ezért a 34-ik körben úgy határoztak az energiaitalosok, hogy egy újabb szett keményet tesznek fel. A mexikói hatodiknak jött vissza, míg Verstappent arra kérte a csapat az élről, ha tudja, lassítsa Leclerc tempóját.

A Scuderia nem hozta monacói versenyzőjét, Perez ellenben konstansan zárkózott. A holland kicsit tanácstalanul vezetett az élen, folyamatosan kérdezte csapatát, mi lenne a jó taktika. Schumacher és Latifi, pedig összeértek, és az év piruettjét mutatták be, ezért a németet büntették. Perez odaért Hamiltonra, de az első próbálkozásra nem jött össze, elfékezte a kanyart, és a brit visszajött. Másodjára azonban a 11-es legyorsulta a 44-est, és Leclerc után eredt. Nagy tempót diktált a mexikói, az utolsó körökre ért csak támadó közelségbe, azonban két lekörözött autó betartott neki. Másfél másodperc hiányzott, de nem sikerült Pereznek a hőn áhított előzés. A címvédő simán behúzta a versenyt, a Ferrari pedig egy jó gumikezeléssel megtartotta a második pozíciót. Perez mögött Sainz zárt, míg Hamiltonnak fel kellett adnia a futamot. Russell ötödik, Norris hatodik, Ocon hetedik lett. A top 10-ben végzett Stroll, Ricciardo és Vettel. A német a maximumot hozta ki ma az Astonból.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom