Verstappen vezetésével kettős Red Bull siker, Leclerc nullázott

A világbajnok sikerével zárult az elmúlt évek egyik legizgalmasabb Spanyol Nagydíja. Verstappen a hibája és három kiállása ellenére végül magabiztosan húzta be a futamot, míg idei legnagyobb riválisa pont nélkül zárt.

Napsütéses meleg fogadta a versenyzőket és a nézőket a Spanyol Nagydíjon. A startnál jobban jött el Verstappen, de Leclerc jól védte a belső ívet, így a holland nem tudta megelőzni őt. Hamilton és Magnussen viszont nagy csatában voltak, a négyes kanyarnál beszúrt a dán a britnek, azonban összeértek előbbi a sóderágyból jött vissza, míg utóbbi defektet kapott. Mindketten kerékcserére kényszerültek. Az izgalmak nem hagytak alább, Sainz szintén a négyes kanyarban kicsúszott, majd néhány körrel később Verstappen is, mindkét pilóta folytatni tudta a küzdelmeket. Bottas és Schumacher nyertek ezzel igazán, a finn ötödiknek, a német hatodiknak haladt.

A verseny negyedéhez közel megkezdődtek a kiállások, az élmenők közül Russell, Verstappen és Bottas cserélt, ők a harmadik-ötödik hely között autóztak a közepeseken. Leclerc magabiztosan vezetett Perez előtt, Sainz nyolcadiknak, Hamilton 16-iknak teljesítette a kört. A címvédő és a Mercedes fiatal brit pilótája eközben kerék a kerék elleni csatába kezdtek. A körülmények Russellnek kedveztek, Verstappen hátsó szárnya hol működött, hol nem, érezhető is volt a frusztráltság a holland hangjában. A 24-ik körben elszánta magát a címvédő a manőverre, de az ezüstnyilak pilótája visszaverte azt. A Red Bull a közeledő Perez miatt jobbnak látta kihozni Verstappent, így három kiállásos taktikára álltak át. A mexikói a működő hátsó szárnnyal simán megelőzte Russellt, és így az élre állt. Tehette mindezt azért, mert hiába vezetett Leclerc simán, megadta magát alatta a Ferrrari. A holland a harmadikon, Bottas a negyedik helyen haladt ekkor.

A verseny féltávját követően nem sok izgalom akadt, Sainz folyamatosan zárkózott Hamiltonnal egyetemben, míg Perez és Russell kiálltak cserélni, így a holland vezette a futamot. Az utolsó harmadban aztán Verstappen és Sainz is abroncsokat váltott, előbbi a második, utóbbi a hetedik helyre jött vissza. A vártnál jobban alakult a címvédő által alkalmazott taktika, így körről-körre közeledett kollégájára, majd egy elegáns manőverrel elment mellette, ezzel mind a futamon, mind az összetettben átvette a vezetést, sőt, a konstruktőriben is az élre állt a Red Bull. Az energiaitalosok mögött a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel, mögötte Sainz zárt és mentett nagyot, hasonlóan tett Hamilton is, akinek ugyanakkor elfogyott az üzemanyag a tankjából, de meg lett az ötödik pozíció. Bottas az Alfával a végén nem tudta tartani a legjobbak tempóját, meg kellett elégednie a hatodik hellyel. A legjobb tízet Ocon, Norris, Alonso és Tsunoda tette teljessé. Schumacher végül nem szerzett pontot.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

Erős: új villanymotor 200 kW/270 LE teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal Tele energiával: új, 110 kWh kapacitású akkumulátor, 420 km-es hatótáv (WLTP1), 150 kW-os gyorstöltés Fejlett: új vezetői asszisztensrendszerek, 2-es színtű önvezetési képesség Kényelmes: új műszerfal, 10 colos színes érintőképernyőkkel Karakteres: jellegzetes Opel-orr, és hátsó rész Sokféle: 30 változat, akár 17 m3-es raktérrel és 2 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom