Zarco meglepte a mezőnyt, övé a pole

Váratlan első hely Nagy-Britanniában, a francia a szezonban másodszor indulhat az élről, korábban Portugáliában tudta ezt megtenni. Mögüle Vinales és Miller startolhat majd. A legnagyobb elismerés viszont Aleix Espargarónak jár, aki ki tudott állni a kvalifikációra és helytállt.

A Q1-gyel kezdetét vette az időmérő edzés Silverstone-ban. Elsődlegesen mindenki arra volt kíváncsi, hogy Aleix Espargaro részt tud-e venni a kvalifikáció második szakaszában. A spanyol a negyedik gyakorláson bukott egy hatalmasat, az előzetes hírek szerint nincsen törése, és részt vehet az időmérésen. Morbidelli futotta meg az első mért kört, majd a többiek is pályára gurultak. Egy kisebb adok-kapok alakult ki Alex Marquez és Bezzecchi között, majd a spanyol bukott.

A továbbjutásért folyó harcot Bastianini vezette Oliveira előtt, de hajrá még csak ezután jött. Az olasz javított a legjobb idején, így bebiztosította a folytatást, míg a portugál elől Binder vette el a második pozíciót. Megtartani azonban nem tudta a dél-afrikai, Bezzecchi a végén futott egy remek kört, és honfitársával együtt mentek a Q2-be. Bradlt, aki összességében 18-ik lett pedig vizsgálják az utóbbi olasz pilóta feltartásáért.

A kvalifikáció folytatódott, és a spanyol apriliás is be tudott kapcsolódni az első helyért folyó csatába. Első próbálkozásra jól látszott, hogy nem mozog a legjobban a motorral, 12-ik időt ment. A legnagyobb ellenfele, Quartararo viszont az élen találta magát 1:58,259-cel, Miller volt a második, míg márkatársa, Vinales a harmadik helyen tanyázott. Ami továbbjutókat illeti, Bezzecchi a tizedik, Bastinani a 11-ik idővel állt. A második kifutást Aleix Espargaro indította el, kellett a jó idő a spanyoltól, ha szeretne vasárnap profitálni a francia riválisa hosszú körös büntetéséből.

A címvédő sokat gyakorolta még a korábbi edzésen, hogy kevés időt veszítsen. A spanyol nagyon jól kezdte a körét, a harmadik szektorban már két tized előnye volt, a végén pedig körrekordot repesztett 1:57,966-tal. A pole-hoz azonban kevés volt. A többiek nagyon erősek voltak, záporoztak a piros szektorok, Bagnaia, Quartararo, Miller is állt az élen, a végső döfést pedig Zarco vitte be, 1:57,767-tel. A spanyol egészen a második sor végéig csúszott hátra, de a címvédő is csak a második sor elejét tudhatja magáénak, közéjük Bagnaia fért be. A meglepetés ember Vinales volt a második hellyel, míg a ducatis ausztrál harmadik lett. Bezzecchi a hetedik, Bastianini a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A top 10-et Martin és Marini tette teljessé. Előbbi biztos többre számított, miután márkatársa az élről startolhat holnap.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom