Zagyva Dorka: Elképesztő volt a Rally2-es SKODA

Különleges lehetőséget kapott Zagyva Dorka a Bányásznapi Oroszlány Rallyn, ahol pályafutása során először versenyezhetett Rally2-es autóval. A navigátori ülést pedig nem más foglalta el, mint a többszörös futamgyőztes sofőr, Velenczei Ádám. A 18 éves versenyzőnő megállta a helyét, hiszen abszolút értékelésben negyedik lett.

A Bányásznapi Oroszlány Rally gyakorlatilag hazai versenye a Zagyva családnak és bár nem bajnoki futam, rendszeresen rajthoz állnak. Idén azonban egészen az utolsó pillanatig titokban tartotta Dorka édesapja, Zagyva Lajos, hogy ki fog indulni a Topp Cars által felkészített Skoda Fabia Rally2 evóval.

Szombaton reggel Dorkát kérték meg hogy leplezze le a hátsó oldalsó ablakokra ragasztott versenyzők nevét. Ekkor szembesült vele, hogy ő indul a Skoda Fabia Rally2-vel. Ráadásul nem is akárkivel, hiszen a többszörös ORB1-es futamgyőztes, Velenczei Ádám vállalta, hogy mentorként beül Dorka mellé.

Szombaton teszteltek, vasárnap pedig háromszor oda, háromszor visszafelé teljesítették az Oroszlány–Pusztavám közötti 7,4 kilométeres gyorsasági szakaszt. Dorka 1 perc 32,6 másodperces hátránnyal végzett az abszolút negyedik helyen, ami a 44,4 kilométeres gyorsasági távon azt jelentette, hogy kilométerenként 2,08 másodperccel volt lassabb a győztes Klausz Kristófnál.

„Még mindig nem tudom felfogni, mi történt velem – lelkendezett Zagyva Dorka napokkal a verseny után. – Sejtettem, hogy apu mesterkedik valamiben, de abban a hitben voltam, hogy a Peugeot kupás 208 Rally4-gyel indulok. Csak szombaton reggel derült ki, hogy én vezethetem a Rally2-es Skodát.

Még akkor is nehéz volt, elhinni, amikor már az autóban ültem. Szombaton teszteltünk, vasárnap pedig Velenczei Ádámmal elrajtoltunk. Elképesztő, hogy a Rally2-essel milyen rövid féktávot lehet venni, hogy milyen gyors a kanyarokban vagy hogy a rajnál mennyire kilő.

Ádám sokat segített, mikor fékezzek, mit hogyan csináljak, nagyon hálás vagyok neki, hogy beült mellém.

Megbeszéltük, hogy tét nélkül versenyzünk. Apu azt mondta, semmi más dolgom nincs, csak élvezzem az autót. Ezt meg is tettem. Nagyon élvezetes volt és tulajdonképpen azt kell mondanom, hogy azzal a sebességgel, ahogy mentem minden nagyon könnyen jött.

Ez persze nem jelenti azt, hogy készen állok arra, hogy egy Rally2-es autóval élesben, bajnoki futamon induljak. Most két másodperccel voltam lassabb kilométerenként, mint a győztes, ennek a két másodpercnek a ledolgozása hosszas folyamat lesz.

A következő versenyeken szeretnék a Rally4-es Peugeot-ban fejlődni, azt a lehető legjobban kiautózni.

Hatalmas köszönet apunak, anyunak, a Topp Carsnak és Velenczei Ádámnak, hogy valóra váltották az álmomat. A Facebookon rengeteg támogatást kaptam a szurkolóktól, még ma is a kommenteket olvasgatom. Ez is nagyon jól esik és köszönöm szépen. Mindent el fogok követni, hogy a rallypályákon méltó legyek erre a nagy szeretetre.“

Ritka alkalom, hogy egy rallyversenyző sofőr akár csak egy tesztre is beüljön valaki mellé, hát még egy teljes versenyre. Velenczei Ádám, azonban örömmel vállalta, hogy Dorkát mentorálja, de az eredmény még őt is meglepte.

„Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, az egész Zagyva család olyan hangulatot teremtett, hogy igazán élvezetes volt ez a két nap – mondta Velenczei Ádám. – Nem vagyok navigátor, ezért megbeszéltük, hogy nem készítünk itinert. A pályát mind a ketten ismertük, inkább abban próbáltam segíteni Dorkának, meddig engedheti ki, mikor fékezzen.

Meglepően gyorsan tanult. Elmondtam neki, hogyan rajtoljunk, a következő pillanatban meg is csinálta. A verseny előtt azt gondoltam, hogy ha kilométerenként két másodpercre leszünk az elejétől, az már nagyon jó eredmény. Az utolsó gyorsaságikon még ennél is közelebb voltunk.

Egyedülálló dolog, hogy valaki 18 évesen ilyen komoly versenyautóba ülhessen, de Dorkában van tehetség és alázat is a sport iránt, teljesen egyértelmű, hogy ezt kell csinálnia. Az is látszik rajta, hogy sokat tanult az édesapjától, akit etalonnak tartok a magyar rallysportban. Örülök, hogy Dorka fejlődéséhez én is hozzátehettem egy keveset.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Amerikából jöttem-Kia Sorento 193 CRDi AWD teszt

A koreai márka felfrissítette a legnagyobb, hagyományos hajtásláncú szabadidő-autóját. A cím nem a véletlen műve: a tengerentúlon nagyon kedvelt a testes SUV. Okosak a koreaiak. Ennek az egyik megnyilvánulása, hogy a Kiánál és a Hyundai-nál, a lemezek alatt lévő azonos technikát, teljesen más ruhába csomagolják. Így eltérő karaktereket kapnak az autók és nem vesznek el […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom