Verstappen uralta a pénteket Abu-Dhabiban

Egyelőre az látszik, hogy a címvédőnél van a tempóelőny, de erős hétvégéje lehet a Mercedesnek is. Nem lesz egyszerű dolga a Ferrarinak, ha megakarja tartani az összetett második helyet, míg az egyéni másodikért nagy taktikai csata lehet Perez és Leclerc között.

Az első edzést a két Mercedes zárta az élen. Ez azonban kevésbé volt mérvadó, mivel a versenyzők közel felét fiatalok helyettesítették, valamint a pálya sem volt ideális állapotban. A nyolc csapatból, akik cseréltek, hét fiatalt ültetett a volán mögé, míg az Alfánál Zhou helyét vette át Kubica. Mérvadóbb időket csak a féltáv után futottak a pilóták. Előtte még a Verstappen helyét elfoglaló Lawson is megfordult az első pozícióban, sőt Albon neve szerepelt ott. A második fél órára már Perez vette át a leggyorsabb kört, akit előbb Leclerc, majd Hamilton is megvert 1:26,633-as idővel. Nem sokkal később az újdonsült győztes csapattársa ugrott fel mögé a második pozícióba. Perez végül Ferrari-Red Bull szendvicsben zárta a gyakorlást, előtte a monacói versenyző lett a harmadik, míg mögötte az újonc Lawson zárt. Az új-zélandi mögött a búcsúzó Vettel, míg a német után a Sainz helyét átvevő Schwartzman következett. Kubica az Alfával 14-ik, Sargeant a Williamsszel 15-ik, O’Ward a McLarennel 16-ik, míg Drugovich az Astonnal az utolsó helyen zárt.

A második gyakorlásra már mindenki visszakapta jól megérdemelt ülését. A pálya is alkalmassá vállt a mérvadó körökhöz, és ezt valamennyien ki is használták. Az edzés első fele a hosszabb etapokról szólt, melyet közepes abroncsokon teljesítettek a pilóták, míg a második fél órában a gyorskörökre mentek rá a versenyzők. Az első jelentősebb momentum Ricciardóé volt, a szintén búcsúzó ausztrál – akinek jövőjét megerősítette Helmut Marko, miszerint visszatér az energiaitalosokhoz tartalékpilóta szerepkörben –, autójának leért a padlólemeze, emiatt megcsúszott a McLarennel, de éppen megúszta a csúnyább balesetet. Verstappen sem tétlenkedett, még sárga oldalfalú Pirelliken magához ragadta a vezetést, és azt nem is eresztette ki a kezéből a lágyakra való váltás után sem. A holland végül 1:25,146-tal zárt. A legnagyobb kihívónak ezúttal is a Mercedes tűnik, Russell alig három tizeddel elmaradva lett második, míg Hamilton a negyediken fejezte be, Leclercet fogták közre. A bajnoki második helyért nagy csatában lévő Perez, aki pontegyenlőséggel áll a monacóival, három tizeddel volt ferraris riválisa mögött. Sainz hatodiknak zárt, míg a középmezőny legjobbja az Alpine lett, Ocon hetediknek, míg Alonso nyolcadiknak látta meg a kockás zászlót. A top 10-et Ricciardo és Bottas tette teljessé, Vettel a 12-ik helyet húzta be.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Egymillió tisztán elektromos modell: a BMW Group növekedési pályája újabb mérföldkőhöz érkezett

+++ A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített +++ A növekedés legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói +++ A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját +++ A tisztán elektromos meghajtású modelleket övező ügyfélérdeklődés a főbb értékesítési régiók mindegyikében […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Ötcsillagos EURO NCAP minősítést szerzett az új Honda CR-V

• A vadonatúj CR-V a legújabb, továbbfejlesztett Honda SENSING, illetve SENSING 360 rendszerrel kerül a szalonokba, mely egyebek mellett hangradarrendszer és széles látószögű első kamera segítségével szavatol 360˚-os biztonságot • A CR-V karosszériaszerkezetének új nyúlványai a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is nagyobb védelmet garantálnak • A Honda célja, hogy 2050-ben már ne […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom