Zagyva Dorka: Elég durva volt leszabályzáson menni

Szerdán szóbeli érettségizett Zagyva Dorka és a bankettet követően, pár óra alvás után, csütörtökön egyetlen napja volt, hogy a Mecsek Rally hat gyorsasági szakaszát feldolgozza, péntek délután pedig már rajtolt is.

A pályák feldolgozásában természetesen nagy segítségére volt Spitzer Gábor, aki a kétezres évek elején volt a magyar bajnokság kiemelkedő navigátora és most kifejezetten Dorka miatt tért vissza.

Bár ez volt Zagyva Dorka pályafutása leghosszabb és legkomolyabb aszfaltos rallyversenye, a mosoly egyetlen egyszer sem fagyott le az arcáról, kifejezetten felszabadultan versenyzett.

„Ne csodálkozz rajta, az érettségivel hatalmas teher esett le rólam – nevetett Dorka a célban. – Az, hogy utána pár óra alvással kezdtem a pályabejárást már szinte meg sem kottyant.

Ez volt az első alkalom, hogy nem apuval (Zagyva Lajos) dolgoztuk fel a pályákat. (Spitzer) Gábor nagyon sokat segített. A harmadik kanyar után azt mondta, hogy érti, hogyan látom a pályákat és akár egyedül is tudna nekem olyan itinert írni, amiből jól mennék, de persze közösen készítettük el. Nagy segítség volt, hogy a rutinjának köszönhetően többször is mondta, Dorka, ebben a kanyarban nem veszed el. Én pedig biztos lehettem benne, hogy ha ő mondja, akkor úgy is van.

Az egész hétvége alatt volt egy furcsa műszaki hibánk, ami miatt váltáskor ledadogott az autó. Ezt próbáltuk megoldani, de nem nagyon sikerült.

Sajnálom, hogy az időjárás miatt a pénteki második kört le kellett fújni, nagyon szívesen mentem volna még ezeken a pályákon.

Szombaton reggel a második gyorsaságink volt talán a legkalandosabb. A rajtban álltunk már, amikor leszakadt az eső. Voltak vízfoltok a pályán, volt ahol csak csöpörgött, ahol rendesen esett és olyan is, ahol egyáltalán nem. Nagyon változatosak voltak a körülmények. Egyszer meg is csúsztunk. Az úton maradtunk végig és nagyon kicsi időveszteséggel folytatni tudtuk a versenyt.

A legizgalmasabb az volt, hogy szombaton többször is mentünk leszabályzáson. Ilyet eddig még nem éltem meg. Elég durva volt.

Nagyon örülök, hogy karcmentesen értünk célba, hogy teljesíteni tudtuk az előfutó feladatát. Annyira tetszett az egész hétvége, hogy legszívesebben kezdeném elölről.

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette ezt a versenyt, Gábornak, hogy be mert ülni mellém és a szüleimnek, akik végig velem voltam. A nyáron szeretnénk a versenyzésre koncentrálni, úgyhogy szerintem hamarosan találkozunk.“

Nem csak Zagyva Dorkának, Spitzer Gábornak is hatalmas élmény volt a Mecsek Rally, és ő is széles mosollyal szállt ki az autóból.

„Nagyszerű volt, várakozáson felüli – lelkendezett. – Tudtam Dorkáról, hogy ügyes és alázatos versenyző, de még engem is meglepett, hogy valójában mennyire gyors és mennyire precíz. Rengeteget kell még tanulnia, de minden adottsága megvan hozzá, hogy nagyon jó versenyző váljon belőle.

Az érettségije miatt rövid volt a felkészülési időnk, de így is sikerült hat, igen komoly pályát feldolgozni. A versenyen is nagyon jól teljesített, szerintem készen áll akár az ORB1-re is. Mentünk száraz pályán, esőben slickkel, volt egy megforgásunk is, de azt is megoldotta. Nem görcsölt, végig nagyon jó hangulatú versenyünk volt.

Nekem is hatalmas élményt jelentett, hazai környezetben, a pécsi pályákon menni, hálás vagyok ezért a lehetőségért.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom