Verstappen simán nyert az esőben, de a világbajnoki cím még kérdéses

A holland diadalával zárult a vizes Japán Nagydíj, győzelme fölényes volt, de a különböző szabályértelmezések miatt kérdőjeles, hogy megszerezte-e a bajnoki címet. A hivatalos végeredményre valószínűleg még várnunk kell. A dobogóra Perez és végén öt másodperccel büntetett Leclerc állhatott még fel.

Ahogy azt már korábban beharangozták, esős körülmények vártak a mezőny tagjaira vasárnap Japánban. Ennek ellenére úgy döntöttek a bírák, hogy elindítják a versenyt, állórajt volt. Egyedül Gasly indult a bokszból teljes esős beállítások mellett. A startot Leclerc kapta el a legjobban, de Verstappen merészebb volt, és a külső íven tartva az autóját első helyen fordult, a monacói a második helyre szorult. Kicsivel hátrébb Sainz érkezett, de megúszott a lejtőnek felfelé, falnak csapódott és visszasodródott a pályára. Vettel sem úszta meg, ahogy Zhou is megforgott, Albon viszont technikai gondok miatt adta fel. Gasly autója pedig bizarr látványt mutatott, egy hirdetőtáblát szedett össze, és azzal gurult vissza a bokszba, ugyanis piros zászlóval megszakították a nagydíjat. Egyrészt Sainz törése miatt javítani kellett a sérült gumibálát, másrészt az eső nagy mennyisége is ezt indokolta.

Közel két óra szünet után folytatódott a Japán Nagydíj. A beszédtémát eközben Gasly és a traktor esete szolgáltatta, mivel azt piros zászló előtt beküldték, és kis híján baleseteztek a francia pilótával. Az újraindítást követően több körig a biztonsági autó mögött mentek, majd elengedték a mezőnyt gördülő rajttal. A start probléma nélkül lezajlott sőt, nem telt bele sok idő, és már köztes eső gumira alkalmas volt a pálya. Érthető volt a döntés, Vettel, aki korábban cserélt már öt másodperccel gyorsabb volt körönként. Az élről mindenki kiállt, Verstappen előtt csak Alonso és Schumacher volt még esős abroncsokon, de a holland gyorsan átlépte őket, és átvette a vezetést. A Haas csapata biztonsági autós fázisra, vagy még több esőre számított, ezért kint tartották a németet. A második helyen Leclerc, a harmadikon Perez, míg a negyediken Ocon haladt. Az amerikai csapat számítása azonban nem jött be, pilótájuk folyamatosan esett vissza, ezért végül cseréltek nála is. A tabella éllovasa folyamatosan növelte előnyét bajnoki riválisával szemben, de a leggyorsabb kör még hiányzott neki a bajnoki címhez. Nagyobb csata a negyedik és ötödik pozícióban autózó Ocon-Hamilton páros között alakult ki, de a francia jól védte a vizes körülmények között az íveket, a brit bajnok nem sokat tudott kezdeni vele.

Az utolsó öt percre fordultunk, amikor Perez megérkezett a második helyen haladó Leclercre, ha mexikói megcsinálja az előzést, kollégája világbajnoki címet szerez. A 11-es autó birtokosa folyamatosan tolta le a monacóit, aki a végén elfékezte az utolsó sikánt és levágta azt. A baj ezzel az volt, hogy egyrészt előnyt szerzett vele, másrészt visszatérve az ívre leszorította a mexikóit. A felügyelők vizsgáltak az esetet, aminek a vége az lett, hogy öt másodperccel büntették a Ferrari pilótáját, ezzel Perez mögé a harmadik pozícióba szorult. Az összetett szempontjából ez azt jelentette kis kavarodás után, hogy Max Verstappen megszerezte a második bajnoki címét, amit az interjúk során tudott meg a holland. A már kétszeres bajnok egyébként nagy fölénnyel nyerte meg a versenyt, 25 másodperc felett volt az előnye. Az említett dobogósok után a negyedik helyre Ocon ért be, jól védekezett a mögötte záró Hamiltonnal szemben. A nap versenyzője Vettel lett, aki a jó taktikának köszönhetően hatodiknak zárt, mögé Alonso zárkózott, míg a top 10-et Russell, Latifi és Norris tette teljessé. Kanadai így megszerezte első idei pontjait.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7

• Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával az Új DS 7 egyszerre testesíti meg a műszaki szaktudást és eleganciát. • A francia luxus kézművesség védjegyeit viselő Új DS 7 orr-részének megjelenését a DS PIXEL LED VISION 3.0 technológiával társított, és a kategóriában egyedülálló kiegyensúlyozottságot és kifinomultságot sugárzó anyaghasználat uralja. • A DS PERFORMANCE […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megérkezett Magyarországra az új DS 3

• A DS 3 CROSSBACK utódaként hazánkban is bemutatkozott új DS 3 számos stilisztikai és technológiai újdonságot kínál. • Az új DS 3 E-TENSE 100%-ban elektromos hajtású változata egy új 115 kW (156 LE) teljesítményű motort és egy új 54 kWh-s akkumulátort kap, amely akár 402 km-es hatótávolságot biztosít WLTP vegyes ciklus szerint mérve. • […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megérkezett az új, Európában tervezett és gyártott elektromos hajtású Ford Explorer

A Ford ma mutatta be a tisztán elektromos hajtású Explorert; egy új elektromos autót, amely hatásosan ötvözi a német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust. Az Explorer az első modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom