Verstappent nem tudták megállítani, övé az utolsó pole

Idei hetedik elsőségét szerezve a holland bajnok indulhat az élről Abu-Dhabiban vasárnap. Mögüle csapattársa startolhat, a mexikói számára fontos volt, hogy Leclerc előtt végezzen, és ez sikerült is. A Mercedesek végül csak a harmadik sorban.

Villanyfényes körülmények között vágtak neki a pilóták az Abu-Dhabi Nagydíj időmérő edzésének. Jelentősen visszaesett a levegő és pályahőmérséklete a korábbiakhoz képest, ahogy az várható volt. Az első kifutásokat követően A Red Bullok álltak az élre Verstappen vezetésével, Perez mindössze hat századdal maradt el. Az energiaitalosok mögött a két Ferrari foglalt helyet, majd jött Russell, Norris és Hamilton. Vettel, Schumacher és Bottas szerepelt ekkor a kiesők között a két Williams mellett. A felgumizott pályán folyamatosan javultak a köridők, a számítógép 1:25,9-es továbbjutó idővel számolt, de ez is kevés volt, két tizeddel jobb kellett ennél. Vettel ezt bőven meg is ugrotta, a hatodik pozícióban menetelt tovább, Schumachernek is sikerült, azonban a brazíliai leggyorsabb Magnussen és Gasly is búcsúzott, ahogy Bottas, Albon és Latifi sem tudta folytatni.

A folytatást a Mercedesek indították használt lágyakon. Hamilton, aki fékproblémával küzdött 1:25,7-essel nyitott, ennél az időnél négy tizeddel volt jobb Russell. A többség szintén a használt piros oldalfalú gumikra tette le a voksát az első kifutásnál, Norris és a két Red Bull viszont újakat pakolt fel. Perez nyitott így a legjobban, Verstappen jelentősen lemaradt, de második volt, még Norris negyedik lett Sainz mögött. A második próbálkozásokat Hamilton kezdte, a brit bajnok ugyan elégedetlen volt, de egy jó körrel Perez mögé ugrott. Ezután az Astonok futottak, és Vettel megint remekelt, benézett 1:24 végébe, ami elég volt a továbbjutáshoz. A McLarenek is javítottak, de Ricciardo csak éppen, 28 ezreddel Alonso előtt menetelt előre, ellenben Oconnal, aki bent maradt. A kiesők között volt még Tsunoda, Schumacher, Stroll és Zhou. Verstappen továbbra is küzdött a tapadással.

A Q3-at újfent a két ezüstnyíl kezdte, de nem a legjobb időkkel Hamilton és Russell a harmadik sorban találták magukat, míg a Ferrarik erőre kaptak. Sainz a második, Leclerc a negyedik legjobb idővel rendelkezett. Az élre Verstappen állt, a problémák ellenére közel három tizedet adott a mezőnynek, Perez harmadik volt, de még Leclerc előtt. A középmezőny legjobbja ekkor Vettel volt, de nagy meccs ment a hetedik helyért. Azt végül Norris kaparintotta meg, még a leggyorsabb Verstappen lett, ezzel pályafutása 20-ik elsőségét szerezte. A mexikói behozta a Red Bullt az első sorba, míg a két Ferrari a harmadik-negyedik lett Leclerc vezényletével. Hamilton hozta a Mercedeseket a harmadik sorban, míg Leclerc mögül az említett Norris startolhat majd. Ocon nyolcadik, a búcsúzó Vettel kilencedik, míg Ricciardo tizedik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Régi ismerős – Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+ teszt

Ami a rendszerváltás előtt a Lada és a Trabant volt, az a rendszerváltás után az Opel Astra és a Suzuki Swift lett. Mindegyik autóval, Swift esetében főleg a (Magyarországon) első generációssal mindenkinek van egy sztorija, ahogy azelőtt a szoci remekművekkel.  És még mindig rengeteg szaladgál belőle az utakon, valamelyik papaautóként van óvva még a napfénytől […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom