Zagyva Dorka: Ijesztően jó volt

Pályafutása első ORB1-es versenyét teljesítette Zagyva Dorka, a Székesfehérvár Rallyn, ahol volt ijesztő szituáció, elképesztően jó pálya, párásodás, korai érkezés, de mindenekelőtt hatalmas öröm a célban. Édesapja, Zagyva Lajos navigálásával egy ilyen komoly feladattal birkózott meg.

ORB2-es licenccel, egyedi rajtengedéllyel állhatott rajthoz Zagyva Dorka a HUMDA Országos Rallybajnokság első futamán, a Székesfehérvár Rallyn. Ezeken a murvás pályákon édesapja, Zagyva Lajos legendás eredményeket ért el, de ezúttal nem ezt akarta túlszárnyalni, pusztán a tanulás és a tapasztalatszerzés volt a cél a Citroën C2 R2 Maxszal.

Ezt a feladatot tökéletesen teljesítették, hiszen mind a tíz gyorsasági szakaszon célba értek. Dorka legjobb eredménye két abszolút 38. idő volt az utolsó két szakaszon. A versenyen az 5. gyorsasági után a 38. helyen álltak, ám ekkor egy korai érkezés miatt 10 perc büntetést kaptak és visszaestek, de a verseny végére sikerült újra a 38. helyre felkapaszkodniuk.

„Nehezen tudom szavakba önteni a versenyt, annyi minden történt, annyi mindent éltünk meg apuval és annyi embernek vagyok hálás, ezért az élményért – mondta Zagyva Dorka.

A pályák nagyon változatosak voltak. Tés nekem nem jött be. Sőt, az egyik oldalon szakadék, a másikon árok elég nyomasztó volt. Bevallom, teljesen kétségbe voltam esve, hogyan lehet ezen a pályán jól menni. Apuval azonban átbeszéltük és a következő kör jobb lett.

Iszka viszont elképesztően jó volt. Az első körben sikerült is jó időt autóztunk. A másodikban ahogy elrajtoltunk, leszakadt az eső, bepárásodott az ablakunk, nem láttam semmit. Meg kellett állni, apa letörölte a szélvédőt, csak utána tudtuk folytatni.

Sokat tanultam ezen a versenyen is. Talán a legfontosabb tapasztalatom az volt, hogy ha bent tartom a nyomban, akkor gázzal mindent meg lehet oldani.

A korai érkezésünkről azt kell tudni, hogy Várpalotán, amikor beértünk a célba, a riporter megkérdezte, hol voltunk ilyen sokáig? Mivel az ORB1-es mezőny után mi voltunk az első egyedi rajtengedélyesek, ezért öt perccel később rajtoltunk. Apa látta, hogy zavarban vagyok, nem tudok mit válaszolni és próbálta elmagyarázni. Utána jött a következő időellenőrző, ahova korábban érkeztünk.

Lehet, sokan úgy gondolják, hogy tíz perc korai érkezés hatalmas hiba egy navigátortól, de apa nem csak navigált mellettem, hanem próbált tanítani is. Ehhez a két dologhoz egyszerre óriási figyelem kell. Így is nagyon hálás vagyok neki, hogy ott volt velem minden nehéz szituációban. A 10 perc büntetésnek pedig semmi jelentőssége nem volt. Örülök, hogy célba értünk.

Nem volt annyira fárasztó verseny, mint ahogyan számítottam, de így is nagyon boldog vagyok. Apa a végén megdicsért, hogy ügyes vagyok, nekem ez mindennél többet ér. Szerintem ő is ügyes volt.“

Ahogy Dorkának, úgy édesapjának is komoly kihívás volt a verseny.

„Büszke apuka vagyok és rettenetesen mérges navigátor. Dorka nagyon szépen versenyzett, Tés végén egy kicsit elpityeredett, de összeszedte magát és a következő kör már jobban ment neki.

Célba értünk, karcmentes az autó, megvan a kormányközepünk is, ennél többet nem kívánhattunk volna.

A korai érkezésünk miatt nagyon rosszul érzem magam. Lehet szépíteni a dolgot, hogy többmindenre kellett figyelnem, de ilyen hibát akkor sem szabad elkövetni. Mindig is tudtam, hogy nagy nyomás van a navigátorokon, de most érzem át igazán, hogy ez mit jelent.

Dorka nagyon aranyos volt, mondta, hogy nem baj apa, nem veszítettünk semmit. Ez jól esett tőle. Igazi sportember!

Így utólag még jobb döntésnek bizonyult, hogy rajthoz álltunk a Székesfehérvár Rallyn, Dorka sokat tanult és szerintem készen áll a következő feladatra.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom