Verstappen vezetésével kettős Red Bull siker, Leclerc nullázott

A világbajnok sikerével zárult az elmúlt évek egyik legizgalmasabb Spanyol Nagydíja. Verstappen a hibája és három kiállása ellenére végül magabiztosan húzta be a futamot, míg idei legnagyobb riválisa pont nélkül zárt.

Napsütéses meleg fogadta a versenyzőket és a nézőket a Spanyol Nagydíjon. A startnál jobban jött el Verstappen, de Leclerc jól védte a belső ívet, így a holland nem tudta megelőzni őt. Hamilton és Magnussen viszont nagy csatában voltak, a négyes kanyarnál beszúrt a dán a britnek, azonban összeértek előbbi a sóderágyból jött vissza, míg utóbbi defektet kapott. Mindketten kerékcserére kényszerültek. Az izgalmak nem hagytak alább, Sainz szintén a négyes kanyarban kicsúszott, majd néhány körrel később Verstappen is, mindkét pilóta folytatni tudta a küzdelmeket. Bottas és Schumacher nyertek ezzel igazán, a finn ötödiknek, a német hatodiknak haladt.

A verseny negyedéhez közel megkezdődtek a kiállások, az élmenők közül Russell, Verstappen és Bottas cserélt, ők a harmadik-ötödik hely között autóztak a közepeseken. Leclerc magabiztosan vezetett Perez előtt, Sainz nyolcadiknak, Hamilton 16-iknak teljesítette a kört. A címvédő és a Mercedes fiatal brit pilótája eközben kerék a kerék elleni csatába kezdtek. A körülmények Russellnek kedveztek, Verstappen hátsó szárnya hol működött, hol nem, érezhető is volt a frusztráltság a holland hangjában. A 24-ik körben elszánta magát a címvédő a manőverre, de az ezüstnyilak pilótája visszaverte azt. A Red Bull a közeledő Perez miatt jobbnak látta kihozni Verstappent, így három kiállásos taktikára álltak át. A mexikói a működő hátsó szárnnyal simán megelőzte Russellt, és így az élre állt. Tehette mindezt azért, mert hiába vezetett Leclerc simán, megadta magát alatta a Ferrrari. A holland a harmadikon, Bottas a negyedik helyen haladt ekkor.

A verseny féltávját követően nem sok izgalom akadt, Sainz folyamatosan zárkózott Hamiltonnal egyetemben, míg Perez és Russell kiálltak cserélni, így a holland vezette a futamot. Az utolsó harmadban aztán Verstappen és Sainz is abroncsokat váltott, előbbi a második, utóbbi a hetedik helyre jött vissza. A vártnál jobban alakult a címvédő által alkalmazott taktika, így körről-körre közeledett kollégájára, majd egy elegáns manőverrel elment mellette, ezzel mind a futamon, mind az összetettben átvette a vezetést, sőt, a konstruktőriben is az élre állt a Red Bull. Az energiaitalosok mögött a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel, mögötte Sainz zárt és mentett nagyot, hasonlóan tett Hamilton is, akinek ugyanakkor elfogyott az üzemanyag a tankjából, de meg lett az ötödik pozíció. Bottas az Alfával a végén nem tudta tartani a legjobbak tempóját, meg kellett elégednie a hatodik hellyel. A legjobb tízet Ocon, Norris, Alonso és Tsunoda tette teljessé. Schumacher végül nem szerzett pontot.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom