Zarco meglepte a mezőnyt, övé a pole

Váratlan első hely Nagy-Britanniában, a francia a szezonban másodszor indulhat az élről, korábban Portugáliában tudta ezt megtenni. Mögüle Vinales és Miller startolhat majd. A legnagyobb elismerés viszont Aleix Espargarónak jár, aki ki tudott állni a kvalifikációra és helytállt.

A Q1-gyel kezdetét vette az időmérő edzés Silverstone-ban. Elsődlegesen mindenki arra volt kíváncsi, hogy Aleix Espargaro részt tud-e venni a kvalifikáció második szakaszában. A spanyol a negyedik gyakorláson bukott egy hatalmasat, az előzetes hírek szerint nincsen törése, és részt vehet az időmérésen. Morbidelli futotta meg az első mért kört, majd a többiek is pályára gurultak. Egy kisebb adok-kapok alakult ki Alex Marquez és Bezzecchi között, majd a spanyol bukott.

A továbbjutásért folyó harcot Bastianini vezette Oliveira előtt, de hajrá még csak ezután jött. Az olasz javított a legjobb idején, így bebiztosította a folytatást, míg a portugál elől Binder vette el a második pozíciót. Megtartani azonban nem tudta a dél-afrikai, Bezzecchi a végén futott egy remek kört, és honfitársával együtt mentek a Q2-be. Bradlt, aki összességében 18-ik lett pedig vizsgálják az utóbbi olasz pilóta feltartásáért.

A kvalifikáció folytatódott, és a spanyol apriliás is be tudott kapcsolódni az első helyért folyó csatába. Első próbálkozásra jól látszott, hogy nem mozog a legjobban a motorral, 12-ik időt ment. A legnagyobb ellenfele, Quartararo viszont az élen találta magát 1:58,259-cel, Miller volt a második, míg márkatársa, Vinales a harmadik helyen tanyázott. Ami továbbjutókat illeti, Bezzecchi a tizedik, Bastinani a 11-ik idővel állt. A második kifutást Aleix Espargaro indította el, kellett a jó idő a spanyoltól, ha szeretne vasárnap profitálni a francia riválisa hosszú körös büntetéséből.

A címvédő sokat gyakorolta még a korábbi edzésen, hogy kevés időt veszítsen. A spanyol nagyon jól kezdte a körét, a harmadik szektorban már két tized előnye volt, a végén pedig körrekordot repesztett 1:57,966-tal. A pole-hoz azonban kevés volt. A többiek nagyon erősek voltak, záporoztak a piros szektorok, Bagnaia, Quartararo, Miller is állt az élen, a végső döfést pedig Zarco vitte be, 1:57,767-tel. A spanyol egészen a második sor végéig csúszott hátra, de a címvédő is csak a második sor elejét tudhatja magáénak, közéjük Bagnaia fért be. A meglepetés ember Vinales volt a második hellyel, míg a ducatis ausztrál harmadik lett. Bezzecchi a hetedik, Bastianini a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A top 10-et Martin és Marini tette teljessé. Előbbi biztos többre számított, miután márkatársa az élről startolhat holnap.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be • A vadonatúj CUV e: a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom