Zagyva Dorka Asival szerezte meg első abszolút győzelmét

A 17 éves versenyzőnő most állt rajthoz először murvás versenyen, ennek ellenére két kategóriában – L.2WD és T2.0+ – valamint abszolútban is győzött. Nagy segítséget kapott ehhez a kétszeres magyar abszolút bajnok Asitól, aki több körön keresztül ült Dorka mellett a navigátor ülésben.

Különleges versenyt rendeztek az R-Cup Challenge-ben, hiszen a mezőnyt a kiskunlacházi reptér és a ceredi aszfalt után ezúttal Királyszentistvánra, murvára invitálták.

Zagyva Dorka számára ez volt az első murvás verseny, ami előtt hétfőn Ádándon tesztelt édesapjával, Zagyva Lajossal. A versenyen azonban nélkülöznie kellett őt, de így is hatalmas segítséget kapott Asitól, aki több körre is beült Dorka mellé, hogy segítse a fiatal versenyzőnő fejlődését.

Az utolsó köröket már állandó navigátorával, Spitzer Fridával tette meg, ám ekkor is Asi instrukciói szerint versenyzett. Ez olyan jól sikerült, hogy mindkét kategóriában az élen végzett. Abszolút értékelésben a harmadik helyen fejezte be a versenyt, azonban az első két helyezett side by side versenyző a cél előtt kiállt – nem akarták elvenni a helyezést az R-Cup állandó résztvevői elől –, így végül Zagyva Dorka megszerezte pályafutása első abszolút győzelmét.

„Hú, még most is nagyon boldog vagyok. Ez volt életem első murvás versenye, nem is gondoltam rá, hogy megnyerhetem, de nagyon büszke vagyok. Amikor a célban megöleltem anyát, még a könnyem is kicsordult“ – mesélte nevetve Zagyva Dorka.

„Azt el kell mondanom, hogy nagyon jó technikával versenyeztem. A Peugeot 208 Rally4-nek nagyon jó murva futóműve van, nyomatékos a motorja, és műszaki hiba nélkül teljesítettük a versenyt. Azt nem tudom, hogy műszaki előnyben voltam-e a többiekkel szemben, de hogy hátrányban nem voltam, az egészen biztos.

Apával hétfőn Ádándon teszteltünk. Akkor vezettem először murván és nagyon megtetszett. Most azt mondanám, hogy egy kicsit jobban is tetszik, mint az aszfalt. Úgy látszik, mégis van bennem némi Zagyva vér.

A versenyen nem volt itt apa, mert elutazott. Egy kicsit furcsa volt, de így sokkal több döntést kellett önállóan meghoznom. Nagyon sokat segített Asi, aki többször is bent ült mellettem. Mondta, hogy mikor nyomjam a gázt, mikor fékezzek. Amikor kiszállt, és (Spitzer) Fridával mentem, akkor is az ő utasításait követtem. Nagyon sokat tanultam tőle, amit ezúton is köszönök.

Apa telefonon tartotta a kapcsolatot velem, és a végén megdicsért, ami, mondanom sem kell, nagyon jól esett.

Tudom, hogy ettől a győzelemtől nem lettem jobb versenyző, és még nagyon sokat kell tanulnom, de nagyon örülök neki. Sok munkát fektettem az idei évbe és ebbe a versenybe is. Alig bírtam aludni éjszaka, fejben a pályán jártam, minden gondolatom a verseny körül forgott. Talán két órát sikerült összesen aludnom, annyira izgultam.

Köszönöm a rendezőknek ezt a nagyszerű versenyt, a PSZA Motorsportnak a szervizelést, Asinak a sok tanácsot, anyának, hogy végig ott volt velem, és apának, hogy több ezer kilométerről is szurkolt.“

A többszörös magyar abszolút és kategória bajnok Asi már régóta figyeli Dorka pályafutását, és nagyon elégedett volt a teljesítményével.

„Ahhoz képest, hogy most versenyzett először murván, szenzációsan ment – mondta Asi. – A szűk részeket minden körben nagyon jól megoldotta. Ez a versenyzés egyik alapja. Aszfalton is néztem őt korábban, ott még nem volt meg ez a magabiztossága. Lehet, hogy a murva jobban feküdt neki.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom