2024-ben érkezik az új MT-09SP

Az MT-09 a 10. évfordulóját egy átfogó új karosszériával ünnepli, amely a CP3 ikonikus, nyomatékban gazdag gyorsulásának érzését hivatott erősíteni. Az MT-09 stílusa mindig is a „funkcionális szépség” koncepcióján alapult, a felesleges funkciók kiiktatásával és a „kevesebb több” megközelítéssel. Minden egyes részletet újragondoltunk az MT-09 tiszta agresszivitásának fokozása és a lehető leglebilincselőbb motorozási élmény nyújtása érdekében.

Jó hírünk van azok számára, akik Japán sötét oldalának kifinomult élményét keresik: az új MT-09 SP még magasabb szintre emeli a már önmagában kivételesnek számító MT-09 platformot.

Ez a gép még jobb műszaki jellemzőkkel bír, beleértve a továbbfejlesztett felfüggesztést és fékeket, az exkluzív megjelenést és fényezést, valamint a versenypályára kidolgozott technológiát és elektronikát. Az MT-09 2024-es verziója új Yamaha Ride Control (YRC) üzemmódokkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a motorosok számára a 890 cm³-es CP3 motor teljesítményének maximalizálását a motor teljesítményjellemzőinek kiválasztásával és a különböző elektronikus segédeszközök (kipörgésgátló rendszer, csúszásgátló rendszer stb.) támogatási szintjének megváltoztatásával.

A motorosok a SPORT, STREET (utcai) és RAIN (eső) üzemmódok közül választhatnak, valamint két további CUSTOM (egyéni) beállítás is rendelkezésükre áll a finomhangolás lehetőségével. Kizárólag az MT-09 SP biztosítja a kiegészítő TRACK (pálya) üzemmódokat, amelyek további négy egyedi vezetési minta beállítását teszik lehetővé bizonyos pályahelyzetekhez, például az adott útviszonynak vagy pályakörülménynek megfelelően. Az egyedi TRACK üzemmódok finomabb, speciálisabb beállításokat tesznek lehetővé, beleértve a két motorfék-kezelési (EBM) beállítás közötti választás lehetőségét és a fékvezérlés (BC) szintjének módosítását. Emellett a motorosok a hátsó ABS-t is finomhangolhatják, hogy tovább javítsák a pályán nyújtott teljesítményt.

Az egyes üzemmódok közvetlenül a műszerfal menüjében vagy az okostelefonra elérhető ingyenes MyRide alkalmazással módosíthatók és állíthatók be, mielőtt az MT-09 SP alkalmazná őket, a motorosok pedig az újonnan tervezett kapcsolóvezérlőkkel könnyedén válthatnak az egyes üzemmódok között. A versenymotorozás élményét tovább fokozza az MT-09 SP modellen helyet kapó új, 5 hüvelykes, színes TFT-kijelző exkluzív TRACK témája, amely a köridőmérőhöz hasonló, pályával kapcsolatos információkat jeleníti meg. Az MT-09 SP egyedülálló műszaki jellemzői a lenyűgöző teljesítmény maximalizálását szolgálják az úton és a versenypályán is. Az új Brembo monoblokk „Stylema” féknyergek bevezetése a híres olasz vállalat legújabb technológiájával finomítja a fékteljesítményt.

A „Stylema” féknyergek a hagyományos féknyergekhez képest vékonyabb dugattyú- és fékbetétfelülettel rendelkeznek, valamint könnyebbek, merevebbek és jobb fékvezérlést biztosítanak a fékezés során. Ezenkívül a megnövelt fékerő érdekében a fékrendszer nagyobb átmérőjű dugattyúkat használ, így az MT-09 SP motorosai a fékteljesítmény új szintjét tapasztalhatják meg.

Az SP-exkluzív prémium első és hátsó felfüggesztés Supersport szintű kezelhetőséget és precizitást biztosít a Hyper Naked kategóriában. A 41 mm-es, aranyszínű DLC (Diamond-like Carbon, gyémánthatású karbon) bevonatú KYB-villa és az Öhlins monoshock magasabb rugóerővel rendelkezik, amely kiemelkedő stabilitást biztosít a lendületesebb, sportosabb motorozás során. Emellett finomabb csillapítási jellemzőkkel is rendelkezik a jobb vezetési kényelem érdekében.

A magasabb specifikációjú KYB-villák előfeszítése, húzó- és nyomócsillapítása teljes körűen állítható, így az SP motorosai a különböző vezetési helyzeteknek megfelelően finomhangolhatják a beállításokat. Az MT-09 SP magas színvonalú hátsó felfüggesztési csomagját kiegészítő Öhlins monoshock a húzó- és nyomócsillapítás teljes körű állíthatóságát kínálja, valamint külső rugó-előfeszítéssel is el van látva a gyors és egyszerű beállításhoz.

A Yamaha SP modelljei arról híresek, hogy a technológiai fejlődés következő fokát képviselik, és az MT-09 SP az első olyan Hyper Naked motor, amely a Yamaha Smart Key rendszerét használja. A motor az újonnan tervezett főkapcsoló megnyomásával és elfordításával indul, feltéve, hogy az intelligens kulcs egy meghatározott távolságon belül van, például a motoros zsebében.

Az új kapcsolóval az tanksapka is reteszelhető, illetve kioldható, ami tovább egyszerűsíti a vezetési élményt: a motor egyetlen kapcsoló elfordításával elindítható, leállítható és megtankolható. Az MT-09 SP az üzemanyagtartályon és a légbeömlőkön az exkluzív ezüst, fekete és Yamaha Racing kék Icon Performance feliratot viseli, hogy még agresszívabb és exkluzívabb megjelenést biztosítson, és megidézze a versenypálya hangulatát. A Szupersport által ihletett színvilág kihangsúlyozza az MT-09 SP sportos jellegét, és kiemelik a szoros technológiai kapcsolatát az R1M-mel, a Yamaha által valaha épített legfejlettebb nagy teljesítményű sorozatgyártású motorkerékpárral.

A kiváló minőségű, prémium kivitelezés megtestesítője az elegáns, szál csiszolt alumínium lengőkar, amely kizárólag az MT-09 SP modellen található meg.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom