Zarco meglepte a mezőnyt, övé a pole

Váratlan első hely Nagy-Britanniában, a francia a szezonban másodszor indulhat az élről, korábban Portugáliában tudta ezt megtenni. Mögüle Vinales és Miller startolhat majd. A legnagyobb elismerés viszont Aleix Espargarónak jár, aki ki tudott állni a kvalifikációra és helytállt.

A Q1-gyel kezdetét vette az időmérő edzés Silverstone-ban. Elsődlegesen mindenki arra volt kíváncsi, hogy Aleix Espargaro részt tud-e venni a kvalifikáció második szakaszában. A spanyol a negyedik gyakorláson bukott egy hatalmasat, az előzetes hírek szerint nincsen törése, és részt vehet az időmérésen. Morbidelli futotta meg az első mért kört, majd a többiek is pályára gurultak. Egy kisebb adok-kapok alakult ki Alex Marquez és Bezzecchi között, majd a spanyol bukott.

A továbbjutásért folyó harcot Bastianini vezette Oliveira előtt, de hajrá még csak ezután jött. Az olasz javított a legjobb idején, így bebiztosította a folytatást, míg a portugál elől Binder vette el a második pozíciót. Megtartani azonban nem tudta a dél-afrikai, Bezzecchi a végén futott egy remek kört, és honfitársával együtt mentek a Q2-be. Bradlt, aki összességében 18-ik lett pedig vizsgálják az utóbbi olasz pilóta feltartásáért.

A kvalifikáció folytatódott, és a spanyol apriliás is be tudott kapcsolódni az első helyért folyó csatába. Első próbálkozásra jól látszott, hogy nem mozog a legjobban a motorral, 12-ik időt ment. A legnagyobb ellenfele, Quartararo viszont az élen találta magát 1:58,259-cel, Miller volt a második, míg márkatársa, Vinales a harmadik helyen tanyázott. Ami továbbjutókat illeti, Bezzecchi a tizedik, Bastinani a 11-ik idővel állt. A második kifutást Aleix Espargaro indította el, kellett a jó idő a spanyoltól, ha szeretne vasárnap profitálni a francia riválisa hosszú körös büntetéséből.

A címvédő sokat gyakorolta még a korábbi edzésen, hogy kevés időt veszítsen. A spanyol nagyon jól kezdte a körét, a harmadik szektorban már két tized előnye volt, a végén pedig körrekordot repesztett 1:57,966-tal. A pole-hoz azonban kevés volt. A többiek nagyon erősek voltak, záporoztak a piros szektorok, Bagnaia, Quartararo, Miller is állt az élen, a végső döfést pedig Zarco vitte be, 1:57,767-tel. A spanyol egészen a második sor végéig csúszott hátra, de a címvédő is csak a második sor elejét tudhatja magáénak, közéjük Bagnaia fért be. A meglepetés ember Vinales volt a második hellyel, míg a ducatis ausztrál harmadik lett. Bezzecchi a hetedik, Bastianini a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A top 10-et Martin és Marini tette teljessé. Előbbi biztos többre számított, miután márkatársa az élről startolhat holnap.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom