Verstappent nem tudták megállítani, övé az utolsó pole

Idei hetedik elsőségét szerezve a holland bajnok indulhat az élről Abu-Dhabiban vasárnap. Mögüle csapattársa startolhat, a mexikói számára fontos volt, hogy Leclerc előtt végezzen, és ez sikerült is. A Mercedesek végül csak a harmadik sorban.

Villanyfényes körülmények között vágtak neki a pilóták az Abu-Dhabi Nagydíj időmérő edzésének. Jelentősen visszaesett a levegő és pályahőmérséklete a korábbiakhoz képest, ahogy az várható volt. Az első kifutásokat követően A Red Bullok álltak az élre Verstappen vezetésével, Perez mindössze hat századdal maradt el. Az energiaitalosok mögött a két Ferrari foglalt helyet, majd jött Russell, Norris és Hamilton. Vettel, Schumacher és Bottas szerepelt ekkor a kiesők között a két Williams mellett. A felgumizott pályán folyamatosan javultak a köridők, a számítógép 1:25,9-es továbbjutó idővel számolt, de ez is kevés volt, két tizeddel jobb kellett ennél. Vettel ezt bőven meg is ugrotta, a hatodik pozícióban menetelt tovább, Schumachernek is sikerült, azonban a brazíliai leggyorsabb Magnussen és Gasly is búcsúzott, ahogy Bottas, Albon és Latifi sem tudta folytatni.

A folytatást a Mercedesek indították használt lágyakon. Hamilton, aki fékproblémával küzdött 1:25,7-essel nyitott, ennél az időnél négy tizeddel volt jobb Russell. A többség szintén a használt piros oldalfalú gumikra tette le a voksát az első kifutásnál, Norris és a két Red Bull viszont újakat pakolt fel. Perez nyitott így a legjobban, Verstappen jelentősen lemaradt, de második volt, még Norris negyedik lett Sainz mögött. A második próbálkozásokat Hamilton kezdte, a brit bajnok ugyan elégedetlen volt, de egy jó körrel Perez mögé ugrott. Ezután az Astonok futottak, és Vettel megint remekelt, benézett 1:24 végébe, ami elég volt a továbbjutáshoz. A McLarenek is javítottak, de Ricciardo csak éppen, 28 ezreddel Alonso előtt menetelt előre, ellenben Oconnal, aki bent maradt. A kiesők között volt még Tsunoda, Schumacher, Stroll és Zhou. Verstappen továbbra is küzdött a tapadással.

A Q3-at újfent a két ezüstnyíl kezdte, de nem a legjobb időkkel Hamilton és Russell a harmadik sorban találták magukat, míg a Ferrarik erőre kaptak. Sainz a második, Leclerc a negyedik legjobb idővel rendelkezett. Az élre Verstappen állt, a problémák ellenére közel három tizedet adott a mezőnynek, Perez harmadik volt, de még Leclerc előtt. A középmezőny legjobbja ekkor Vettel volt, de nagy meccs ment a hetedik helyért. Azt végül Norris kaparintotta meg, még a leggyorsabb Verstappen lett, ezzel pályafutása 20-ik elsőségét szerezte. A mexikói behozta a Red Bullt az első sorba, míg a két Ferrari a harmadik-negyedik lett Leclerc vezényletével. Hamilton hozta a Mercedeseket a harmadik sorban, míg Leclerc mögül az említett Norris startolhat majd. Ocon nyolcadik, a búcsúzó Vettel kilencedik, míg Ricciardo tizedik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Egy beérett technológia hanyatlása? – Peugeot 508 SW 1.5 HDI Allure teszt

Ritkaságszámba megy, amikor dízel tesztautót kapunk, így éltünk is a lehetőséggel, hogy egy kicsit közelebbről megvizsgáltuk azt, hogy 2024-ben egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen motorral szerelt személyautóknak. Az erről szóló videónkat a cikk alatti linken megtalálod. Külső Kinek mi, de a Peugeot történelme során nem a hatásvadász megjelenéséről volt híres, pár modell kivételével jellemzően inkább […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW M2

A színtiszta vezetési élmény hamisítatlan szimbólumaként az új BMW M2 még magasabbra helyezi a prémium szegmens nagyteljesítményű kompakt élsportolóinak kategóriaetalon mércéjét, a letaglózó teljesítményélmény új dimenzióját váltva valóra. Az új BMW M2 minden korábbinál erősebben és magabiztosabban ünnepli világpremierjét, egy sor innovatív felszereltségi tétel társaságában. Az újdonság középpontjában a 15 kilowattal / 20 lóerővel megnövelt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Évforduló: 60 éves az Opel formatervező stúdiója

Első a maga nemében: az Opel “Advanced Studio”-ja 1964-ben alakult Jövőbe mutató tanulmányautók: az 1965-ös Experimental GT-től a 2023-as Opel Experimental-ig Két ok az ünneplésre: 125 éve gyárt autót az Opel, formatervező stúdiója pedig az idén 60 éves Rüsselsheim. 2024 különös jelentőségű évfordulós év az Opel életében, hiszen a márka éppen idén 125 éve gyárt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom