Zagyva Dorka napi licenccel debütál az első osztályban

Az idei szezon első felében Rally2-ben szeretne indulni Zagyva Dorka, ám a szezonnyitó Székesfehérvár Rallyn napi licenccel mutatkozhat be az Országos Rally Bajnokság mezőnyében. Navigátora ezúttal is édesapja, a rutinos murva versenyző, Zagyva Lajos lesz.

A tavalyi R-Cup Challenge után idén egy osztállyal feljebb lépett Zagyva Dorka és a szezon első felében régi hűséges társával, a Citroën C2 R2 Maxszal másodosztályban szeretné gyarapítani tapasztalatait. Év közben érkezik meg a csapat új autója, egy Peugeot 208 Rally4. Ha Dorka megfelelő eredményt ér el, és jogosulttá válik a Rally1-es licencre, akkor a Peugeot Kupában szeretné befejezni a szezont.

Ehhez azonban rengeteg tapasztalatra és elsősorban sok befejezett versenyre van szüksége. Ezért is döntöttek úgy édesapjával, hogy napi licenccel, az első osztályú mezőny mögött indulva, rajthoz állnak az Országos Rally Bajnokság nyitófutamán, a Székesfehérvár Rallyn.

A télen a Citroën C2 R2 Maxot szinte teljesen újjá építették, amit Királyszentistvánon próbáltak ki az elmúlt hétvégén.

„Közel négy hónapja ültem utoljára versenyautóban, úgyhogy nagyon vártam már a tesztet – mondta Zagyva Dorka. – Szükség is volt rá, hogy visszajöjjenek a mozdulatok.

Számomra már az is nagyon nagy feladat, hogy az R-Cup után idén Rally2-ben versenyezzek. Hát még, hogy mindjárt az első versenyemen egy teljes Rally1-es távot tejesítsek.

Jó alkalom a Székesfehérvár Rally a tapasztalatszerzésre. Apu mindig azt mondta a versenyek előtt, hogy a célban karcmentes legyen az autó, és a kormányközép is meglegyen. Ez a tervem most nekem is. Az időeredménynél sokkal fontosabb lesz, hogy minden gyorsaságin célba érjünk és tapasztalatot szerezzek.

Mondanom sem kell, hogy mennyire izgulok, még is csak azokon a pályákon fogunk versenyezni, ahol apu nagyon jól ment. Ráadásul pénteken lesz még egy középfokú nyelvvizsgám is…

De azért már nagyon várom, hogy elrajtoljunk egy ORB-futamon.“

Hasonlóan vélekedik Dorka édesapja, Zagyva Lajos is, aki nem csak a navigátori ülést foglalja el, hanem a Citroën C2 R2 Max építésében is kivette a részét.

„Nagyon bölcsen tettük, hogy elmentünk tesztelni – mondta Zagyva Lajos. – Dorkának is szüksége volt, hogy visszarázódjon, de az autót is ki kellett próbálnunk.

Két műszaki hiba jött elő, amit tudtunk orvosolni, de azért szerencse, hogy ezekkel nem versenykörülmények között kellett foglalkoznunk.

Sokan kérdezik, hogy milyen eredményre számítunk. Egyetlen célunk van, hogy célba érjünk. Ez lesz Dorka számára az első hosszú, kétnapos verseny, azt gondolom, hogy még azt tempót sem kell autóznunk, mint amit a Mikulás Rallyn, be kell osztani a technikát és magunkat is.

Kemény feladat előtt állunk mind a ketten, nagyon össze kell szednünk magunkat, de izgalmas lesz ezt a versenyt közösen teljesíteni.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot

Mladá Boleslav/Budapest, 2023. szeptember 4. – A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW M és BMW X modellek hódították meg a Balaton Park Circuit versenypályát

Szeptember 4-13. között a legújabb BMW M és BMW X modellek sorakoztak fel a Balaton Park Circuit területén, hogy versenypályán, közúton és off-road körülmények között is próbára tehesse őket a X meets M rendezvény mintegy 320 hazai és nemzetközi résztvevője. A Balatonfőkajár szomszédságában található, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb minősítését is elérő, idén átadott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette. Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom