Zagyva Dorka Asival szerezte meg első abszolút győzelmét

A 17 éves versenyzőnő most állt rajthoz először murvás versenyen, ennek ellenére két kategóriában – L.2WD és T2.0+ – valamint abszolútban is győzött. Nagy segítséget kapott ehhez a kétszeres magyar abszolút bajnok Asitól, aki több körön keresztül ült Dorka mellett a navigátor ülésben.

Különleges versenyt rendeztek az R-Cup Challenge-ben, hiszen a mezőnyt a kiskunlacházi reptér és a ceredi aszfalt után ezúttal Királyszentistvánra, murvára invitálták.

Zagyva Dorka számára ez volt az első murvás verseny, ami előtt hétfőn Ádándon tesztelt édesapjával, Zagyva Lajossal. A versenyen azonban nélkülöznie kellett őt, de így is hatalmas segítséget kapott Asitól, aki több körre is beült Dorka mellé, hogy segítse a fiatal versenyzőnő fejlődését.

Az utolsó köröket már állandó navigátorával, Spitzer Fridával tette meg, ám ekkor is Asi instrukciói szerint versenyzett. Ez olyan jól sikerült, hogy mindkét kategóriában az élen végzett. Abszolút értékelésben a harmadik helyen fejezte be a versenyt, azonban az első két helyezett side by side versenyző a cél előtt kiállt – nem akarták elvenni a helyezést az R-Cup állandó résztvevői elől –, így végül Zagyva Dorka megszerezte pályafutása első abszolút győzelmét.

„Hú, még most is nagyon boldog vagyok. Ez volt életem első murvás versenye, nem is gondoltam rá, hogy megnyerhetem, de nagyon büszke vagyok. Amikor a célban megöleltem anyát, még a könnyem is kicsordult“ – mesélte nevetve Zagyva Dorka.

„Azt el kell mondanom, hogy nagyon jó technikával versenyeztem. A Peugeot 208 Rally4-nek nagyon jó murva futóműve van, nyomatékos a motorja, és műszaki hiba nélkül teljesítettük a versenyt. Azt nem tudom, hogy műszaki előnyben voltam-e a többiekkel szemben, de hogy hátrányban nem voltam, az egészen biztos.

Apával hétfőn Ádándon teszteltünk. Akkor vezettem először murván és nagyon megtetszett. Most azt mondanám, hogy egy kicsit jobban is tetszik, mint az aszfalt. Úgy látszik, mégis van bennem némi Zagyva vér.

A versenyen nem volt itt apa, mert elutazott. Egy kicsit furcsa volt, de így sokkal több döntést kellett önállóan meghoznom. Nagyon sokat segített Asi, aki többször is bent ült mellettem. Mondta, hogy mikor nyomjam a gázt, mikor fékezzek. Amikor kiszállt, és (Spitzer) Fridával mentem, akkor is az ő utasításait követtem. Nagyon sokat tanultam tőle, amit ezúton is köszönök.

Apa telefonon tartotta a kapcsolatot velem, és a végén megdicsért, ami, mondanom sem kell, nagyon jól esett.

Tudom, hogy ettől a győzelemtől nem lettem jobb versenyző, és még nagyon sokat kell tanulnom, de nagyon örülök neki. Sok munkát fektettem az idei évbe és ebbe a versenybe is. Alig bírtam aludni éjszaka, fejben a pályán jártam, minden gondolatom a verseny körül forgott. Talán két órát sikerült összesen aludnom, annyira izgultam.

Köszönöm a rendezőknek ezt a nagyszerű versenyt, a PSZA Motorsportnak a szervizelést, Asinak a sok tanácsot, anyának, hogy végig ott volt velem, és apának, hogy több ezer kilométerről is szurkolt.“

A többszörös magyar abszolút és kategória bajnok Asi már régóta figyeli Dorka pályafutását, és nagyon elégedett volt a teljesítményével.

„Ahhoz képest, hogy most versenyzett először murván, szenzációsan ment – mondta Asi. – A szűk részeket minden körben nagyon jól megoldotta. Ez a versenyzés egyik alapja. Aszfalton is néztem őt korábban, ott még nem volt meg ez a magabiztossága. Lehet, hogy a murva jobban feküdt neki.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom