Verstappen vezetésével kettős Red Bull siker, Leclerc nullázott

A világbajnok sikerével zárult az elmúlt évek egyik legizgalmasabb Spanyol Nagydíja. Verstappen a hibája és három kiállása ellenére végül magabiztosan húzta be a futamot, míg idei legnagyobb riválisa pont nélkül zárt.

Napsütéses meleg fogadta a versenyzőket és a nézőket a Spanyol Nagydíjon. A startnál jobban jött el Verstappen, de Leclerc jól védte a belső ívet, így a holland nem tudta megelőzni őt. Hamilton és Magnussen viszont nagy csatában voltak, a négyes kanyarnál beszúrt a dán a britnek, azonban összeértek előbbi a sóderágyból jött vissza, míg utóbbi defektet kapott. Mindketten kerékcserére kényszerültek. Az izgalmak nem hagytak alább, Sainz szintén a négyes kanyarban kicsúszott, majd néhány körrel később Verstappen is, mindkét pilóta folytatni tudta a küzdelmeket. Bottas és Schumacher nyertek ezzel igazán, a finn ötödiknek, a német hatodiknak haladt.

A verseny negyedéhez közel megkezdődtek a kiállások, az élmenők közül Russell, Verstappen és Bottas cserélt, ők a harmadik-ötödik hely között autóztak a közepeseken. Leclerc magabiztosan vezetett Perez előtt, Sainz nyolcadiknak, Hamilton 16-iknak teljesítette a kört. A címvédő és a Mercedes fiatal brit pilótája eközben kerék a kerék elleni csatába kezdtek. A körülmények Russellnek kedveztek, Verstappen hátsó szárnya hol működött, hol nem, érezhető is volt a frusztráltság a holland hangjában. A 24-ik körben elszánta magát a címvédő a manőverre, de az ezüstnyilak pilótája visszaverte azt. A Red Bull a közeledő Perez miatt jobbnak látta kihozni Verstappent, így három kiállásos taktikára álltak át. A mexikói a működő hátsó szárnnyal simán megelőzte Russellt, és így az élre állt. Tehette mindezt azért, mert hiába vezetett Leclerc simán, megadta magát alatta a Ferrrari. A holland a harmadikon, Bottas a negyedik helyen haladt ekkor.

A verseny féltávját követően nem sok izgalom akadt, Sainz folyamatosan zárkózott Hamiltonnal egyetemben, míg Perez és Russell kiálltak cserélni, így a holland vezette a futamot. Az utolsó harmadban aztán Verstappen és Sainz is abroncsokat váltott, előbbi a második, utóbbi a hetedik helyre jött vissza. A vártnál jobban alakult a címvédő által alkalmazott taktika, így körről-körre közeledett kollégájára, majd egy elegáns manőverrel elment mellette, ezzel mind a futamon, mind az összetettben átvette a vezetést, sőt, a konstruktőriben is az élre állt a Red Bull. Az energiaitalosok mögött a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel, mögötte Sainz zárt és mentett nagyot, hasonlóan tett Hamilton is, akinek ugyanakkor elfogyott az üzemanyag a tankjából, de meg lett az ötödik pozíció. Bottas az Alfával a végén nem tudta tartani a legjobbak tempóját, meg kellett elégednie a hatodik hellyel. A legjobb tízet Ocon, Norris, Alonso és Tsunoda tette teljessé. Schumacher végül nem szerzett pontot.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai INSTER bekerült a 2025-ös Világ Év Autója szavazás hármas döntőjébe

• Következetes elismerés: A Hyundai Motor sorban negyedik évben részesül abban a megtisztelő elismerésben, hogy a Világ Év Autója zsűrije a legjobb három közé válogatja be egy gyártmányát – ezúttal az INSTER-t • Az INSTER tripla dicsősége: Az elektromos városi kisautó (A-BEV) a Világ év autója, a Világ év elektromos járműve, valamint a Világ év […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Erősebb, takarékosabb, nem véletlenül prémium – Lexus UX 300h teszt

Bemutató 2018-ban mutatta be a Lexus a prémium kompakt SUV kategóriában tartozó UX-et, aminek a dizájnja igazi üstökösnek számított akkoriban. 2022-ben az UX kapott egy visszafogott ráncfelvarrást, közben a kínálat gazdagodott egy 100%-ban elektromos változattal, a lényegi változás pedig 2024-ben érkezett, amikor megkapta az ötödik generációs hibrid hajtást. Kicsit megváltozott külső, modernebb belső, fejlett vezetést […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

evolvAD: A Nissan által támogatott kutatási projekt elősegíti az Egyesült Királyság felkészülését az autonóm vezetésre

• Az Egyesült Királyság kormánya által finanszírozott konzorcium projekt továbbfejleszti az autonóm vezetési technológiát és támogatja az ellátási lánc felkészültségét • 100%-ban elektromos Nissan LEAF járművek, élvonalbeli autonóm vezetési technológiával felszerelve, összetett városi lakóövezeti és vidéki utakon tesztelve • Az evolvAD a Nissan által támogatott sikeres kutatási projektekre, a HumanDrive-ra és a ServCity-re épül, biztosítva […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom