Zarco meglepte a mezőnyt, övé a pole

Váratlan első hely Nagy-Britanniában, a francia a szezonban másodszor indulhat az élről, korábban Portugáliában tudta ezt megtenni. Mögüle Vinales és Miller startolhat majd. A legnagyobb elismerés viszont Aleix Espargarónak jár, aki ki tudott állni a kvalifikációra és helytállt.

A Q1-gyel kezdetét vette az időmérő edzés Silverstone-ban. Elsődlegesen mindenki arra volt kíváncsi, hogy Aleix Espargaro részt tud-e venni a kvalifikáció második szakaszában. A spanyol a negyedik gyakorláson bukott egy hatalmasat, az előzetes hírek szerint nincsen törése, és részt vehet az időmérésen. Morbidelli futotta meg az első mért kört, majd a többiek is pályára gurultak. Egy kisebb adok-kapok alakult ki Alex Marquez és Bezzecchi között, majd a spanyol bukott.

A továbbjutásért folyó harcot Bastianini vezette Oliveira előtt, de hajrá még csak ezután jött. Az olasz javított a legjobb idején, így bebiztosította a folytatást, míg a portugál elől Binder vette el a második pozíciót. Megtartani azonban nem tudta a dél-afrikai, Bezzecchi a végén futott egy remek kört, és honfitársával együtt mentek a Q2-be. Bradlt, aki összességében 18-ik lett pedig vizsgálják az utóbbi olasz pilóta feltartásáért.

A kvalifikáció folytatódott, és a spanyol apriliás is be tudott kapcsolódni az első helyért folyó csatába. Első próbálkozásra jól látszott, hogy nem mozog a legjobban a motorral, 12-ik időt ment. A legnagyobb ellenfele, Quartararo viszont az élen találta magát 1:58,259-cel, Miller volt a második, míg márkatársa, Vinales a harmadik helyen tanyázott. Ami továbbjutókat illeti, Bezzecchi a tizedik, Bastinani a 11-ik idővel állt. A második kifutást Aleix Espargaro indította el, kellett a jó idő a spanyoltól, ha szeretne vasárnap profitálni a francia riválisa hosszú körös büntetéséből.

A címvédő sokat gyakorolta még a korábbi edzésen, hogy kevés időt veszítsen. A spanyol nagyon jól kezdte a körét, a harmadik szektorban már két tized előnye volt, a végén pedig körrekordot repesztett 1:57,966-tal. A pole-hoz azonban kevés volt. A többiek nagyon erősek voltak, záporoztak a piros szektorok, Bagnaia, Quartararo, Miller is állt az élen, a végső döfést pedig Zarco vitte be, 1:57,767-tel. A spanyol egészen a második sor végéig csúszott hátra, de a címvédő is csak a második sor elejét tudhatja magáénak, közéjük Bagnaia fért be. A meglepetés ember Vinales volt a második hellyel, míg a ducatis ausztrál harmadik lett. Bezzecchi a hetedik, Bastianini a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A top 10-et Martin és Marini tette teljessé. Előbbi biztos többre számított, miután márkatársa az élről startolhat holnap.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

A Honda bemutatja legújabb, 2025-ös modellévű kétkerekűit a budapesti Motorkiállításon

A Honda jövő hétvégén, Magyarországon először, bemutatja a 2025. évi motorkerékpárjait és robogóit a Millenárison megrendezésre kerülő MOTORKIÁLLÍTÁS 2025 rendezvényen, így a nagyérdemű közönség testközelből láthatja, többek között, a legújabb GB350S-t, a Hornet család zászlóshajóját a CB1000 SP-t, valamint a megújult PCX125-t. A japán gyártó az idei évben számos újdonságot mutatott be az Adventure, Street […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Szenzációs hangulat, rekord nézőszám a Superenduro GP of Hungary-n!

Rekord nézőszám, négy kategória, tizenkét boldog dobogós, és elképesztő hangorkán – címszavakban így lehetne összefoglalni a Superenduro GP of Hungary-t, amely persze jóval több volt ennél! Ezért úgy gondoltuk, érdemes mérleget vonni a történések egyhetes távlatából. (A Motor&Verda saját összefoglaló videóját IDE kattintva éred el!) A máskor elegáns sportcsarnok ezúttal teljesen új arcát mutatta. És […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Stílusosan ünnepli a Gold Wing bemutatkozásának 50. évfordulóját a Honda

• Egyedi színekben, különleges emblémákkal érkeznek a Gold Wing 50th Anniversary modellek • Különleges, korlátozott példányszámú asztali Gold Wing makett bemutatja az első és a legújabb nemzedéket • Továbbfejlesztett kommunikációs és infotainment-rendszer • A Gold Wing károsanyag-kibocsátása immáron az EURO5+ előírásainak is megfelel Az 50. születésnapját ünneplő Honda Gold Wing már a – 999 cm3-es […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom