Zagyva Dorka: Érettségi és Mecsek Rally

Komoly feladatok előtt áll Zagyva Dorka, aki szerdán szóbeli érettségizik másnap pedig már a Mecsek Rallyra készül, ahol kétnullásként indul az ORB 1-es mezőny előtt. Ráadásul pályafutása során először nem édesapja, hanem egy nagyon rutinos navigátor, Spitzer Gábor fogja olvasni neki az itinert.

„Elérkezett a pillanat, amikor Dorkának inkább egy rutinos navigátorra van szüksége az autóban és nem rám – mondta Zagyva Lajos, Dorka édesapja. – Mivel szerdán érettségizik, nem akartunk rá semmilyen nyomást helyezni, ezért döntöttünk úgy, hogy előfutó lesz a Mecsek Rally és a családunk nagyon jó barátjával, egy rettenetesen rutinos navigátorral, Spitzer Gáborral áll rajthoz.

Szerdán érettségizik Dorka, aztán részt vesz a banketten, csütörtökön reggel leviszem Pécsre, ahol átveszi (Spitzer) Gábor és onnantól az ő feladatuk lesz megoldani a versenyt.“

Az előfutásnak és a 160 gyorsasági kilométernek is komoly súlya van, de Dorka egyelőre ezzel még nem foglalkozik.

„Most minden időmet és energiámat a tanulás köti le – mondta. – Holnap (szerdán) érettségizek, addig csak emiatt izgulok, utána fogok a versennyel foglalkozni.

Spitzer Gáborral indulok, akit az egyik legrutinosabb navigátornak tartok. Amióta a lányával (Spitzer) Fridával összebarátkoztunk, a két család is közeli baráti kapcsolatba került, Gábor olyan, mintha a második apukám lenne. Természetesen nagy megtiszteltetés, hogy beül mellém és biztos vagyok benne, hogy nagyon sokat fogok tanulni tőle.

Az előfutás komoly dolog, nem csak kocsikázni fogunk, hanem feladatunk is lesz a versenyen. Az elsődleges célunk, hogy célba érjünk és minél több tapasztalatot szerezzek.

Biztosan hiányozni fog apa, hiszen egyrészről mégis csak ő az édesapám, akitől eddig a rallyversenyzést tanultam, de akár hiszitek, akár nem, a vitatkozás is hiányozni fog az autóban. Természetesen ott lesz velünk és mindent el fogok követni, hogy büszke lehessen rám.“

Spitzer Gábor a kétezres évek elején volt meghatározó navigátora a magyar bajnokságnak. Többek között Keller Péterrel és Hering Gyulával is versenyezett. 2012 óta csak egy-egy futamra tért vissza, de most nem is volt kérdéses, hogy vállalja az előfutást Dorkával.

„Én nem visszatérésként tekintek rá, hanem hogy egy kis szünetet tartottam a rallyban és most folyatatom – nevet Spitzer Gábor. – Dorka és a lányom jó barátok, így közelről tudtam követni a pályafutását, szerintem nagyon tehetséges versenyzőről van szó és örülök, hogy a fejlődéséhez én is hozzájárulhatok.

A Mecsek Rallyn az lesz a célunk, hogy jó itinert írjunk, amivel meg tudjuk rajzolni a pályát. Nem kell sietnünk, nem kell versenyeznünk senkivel, az előfutónak nem is ez a feladata, hanem azt szeretnénk, hogy Dorka minél több gyorsasági kilométert és tapasztalatot gyűjtsön. Emellett természetesen jó lesz a pécsi közönség előtt újra versenyautóba ülni.“

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom