Verstappen simán nyert az esőben, de a világbajnoki cím még kérdéses

A holland diadalával zárult a vizes Japán Nagydíj, győzelme fölényes volt, de a különböző szabályértelmezések miatt kérdőjeles, hogy megszerezte-e a bajnoki címet. A hivatalos végeredményre valószínűleg még várnunk kell. A dobogóra Perez és végén öt másodperccel büntetett Leclerc állhatott még fel.

Ahogy azt már korábban beharangozták, esős körülmények vártak a mezőny tagjaira vasárnap Japánban. Ennek ellenére úgy döntöttek a bírák, hogy elindítják a versenyt, állórajt volt. Egyedül Gasly indult a bokszból teljes esős beállítások mellett. A startot Leclerc kapta el a legjobban, de Verstappen merészebb volt, és a külső íven tartva az autóját első helyen fordult, a monacói a második helyre szorult. Kicsivel hátrébb Sainz érkezett, de megúszott a lejtőnek felfelé, falnak csapódott és visszasodródott a pályára. Vettel sem úszta meg, ahogy Zhou is megforgott, Albon viszont technikai gondok miatt adta fel. Gasly autója pedig bizarr látványt mutatott, egy hirdetőtáblát szedett össze, és azzal gurult vissza a bokszba, ugyanis piros zászlóval megszakították a nagydíjat. Egyrészt Sainz törése miatt javítani kellett a sérült gumibálát, másrészt az eső nagy mennyisége is ezt indokolta.

Közel két óra szünet után folytatódott a Japán Nagydíj. A beszédtémát eközben Gasly és a traktor esete szolgáltatta, mivel azt piros zászló előtt beküldték, és kis híján baleseteztek a francia pilótával. Az újraindítást követően több körig a biztonsági autó mögött mentek, majd elengedték a mezőnyt gördülő rajttal. A start probléma nélkül lezajlott sőt, nem telt bele sok idő, és már köztes eső gumira alkalmas volt a pálya. Érthető volt a döntés, Vettel, aki korábban cserélt már öt másodperccel gyorsabb volt körönként. Az élről mindenki kiállt, Verstappen előtt csak Alonso és Schumacher volt még esős abroncsokon, de a holland gyorsan átlépte őket, és átvette a vezetést. A Haas csapata biztonsági autós fázisra, vagy még több esőre számított, ezért kint tartották a németet. A második helyen Leclerc, a harmadikon Perez, míg a negyediken Ocon haladt. Az amerikai csapat számítása azonban nem jött be, pilótájuk folyamatosan esett vissza, ezért végül cseréltek nála is. A tabella éllovasa folyamatosan növelte előnyét bajnoki riválisával szemben, de a leggyorsabb kör még hiányzott neki a bajnoki címhez. Nagyobb csata a negyedik és ötödik pozícióban autózó Ocon-Hamilton páros között alakult ki, de a francia jól védte a vizes körülmények között az íveket, a brit bajnok nem sokat tudott kezdeni vele.

Az utolsó öt percre fordultunk, amikor Perez megérkezett a második helyen haladó Leclercre, ha mexikói megcsinálja az előzést, kollégája világbajnoki címet szerez. A 11-es autó birtokosa folyamatosan tolta le a monacóit, aki a végén elfékezte az utolsó sikánt és levágta azt. A baj ezzel az volt, hogy egyrészt előnyt szerzett vele, másrészt visszatérve az ívre leszorította a mexikóit. A felügyelők vizsgáltak az esetet, aminek a vége az lett, hogy öt másodperccel büntették a Ferrari pilótáját, ezzel Perez mögé a harmadik pozícióba szorult. Az összetett szempontjából ez azt jelentette kis kavarodás után, hogy Max Verstappen megszerezte a második bajnoki címét, amit az interjúk során tudott meg a holland. A már kétszeres bajnok egyébként nagy fölénnyel nyerte meg a versenyt, 25 másodperc felett volt az előnye. Az említett dobogósok után a negyedik helyre Ocon ért be, jól védekezett a mögötte záró Hamiltonnal szemben. A nap versenyzője Vettel lett, aki a jó taktikának köszönhetően hatodiknak zárt, mögé Alonso zárkózott, míg a top 10-et Russell, Latifi és Norris tette teljessé. Kanadai így megszerezte első idei pontjait.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új MINI John Cooper Works a nürburgringi 24-órás futamon debütál a nemzetközi világpremier előtt

A MINI és a motorsport rajongói egyként várják az új MINI John Cooper Works debütálását. A nóvum első ízben a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésén mutatja meg magát: a nürburgringi 24-órás futamon, amelyen a pilóták és a csapatok a sebesség, a rátermettség és a megbízhatóság egész napos, kimerítő csatájában hódítják meg a legendás Nürburgring Nordschleife […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megfizethető minikupén és belépő szintű hot hatchen dolgozik a Toyota

A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota könnyű, élvezetesen vezethető, hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses kupétanulmányról azt állította a Toyota, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig az, hogy egy új generációval […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom