Praktikus, stílusos és egyszerű megoldás a napi bejáráshoz: Yamaha Tricity 125/155

A népszerű Tricity 125 legújabb változata – új, dinamikus és gazdaságos EURO5 Blue Core motorral, kényelmesebb és stabilabb, kifinomult futóművel – ideális választás ingázók és a városban lakók számára, akik praktikus és egyszerűen használható robogót keresnek.

A kiváló minőségű, háromkerekű robogó 2014-es bevezetése óta töretlen népszerűségnek örvend a stílust és minőséget kedvelő, független gondolkodású motorosok körében, akik értékelik a kompakt méret, alacsony tömeg és a harmadik kerék nyújtotta magabiztosság egyedülálló kombinációját.

2022-ben a Yamaha Tricity 125 az egyetlen háromkerekű modell a kiemelten fontos, 125 köbcentiméteres kategóriában – mivel B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető, a kompakt és agilis robogó nagyszerű megoldás a kényelmes és megfizethető városi közlekedési eszközt keresők számára.

A telefonhoz csatlakoztatható, modern műszeregységnek köszönhetően a Tricity 125, illetve a nagyobb teljesítményű Tricity 155 vezetője menet közben is látja a telefonról és a közösségi médiából érkező értesítéseket – az új modell a hagyományos robogók mobilitását és agilitását kínálja, a háromkerekű futóműnek köszönhető, kategóriaelső kényelemmel, stabilitással és magabiztos kezelhetőséggel ötvözve.

Új, EURO5 Blue Core motor

A 2022-es, új Tricity 125-ben a legújabb, EURO5 szabványnak megfelelő, a Yamaha Blue Core technológiáján alapuló motor dolgozik, amelynek tervezése és gyártása során a cél a károsanyag-kibocsátás minimalizálása, és a hatékony teljesítmény egyidejű biztosítása volt. Az új Tricity 125 tartós, kovácsolt dugattyúval, új típusú hengerfejjel, nagyobb szívószeleppel és megnövelt sűrítési aránnyal készülő motorja a Yamaha változó szelepvezérlésű (VVA) technológiájának köszönhetően dinamikus teljesítményt, jó gyorsulást és alacsonyabb fogyasztást biztosít.

Új indító generátor vezérlőegység (SGCU) és intelligens motorgenerátor rendszer

Az új Tricity 125 elektromos és elektronikus funkcióit egy 32 bites SGCU (indító generátor vezérlőegység) vezérli, többek közt ez felelős az üzemanyag-ellátásért, az áramtermelésért, és a környezetbarátabb működést biztosító start/stop rendszerért. Az SGCU vezérli a motor új, intelligens SMG generátor (Smart Motor Generator) rendszerét is, amely a korábbi modell önálló generátorának és önindítójának funkcióit látja el, egyetlen kompakt egységben.

Az új, intelligens SMG rendszer közvetlenül a forgattyústengelyt hajtja, a korábbi rendszerben levő fogaskerekek már nincsenek, ezáltal rendkívül csendes az indítás.

Csendes és intelligens új start/stop rendszer

A csendesebb és hatékonyabb indítórendszer fontos eleme az új Tricity 125 start/stop rendszerének, amely még csendesebbé és élvezetesebbé teszi a bejárásra tökéletes robogó használatát a városi forgalomban.

A start/stop leállítja a Tricity 125 motorját a közlekedési lámpáknál, majd automatikusan újraindítja a gázkar elfordítására. Az optimális hatékonyság érdekében az SGCU folyamatosan figyeli a körülményeket, hogy elkerülje a túl gyakori leállításokat és indításokat például dugóban, ahol a motoros akár másodpercenként megáll és elindul.

Stabil, háromkerekű futómű, két dönthető első kerékkel

A Tricity 125 az egyetlen háromkerekű robogó a 125 köbcentiméteres kategóriában, két dönthető első kereke fokozott stabilitást biztosít, kanyarokban és egyenes úton egyaránt. A két első kerék által biztosított extra tapadás és a három kerék nyújtotta magabiztos stabilitás egyedülálló vezetési élményt biztosít – a Tricity 125 ideális választás kezdő motorosok és kétkerekűről háromkerekűre váltók számára egyaránt.

Optimalizált LMW Ackermann kormánymű

A Tricity 125 első futóművének működési elve nagyon hasonló az elismert NIKEN Sport Tourer és a Tricity 300 futóművéhez. A Yamaha egyedi LMW Ackermann-kormányműve a 2022-es modellhez tovább finomodott, némileg átdolgozott geometriával, a nyomtáv (offset) módosításával. A mostani kialakítás biztosítja, hogy a két első kerék mindig koncentrikus íven fusson, még nagy dőlésszög esetén is, ami természetesebb és intuitívabb érzést biztosít, és megkönnyíti a motor íventartását.

A két első kerék és az átdolgozott első felfüggesztés magabiztossá teszi a Tricity 125 mozgását – különösen nedves vagy egyenetlen útfelületen. Ez a tulajdonság különösen fontos a Tricity 125-re B kategóriás jogosítvánnyal átülő, kezdők számára, akik autó vagy tömegközlekedés helyett választják a robogót, és még nincs sok motorozási tapasztalatuk.

Kényelmet és stabilitásérzetet nyújtó, új váz

A Tricity 125 váza megújult, számos ponton módosult, 60 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv, újak a motortartók, javult az általános egyensúly, a kényelem és a vezetési élmény.

Bár a 2022-es konstrukció alapvető elrendezése ugyanaz, mint az előző modellnél, de a jobb torziós és hosszirányú merevség, illetve bizonyos szintű, szándékosan meghagyott rugalmasság együttesen jobb és természetesebb kezelhetőséget biztosít. A legújabb és átdolgozott karakterű LMW Ackermann kormánymű, az újonnan kifejlesztett váz nagyon jó vezethetőséget és kényelmet biztosít – még rossz minőségű vagy macskaköves úton is.

Javított, dupla lengéscsillapítóval ellátott hátsó felfüggesztés

A kényelmes és jó úttartás, valamint a kiváló lengéscsillapítási tulajdonságok érdekében a váz mellett a dupla lengéscsillapítóval ellátott, hátsó felfüggesztés is módosult. A hátsó lengéscsillapítók hosszabb, 90 mm-es úton járnak, a finom mozgású, progresszív felfüggesztés első osztályú kényelmet nyújt a vezető és az utas számára. A rugóerő és a csillapítás mértéke is nőtt, feszesebb és stabilabb lett a hátsó futómű – ami utassal és rossz minőségű, városi utakon is jótékonyan hat a motor viselkedésére.

Optimalizált kombinált fékrendszer (UBS)

A biztonságos megállás érdekében a Tricity 125-ön is kombinált fékrendszer (UBS) működik, amely a hátsó fék aktiválásakor mindkét kereket fékezi, és automatikusan elosztja a fékerőt a kerekek között. A 2022-es Tricity 125 UBS rendszerénél a kerekek közötti fékerő eloszlását tovább optimalizálták az egyenletes és stabil fékhatás érdekében.

Új, telefonhoz csatlakoztatható LCD kijelző

A Tricity 125 vezetése közben sem maradsz le semmiről, ha letöltöd a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazását a telefonodra, és az alvázszám segítségével összepárosítod a robogóval. A párosítást követően az új LCD kijelzőn valós idejű értesítéseket kaphatsz a bejövő hívásokról, közösségi oldalakról, e-mailekről és SMS-ekről – így folyamatosan kapcsolatban maradhatsz.

A MyRide alkalmazásban a Tricity 125 számos adata, például az üzemanyag-fogyasztás is megtekinthető. Az alkalmazáson keresztül megoszthatók a motorozással kapcsolatos adatok és tapasztalatok más Yamaha MyRide felhasználókkal, exportálhatók az úttal kapcsolatos információk – sőt, az ismerősök megnézhetik egymás fényképeit és útvonalait, és új helyeket fedezhetnek fel.

Az új, telefonhoz csatlakoztatható kijelző a nagyobb Tricity 300 kijelzője alapján készült, és fent említett értesítések mellett a motor működésével kapcsolatos, számos adatot is megjelenít. Az új design hangsúlyozza a Tricity modellek egy családhoz tartozását, és kihangsúlyozza a B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető, egyedi robogó prémium jellegét.

Smart Key kulcs nélküli indítás

Az egyszerűséget és kényelmet szolgálja, hogy a Tricity 125 kulcs nélkül is működtethető, elég, ha az intelligens kulcs a motoros zsebében, pénztárcájában vagy táskájában van. A rendszer érzékeli az intelligens kulcs jelenlétét, és máris ráadható a gyújtás, indítható a motor, kioldható a kormányzár és kinyitható az ülés. Hasznos kényelmi funkció ez, amely élvezetesebbé teszi a motoros közlekedést.

Nagyobb lábtér / módosított utaslábttartó / szélesebb sugárban világító fényszóró

A Tricity 125 esetében a vezető és az utas kényelme elsődleges fontosságú volt, ezért a 2022-es modell nagyobb lábtartóval és elöl nagyobb lábtérrel rendelkezik, így a vezető könnyen felveheti a számára legjobb üléspozíciót.

Újdonság még az új tervezésű utaslábtartó, amely könnyebben kihajtható, és a biztonságos éjszakai közlekedést szolgáló, továbbfejlesztett első lámpa, amely tompított és távolsági állásban is szélesebb területen világítja meg az utat.

Megújult designelemek, új színek

Sportos és modern stílusával, amely kihangsúlyozza korszerű, könnyű és agilis jellegét, a Tricity 125 a 125 köbcentiméteres robogók szegmensének egyik legjellegzetesebb modellje. A külső borítás apróbb módosításai a lábtér és a gyújtáskapcsoló környékén, valamint az új tervezésű hátsó sárvédő az új váz technikai változtatásaihoz igazodnak. A Tricity 125 oldalsó sziluettje stabilitást és erőt sugall, ugyanakkor a leendő tulajdonosok számára a robogó sokoldalúságát és könnyű kezelhetőségét is hangsúlyozza.

A Tricity 125 és a Tricity 155 két új színben lesz kapható: Petrol Blue (sötét türkizkék) és Sand Grey (homokszürke) – emellett mindkét modell Matt Grey (matt szürke) színben is készül.

A Tricity 125 főbb jellemzői

  • Új, EURO5 szabványnak megfelelő, 125 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, négyütemű Blue Core motor
  • 9,0 kW 8000/p fordulatszámon
  • Változtatható szelepvezérlés (VVA)
  • Háromkerekű kialakítás, optimalizált LMW Ackermann kormányművel
  • Új váz és futómű a nagyobb menetkényelem és stabilitásérzet érdekében
  • Start/stop rendszer
  • Újonnan fejlesztett, dupla lengéscsillapítóval ellátott hátsó felfüggesztés gondoskodik a kényelemről és jó úttartásról
  • 220 mm-es első és 230 mm-es hátsó tárcsafék, optimalizált UBS rendszerrel
  • Új, a MyRide alkalmazáson keresztül telefonhoz csatlakoztatható LCD kijelző
  • Új, Smart Key kulcsnélküli rendszer
  • Szélesebb lábtámasz, több hely, nagyobb vezetési kényelem
  • LED fényszóró szélesebb fénysugárral
  • Ülés alatti tároló és elülső zseb
  • Két új szín
  • B kategóriás jogosítvánnyal vezethető*

*Egyes országok helyi jogszabályai korlátozásokat és megkötéseket írhatnak elő. A Yamaha egyébként minden motorosnak javasolja, hogy bármilyen két- vagy háromkerekű jármű vezetése előtt vegyenek részt motoros tanfolyamon.

A Tricity 155 főbb jellemzői

  • Új, EURO5 szabványnak megfelelő, 155 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, négyütemű Blue Core motor
  • 11,1 kW 8000/p fordulatszámon
  • Változtatható szelepvezérlés (VVA)
  • Háromkerekű kialakítás, optimalizált LMW Ackermann kormányművel
  • Új váz és futómű a nagyobb menetkényelem és stabilitásérzet érdekében
  • Start/stop rendszer
  • Újonnan fejlesztett, dupla lengéscsillapítóval ellátott hátsó felfüggesztés gondoskodik a kényelemről és jó úttartásról
  • 220 mm-es első és 230 mm-es hátsó tárcsafék, ABS rendszerrel
  • Új, a MyRide alkalmazáson keresztül telefonhoz csatlakoztatható LCD kijelző
  • Új, Smart Key kulcsnélküli rendszer
  • Szélesebb lábtámasz, több hely, nagyobb vezetési kényelem
  • LED fényszóró szélesebb fénysugárral
  • Rögzítőfék
  • Elülső zseb csatlakozóaljzattal
  • LED világítással ellátott tároló az ülés alatt
  • Két új szín
  • Eredeti Yamaha tartozékok és ruházat

A Yamaha számos kiegészítőt és eredeti tartozékot kínál, amelyek lehetővé teszik a Tricity 125 / Tricity 155 tulajdonosok számára, hogy könnyedén személyre szabhassák háromkerekű városi robogójukat, és kialakíthassák saját egyedi gépüket, amely a legjobban megfelel az egyéni életstílusuknak és használatuknak.

A robogókhoz kiegészítők széles választéka kapható – táskák, plexik, kötények és egyebek –, amelyek külön-külön is megvásárolhatók, de a Yamaha egy Urban Pack és egy Sports Pack elnevezésű csomagot is kialakított, megkönnyítve a megfelelő kiegészítők kiválasztását.

Az eredeti, gyári tartozékok használatával a vásárló biztos lehet benne, hogy minden egyes darab tökéletesen illik és illeszkedik a motorhoz, és ugyanolyan magas minőségben készült, mint maga a motor.

A Yamaha a Tricity 125 / Tricity 155 tulajdonosok számára széles választékban kínál motoros és szabadidős ruházatot, többek közt CE minősítéssel rendelkező motoros kabátokat és kesztyűket, pólókat, kapucnis pólókat, baseball sapkákat és egyebeket férfiak, nők és gyerekek számára.

MyGarage alkalmazás

A Yamaha MyGarage alkalmazásban a felhasználók gyorsan és egyszerűen, otthonról, okostelefonon vagy laptopon összeállíthatják a Tricity 125 / Tricity 155 virtuális változatát, eredeti tartozékokkal felszerelve. Az ingyenes alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a kiválasztott kiegészítőkkel kedvük szerint állítsák össze a számukra ideális háromkerekű városi robogót, és a végeredmény 3D-ben minden irányból megtekinthető.

A MyGarage alkalmazással igazán egyszerű a megfelelő kiegészítők kiválasztása, hiszen rögtön látható, hogyan fognak kinézni a motoron. Az összeállítást a leendő vásárló e-mailben elküldheti a kiválasztott Yamaha márkakereskedőnek, aki a megjelölt eredeti tartozékokat felszereli az új Tricity 125 / Tricity 155 robogóra.

A Yamaha eredeti tartozékokkal, ruházati cikkekkel, és a MyGarage alkalmazással kapcsolatos, teljes körű tájékoztatás a www.yamaha-motor.eu oldalon található.

MyRide

A Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásával még élvezetesebbé, érdekesebbé, és követhetőbbé tehetők a Tricity 125 / Tricity 155 nyergében megtett utak. Az iOS- és Android-eszközökön is elérhető alkalmazás minden utat nyomon követ és tárol, valamint lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy megírja saját történetét, és az utazásokhoz képeket adjon hozzá, amelyeket megoszthat a közösségi oldalakon.

A MyRide alkalmazással a motoros rögzítheti és később átnézheti a megtett utak számára érdekes menetstatisztikáit, többek közt a teljes távolságot, a szintkülönbséget, a csúcssebességet, az átlagsebességet, a gyorsulást és a dőlésszöget, illetve összehasonlíthatja az adatokat más motorosokkal.

Kapcsolódó cikkek

Fabio Di Giannantonio élete első pole-ját szerezte

Nehéz körülmények fogadtak a versenyzőket Mugellóban az időmérő edzésen, ugyanis szemerkélt az eső. A legtöbben átmeneti esőgumival kezdtek, de idővel a slickek is előkerültek. A Q1-ben meglepetésre Marc Marquez is végig jó tempót futott, de nagyobb csodálkozást váltott ki, amikor a legjobb időt Fabio Di Giannantonio futotta. Ők ketten mentek tovább a Q2-be a legjobbak […]

Olvass tovább

Fél évszázad motokrossz-legendáit ünnepli a Honda

Az idei év nemcsak az új, 2023-as CRF450R bemutatkozása okán fontos mérföldkő a Honda történetében, hanem azért is, mert pontosan 50 éve gördült le a gyártósorról a japán vállalat első krosszmotorja, melyet nem versenycsapatoknak, hanem magánvásárlóknak készített. Azóta számtalan CR, illetve CRF típuskóddal jelölt off-road modellt dobott piacra a márka, s bizony egytől egyig a […]

Olvass tovább

20 év után lesz újra vb-futam Spában, Kovács Bálint is rajthoz áll

Június első hétvégéjén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Mivel az aszfaltcsíkon két évtizede nem rendeztek motorversenyt, így a FIM hivatalos tesztet tartott a belga pályán, melyen Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is részt vett. A 20 éves motoros elmondta, maximálisan felkészült a versenyre, ahol […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom