Teszt

SsangYong Korando teszt – A Két Sárkány középútja

Kisebb kihagyások ellenére a Korando a SsangYong legrégebbi típusa, egészen 1983-ig nyúlik vissza a típus története. Maga a Korando név a „Korean Can Do”, azaz „Koreaiak meg tudják csinálni” mottó rövidítése. A 40 év alatt négy generációja jelent meg a típusnak, a legutolsó modellváltás 2019-ben történt meg. A három év alatt is történtek változások, a […]

Olvass tovább

Honda HR-V e:HEV Advance Style teszt – Japános nyugalom

2021 tavaszán érkezett meg a Honda népszerű alsóközép-kategóriás crossoverének, a HR-V-nek a harmadik generációja, amely már csak öntöltő hibrid hajtással és ezzel együtt csak automataváltóval érhető el. Ez semmiképpen nem vált a típus hátrányára, a legmagasabb, Advance Style felszereltséggel párosítva egy nagyon kellemes csomagot használhattam a teszthét során. Nagy híve vagyok az full hibrid hajtásnak, […]

Olvass tovább

Hyundai Ioniq 5 RWD 73 kWh teszt – A szkepticizmus vége?

A Hyundai 2021 tavaszán mutatta be az Ioniq család legújabb tagját, az Ioniq 5 villanyautót. A modell hangos sikert aratott, az első évben több, mint 65 ezret értékesítettek belőle és rengeteg szakmai díjat zsebelt be. Ez a koreai gyártó első modellje, amely az E-GMP platformra épül, így rendelkezik a villanyautók minden előnyével. Az Ioniq 5 […]

Olvass tovább

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Hyundai Kona N teszt-Harapós Crossover

A Hyundai az I30 N-el megmutatta, hogy mennyire ütős sportverdát tud alkotni, és ezt a forgatókönyvet használták fel a Kona N tervezésekor is. A Koreai márka crossovere igazi élményautó lett, ami a mindennapokban is használható maradt. Nagyon bele jött a sportmodellek építésébe a Hyundai, az I30 és I20 után itt a Kona N. A kompakt […]

Olvass tovább

Toyota Yaris Cross teszt – Hibrid hódító

A hazai autópiac élén álló márka kezdhet félni, mert egy másik japán gyártó, szépen lopja a távolságot. Kezd beérni a gyümölcse, a minden részletében kidolgozott, egész pályás letámadásnak. Néha az az ember érzése, hogy a Toyota robbantotta ki a dízel botrányt … Ugyanis a németek időleges lelassításával – Európában – a japánok jártak a legjobban. […]

Olvass tovább

Ssangyong Tivoli Grand teszt-Ha a köbméter számít

Ki gondolná, hogy a Ssangyong a legrégebbi dél-koreai márka? Jogelődjei már 1954 óta léteznek, 1988-ban pedig megszületett a leginkább SUV-jairól ismert Ssangyong Motors, ami magyarul „Két sárkány”-t jelent. A márka az évtizedek során több tulajdonosváltáson is átesett, jelen állás szerint az indiai Mahindra fennhatósága alá tartozik. A Ssangyong-nak mindenképp jött tett az indiai felvásárlás, hiszen […]

Olvass tovább

Hyundai i20 N teszt-WRC Light

2020-ban mutatta be a Hyundai a kisautó kategóriában szereplő i20 harmadik generációját, melynek a sportverzióját tesztelhettük. A koreai márka a Rally Világbajnokságban és a Túraautó Világkupán való indulása miatt döntött úgy 2016-ban, hogy létrehozza az N-nek nevezett sportrészlegét (mely a koreai Namyang-ot és a német Nürburgringet jelöli) és odacsap a főleg európai konkurenseknek. Sem a […]

Olvass tovább

Toyota GR Supra Dynamic 2,0 Turbo teszt – Házi cica?

Trendi dolog szidni a kétliteres Suprát az íróasztal mellett, az internetes fórumokon vagy a kocsmapultot támasztva. A kérdés: miért jobb a belépő modell? Az okoskodókat, elmélet gyártókat gyorsan el lehet hallgattatni azzal, ha beültetjük a BMW Z4 kupéba, azaz a kis Suprába. Aki hümmög a 258 ló mennyiségén és cikinek tartja a négy hengert a […]

Olvass tovább

KIA Ceed SW PHEV Platinum teszt-Aggodalmas mindenes

2018-ban mutatta be a KIA a nagysikerű Ceed harmadik generációját, melynek kombi verzióját plug-in hibrid hajtással is elérhetővé tette a gyártó. 2021-ben enyhe ráncfelvarrást kapott a modell, egy ilyen példány járt nálunk. Elsőre talán fel sem tűnik facelift, a tervezők igazából csak az autó elejéhez nyúltak hozzá, a KIA logót a legújabbra cserélték, az alatta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom