Verstappent nem tudták megállítani, övé az utolsó pole

Idei hetedik elsőségét szerezve a holland bajnok indulhat az élről Abu-Dhabiban vasárnap. Mögüle csapattársa startolhat, a mexikói számára fontos volt, hogy Leclerc előtt végezzen, és ez sikerült is. A Mercedesek végül csak a harmadik sorban.

Villanyfényes körülmények között vágtak neki a pilóták az Abu-Dhabi Nagydíj időmérő edzésének. Jelentősen visszaesett a levegő és pályahőmérséklete a korábbiakhoz képest, ahogy az várható volt. Az első kifutásokat követően A Red Bullok álltak az élre Verstappen vezetésével, Perez mindössze hat századdal maradt el. Az energiaitalosok mögött a két Ferrari foglalt helyet, majd jött Russell, Norris és Hamilton. Vettel, Schumacher és Bottas szerepelt ekkor a kiesők között a két Williams mellett. A felgumizott pályán folyamatosan javultak a köridők, a számítógép 1:25,9-es továbbjutó idővel számolt, de ez is kevés volt, két tizeddel jobb kellett ennél. Vettel ezt bőven meg is ugrotta, a hatodik pozícióban menetelt tovább, Schumachernek is sikerült, azonban a brazíliai leggyorsabb Magnussen és Gasly is búcsúzott, ahogy Bottas, Albon és Latifi sem tudta folytatni.

A folytatást a Mercedesek indították használt lágyakon. Hamilton, aki fékproblémával küzdött 1:25,7-essel nyitott, ennél az időnél négy tizeddel volt jobb Russell. A többség szintén a használt piros oldalfalú gumikra tette le a voksát az első kifutásnál, Norris és a két Red Bull viszont újakat pakolt fel. Perez nyitott így a legjobban, Verstappen jelentősen lemaradt, de második volt, még Norris negyedik lett Sainz mögött. A második próbálkozásokat Hamilton kezdte, a brit bajnok ugyan elégedetlen volt, de egy jó körrel Perez mögé ugrott. Ezután az Astonok futottak, és Vettel megint remekelt, benézett 1:24 végébe, ami elég volt a továbbjutáshoz. A McLarenek is javítottak, de Ricciardo csak éppen, 28 ezreddel Alonso előtt menetelt előre, ellenben Oconnal, aki bent maradt. A kiesők között volt még Tsunoda, Schumacher, Stroll és Zhou. Verstappen továbbra is küzdött a tapadással.

A Q3-at újfent a két ezüstnyíl kezdte, de nem a legjobb időkkel Hamilton és Russell a harmadik sorban találták magukat, míg a Ferrarik erőre kaptak. Sainz a második, Leclerc a negyedik legjobb idővel rendelkezett. Az élre Verstappen állt, a problémák ellenére közel három tizedet adott a mezőnynek, Perez harmadik volt, de még Leclerc előtt. A középmezőny legjobbja ekkor Vettel volt, de nagy meccs ment a hetedik helyért. Azt végül Norris kaparintotta meg, még a leggyorsabb Verstappen lett, ezzel pályafutása 20-ik elsőségét szerezte. A mexikói behozta a Red Bullt az első sorba, míg a két Ferrari a harmadik-negyedik lett Leclerc vezényletével. Hamilton hozta a Mercedeseket a harmadik sorban, míg Leclerc mögül az említett Norris startolhat majd. Ocon nyolcadik, a búcsúzó Vettel kilencedik, míg Ricciardo tizedik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom