Verstappent nem tudták megállítani, övé az utolsó pole

Idei hetedik elsőségét szerezve a holland bajnok indulhat az élről Abu-Dhabiban vasárnap. Mögüle csapattársa startolhat, a mexikói számára fontos volt, hogy Leclerc előtt végezzen, és ez sikerült is. A Mercedesek végül csak a harmadik sorban.

Villanyfényes körülmények között vágtak neki a pilóták az Abu-Dhabi Nagydíj időmérő edzésének. Jelentősen visszaesett a levegő és pályahőmérséklete a korábbiakhoz képest, ahogy az várható volt. Az első kifutásokat követően A Red Bullok álltak az élre Verstappen vezetésével, Perez mindössze hat századdal maradt el. Az energiaitalosok mögött a két Ferrari foglalt helyet, majd jött Russell, Norris és Hamilton. Vettel, Schumacher és Bottas szerepelt ekkor a kiesők között a két Williams mellett. A felgumizott pályán folyamatosan javultak a köridők, a számítógép 1:25,9-es továbbjutó idővel számolt, de ez is kevés volt, két tizeddel jobb kellett ennél. Vettel ezt bőven meg is ugrotta, a hatodik pozícióban menetelt tovább, Schumachernek is sikerült, azonban a brazíliai leggyorsabb Magnussen és Gasly is búcsúzott, ahogy Bottas, Albon és Latifi sem tudta folytatni.

A folytatást a Mercedesek indították használt lágyakon. Hamilton, aki fékproblémával küzdött 1:25,7-essel nyitott, ennél az időnél négy tizeddel volt jobb Russell. A többség szintén a használt piros oldalfalú gumikra tette le a voksát az első kifutásnál, Norris és a két Red Bull viszont újakat pakolt fel. Perez nyitott így a legjobban, Verstappen jelentősen lemaradt, de második volt, még Norris negyedik lett Sainz mögött. A második próbálkozásokat Hamilton kezdte, a brit bajnok ugyan elégedetlen volt, de egy jó körrel Perez mögé ugrott. Ezután az Astonok futottak, és Vettel megint remekelt, benézett 1:24 végébe, ami elég volt a továbbjutáshoz. A McLarenek is javítottak, de Ricciardo csak éppen, 28 ezreddel Alonso előtt menetelt előre, ellenben Oconnal, aki bent maradt. A kiesők között volt még Tsunoda, Schumacher, Stroll és Zhou. Verstappen továbbra is küzdött a tapadással.

A Q3-at újfent a két ezüstnyíl kezdte, de nem a legjobb időkkel Hamilton és Russell a harmadik sorban találták magukat, míg a Ferrarik erőre kaptak. Sainz a második, Leclerc a negyedik legjobb idővel rendelkezett. Az élre Verstappen állt, a problémák ellenére közel három tizedet adott a mezőnynek, Perez harmadik volt, de még Leclerc előtt. A középmezőny legjobbja ekkor Vettel volt, de nagy meccs ment a hetedik helyért. Azt végül Norris kaparintotta meg, még a leggyorsabb Verstappen lett, ezzel pályafutása 20-ik elsőségét szerezte. A mexikói behozta a Red Bullt az első sorba, míg a két Ferrari a harmadik-negyedik lett Leclerc vezényletével. Hamilton hozta a Mercedeseket a harmadik sorban, míg Leclerc mögül az említett Norris startolhat majd. Ocon nyolcadik, a búcsúzó Vettel kilencedik, míg Ricciardo tizedik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom