Zsinórban negyedik győzelmét aratta Bagnaia

A végén alig egy kerékkel, de meg tudta verni az olasz gyári ducatis jövő évi márkatársát. Ennek ellenére Bastianini sem szomorkodhat, a tempója megvolt. Vinales közben csendben a harmadik pozícióban zárta a versenyt.

Kiváló körülmények várták a királykategória mezőnyét Misanóban. Miller jól rugaszkodott el a startnál, elsőnek fordult, viszont Zarco, Pirro és Pol Espargaro összekadat. Alig kezdtük el élvezni a versenyt, rögtön jött egy bukás az élről. Az ausztrál folytatni tudta a küzdelmeket, de nagy volt a hátránya. Hasonló mutatványt mutatott be Bezzecchi néhány kanyarral később, miközben az elején óriásit mentett Bastianini. Ezzel a megbotlással azonban elvesztette lendületi előnyét, Bagnaia pedig kapott az alkalmon, és elment a nyolcas kanyarban olasz kollégája mellett, és az élre állt. A bukások sora pedig csak nem akart abbamaradni, Morbidelli és Di Giannantonio is eldobta a vasat.

Vinales érezte, hogy ha tartani akarja a lépést Bagnaiával, akkor meg kell előznie a “Bestiát”. Szemfülesen betette a motort az olasz elé, aki nem tudott mit kezdeni a spanyollal. Ketten haladtak az élen ekkor, Aleix Espargaro pedig, aki próbálta csökkenteni összetettbéli előnyét Quartararóhoz képest, hibázott, a francia ezt kihasználta, megelőzte őt és feljött az ötödik pozícióba. Vinales a második helyen jó tempót dikált, kollégáját abszolút felülmúlta sőt, az olasz gyári ducatist szorongatta a vezetésért. Az ötödik helyért folytatódott az öldöklő csata, nem hagyta magát A. Espargaro, két egymást követő körben is a leggyorsabb volt, de ez semmire sem volt elég, mert ezt követően fél másodpercet bukott a címvédővel szemben. Utóbbi kezdett leszakadni a vezető négyesről, bő egy másodperces hátrányban volt Marinival szemben, és a pálya határainak kiszélesítése miatt figyelmeztették is őt.

A harmadik pozícióért is komoly adok-kapok folyt. Bastianini hibázott, Marini elment mellette, de a gresinis olasz azonnal válaszolni tudott egy remek manőverrel. Olyannyira feltüzelte ez a 23-as rajtszámú motor tulajdonosát, hogy elsőként benézett 1:32 alá, és ráesett Vinales motorjára. Nem is tudott ellenállni neki a spanyol, azzal a lendülettel átvette a második helyet, és Bagnaia után lódult. Az ötödikért továbbra is tartott a virtuális harc, hol vesztett Quartararo kilenc tizedet, hol stabil körökkel nyert néhányat legfőbb apriliás riválisával szemben. A gresinis olasz nagy igyekezetében a győzelem felé több alkalommal is elhagyta a pálya határát jelző fehér vonalat, amiért figyelmeztetést kapott.

Négy kör volt hátra, amikor a hajrára fordultunk. A misanói diadalért ketten, a jövő évi csapattársak, Bagnaia és Bastianini voltak versenyben, míg a francia yamahás már csak öt tizedes távolságban volt a negyedik helyhez. Az utolsó kör végül a győzelemért tartogatott izgalmakat. A 23-as hibázott, de vissza tudott kapaszkodni a 63-asra, azonban ideje már nem maradt elég, hogy megelőzze őt. Bagnaia így is örülhetett a diadalnak, mindössze egy keréken és néhány méteren múlt, hogy nem gyorsulták le őt a Ducati számára történelmet jelentő győzelmén. Harmadiknak Vinales zárt, Marini pedig meg tudta őrizni negyedik pozícióját a folyamatosan kapaszkodó Quartararóval szemben. A. Espargaro hatodiknak látta meg a kockás zászlót, ezzel a harmadik helyre esett vissza az összetettben. Rins lett a hetedik, míg a top 10-et Binder, Martin és Alex Marquez tette teljessé. Dovizioso motoGP-s pályafutását egy 12-ik hellyel fejezte be.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Elkezdődött a szezon az Országos Bajnokságban!

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága idén első alkalommal pénzdíjazással jutalmazza az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság, a Magyar Kupa és az Utánpótlás versenyzőit, hogy ezzel is minél több fiatalt csábítson a motorsport világába. Az öt versenyhétvége három helyszínen, Rijekában, a Pannoniaringen és a Slovakringen kerül megrendezésre, az utánpótlás-versenyzők Kecskeméten, Visontán, valamint Szlovákiában […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom