Verstappen uralta a pénteket Abu-Dhabiban

Egyelőre az látszik, hogy a címvédőnél van a tempóelőny, de erős hétvégéje lehet a Mercedesnek is. Nem lesz egyszerű dolga a Ferrarinak, ha megakarja tartani az összetett második helyet, míg az egyéni másodikért nagy taktikai csata lehet Perez és Leclerc között.

Az első edzést a két Mercedes zárta az élen. Ez azonban kevésbé volt mérvadó, mivel a versenyzők közel felét fiatalok helyettesítették, valamint a pálya sem volt ideális állapotban. A nyolc csapatból, akik cseréltek, hét fiatalt ültetett a volán mögé, míg az Alfánál Zhou helyét vette át Kubica. Mérvadóbb időket csak a féltáv után futottak a pilóták. Előtte még a Verstappen helyét elfoglaló Lawson is megfordult az első pozícióban, sőt Albon neve szerepelt ott. A második fél órára már Perez vette át a leggyorsabb kört, akit előbb Leclerc, majd Hamilton is megvert 1:26,633-as idővel. Nem sokkal később az újdonsült győztes csapattársa ugrott fel mögé a második pozícióba. Perez végül Ferrari-Red Bull szendvicsben zárta a gyakorlást, előtte a monacói versenyző lett a harmadik, míg mögötte az újonc Lawson zárt. Az új-zélandi mögött a búcsúzó Vettel, míg a német után a Sainz helyét átvevő Schwartzman következett. Kubica az Alfával 14-ik, Sargeant a Williamsszel 15-ik, O’Ward a McLarennel 16-ik, míg Drugovich az Astonnal az utolsó helyen zárt.

A második gyakorlásra már mindenki visszakapta jól megérdemelt ülését. A pálya is alkalmassá vállt a mérvadó körökhöz, és ezt valamennyien ki is használták. Az edzés első fele a hosszabb etapokról szólt, melyet közepes abroncsokon teljesítettek a pilóták, míg a második fél órában a gyorskörökre mentek rá a versenyzők. Az első jelentősebb momentum Ricciardóé volt, a szintén búcsúzó ausztrál – akinek jövőjét megerősítette Helmut Marko, miszerint visszatér az energiaitalosokhoz tartalékpilóta szerepkörben –, autójának leért a padlólemeze, emiatt megcsúszott a McLarennel, de éppen megúszta a csúnyább balesetet. Verstappen sem tétlenkedett, még sárga oldalfalú Pirelliken magához ragadta a vezetést, és azt nem is eresztette ki a kezéből a lágyakra való váltás után sem. A holland végül 1:25,146-tal zárt. A legnagyobb kihívónak ezúttal is a Mercedes tűnik, Russell alig három tizeddel elmaradva lett második, míg Hamilton a negyediken fejezte be, Leclercet fogták közre. A bajnoki második helyért nagy csatában lévő Perez, aki pontegyenlőséggel áll a monacóival, három tizeddel volt ferraris riválisa mögött. Sainz hatodiknak zárt, míg a középmezőny legjobbja az Alpine lett, Ocon hetediknek, míg Alonso nyolcadiknak látta meg a kockás zászlót. A top 10-et Ricciardo és Bottas tette teljessé, Vettel a 12-ik helyet húzta be.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom