Verstappen uralta a pénteket Abu-Dhabiban

Egyelőre az látszik, hogy a címvédőnél van a tempóelőny, de erős hétvégéje lehet a Mercedesnek is. Nem lesz egyszerű dolga a Ferrarinak, ha megakarja tartani az összetett második helyet, míg az egyéni másodikért nagy taktikai csata lehet Perez és Leclerc között.

Az első edzést a két Mercedes zárta az élen. Ez azonban kevésbé volt mérvadó, mivel a versenyzők közel felét fiatalok helyettesítették, valamint a pálya sem volt ideális állapotban. A nyolc csapatból, akik cseréltek, hét fiatalt ültetett a volán mögé, míg az Alfánál Zhou helyét vette át Kubica. Mérvadóbb időket csak a féltáv után futottak a pilóták. Előtte még a Verstappen helyét elfoglaló Lawson is megfordult az első pozícióban, sőt Albon neve szerepelt ott. A második fél órára már Perez vette át a leggyorsabb kört, akit előbb Leclerc, majd Hamilton is megvert 1:26,633-as idővel. Nem sokkal később az újdonsült győztes csapattársa ugrott fel mögé a második pozícióba. Perez végül Ferrari-Red Bull szendvicsben zárta a gyakorlást, előtte a monacói versenyző lett a harmadik, míg mögötte az újonc Lawson zárt. Az új-zélandi mögött a búcsúzó Vettel, míg a német után a Sainz helyét átvevő Schwartzman következett. Kubica az Alfával 14-ik, Sargeant a Williamsszel 15-ik, O’Ward a McLarennel 16-ik, míg Drugovich az Astonnal az utolsó helyen zárt.

A második gyakorlásra már mindenki visszakapta jól megérdemelt ülését. A pálya is alkalmassá vállt a mérvadó körökhöz, és ezt valamennyien ki is használták. Az edzés első fele a hosszabb etapokról szólt, melyet közepes abroncsokon teljesítettek a pilóták, míg a második fél órában a gyorskörökre mentek rá a versenyzők. Az első jelentősebb momentum Ricciardóé volt, a szintén búcsúzó ausztrál – akinek jövőjét megerősítette Helmut Marko, miszerint visszatér az energiaitalosokhoz tartalékpilóta szerepkörben –, autójának leért a padlólemeze, emiatt megcsúszott a McLarennel, de éppen megúszta a csúnyább balesetet. Verstappen sem tétlenkedett, még sárga oldalfalú Pirelliken magához ragadta a vezetést, és azt nem is eresztette ki a kezéből a lágyakra való váltás után sem. A holland végül 1:25,146-tal zárt. A legnagyobb kihívónak ezúttal is a Mercedes tűnik, Russell alig három tizeddel elmaradva lett második, míg Hamilton a negyediken fejezte be, Leclercet fogták közre. A bajnoki második helyért nagy csatában lévő Perez, aki pontegyenlőséggel áll a monacóival, három tizeddel volt ferraris riválisa mögött. Sainz hatodiknak zárt, míg a középmezőny legjobbja az Alpine lett, Ocon hetediknek, míg Alonso nyolcadiknak látta meg a kockás zászlót. A top 10-et Ricciardo és Bottas tette teljessé, Vettel a 12-ik helyet húzta be.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Különleges plug-in hybrid hajtáslánccal is rendelhető a Peugeot 3008

Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé. A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Elektromos relaxáció – Toyota bZ4x Executive AWD teszt

A Toyota első elektromos autója érdekes, de Japánban divatos kód nevet kapott. Ez autó az első a világon, ami a bZ családból érkezett, és 2026-ig még további 15 elektromos Toyota fog hasonló kinézettel és névvel bemutatkozni. A név teljes feloldása a következő: a bZ a Beyond Zero-t, az az nullán túlit jelenti, a 4-es a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Számos modellsorozatát frissíti 2024 őszén a BMW

+++ Az új BMW 1-es sorozat portfóliója új hajtáslánc-változattal bővül +++ A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 Touring, valamint a BMW 5-ös Touring benzinmotorral és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt palettáin új hajtáslánc-változatok debütálnak +++ A BMW M5, illetve a BMW 5-ös sorozat és a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellváltozatai mostantól még gyorsabb járműtöltésre […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom