2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők körében az elsők között tesszük meg ezt a lépést. Mint emlékezetes, a még a tavalyi évben határoztunk úgy, hogy felhagyunk az új belső égésű erőforrások fejlesztésével. Mint emlékezetes, a még a tavalyi évben határoztunk úgy, hogy felhagyunk az új belső égésű erőforrások fejlesztésével. A továbbiakban egyetlen koronát sem költünk új belső égésű motorok fejlesztésére.

„A világnak ebben a bolygó és az emberiség túlélését fenyegető, kritikus időszakban vezetőkre van szüksége.” – mondta Jim Rowan. „Legfőbb ideje, hogy az ipari és a politikai vezetők határozottan lépjenek fel, és az éghajlatváltozás elleni küzdelem támogatására érdemi irányelveket alkossanak és intézkedéseket hozzanak. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy részt vállaljunk ebben, és társainkat, valamint a politikai vezetőket világszerte is erre ösztönözzük, hogy ők is ezt tegyék.“ „Az elektromos hajtásláncok jelentik a Volvo Cars jövőjét. Ezek minden szempontból túlmutatnak a belső égésű motorokon: működésük kevesebb zajjal és rezgéssel jár, karbantartásuk kisebb anyagi terhet ró ügyfeleinkre, ráadásul zéró károsanyag-kibocsátással üzemelnek.” – mondta Jim Rowan, a vezérigazgatónk. Minden energiánkat arra fordítjuk, hogy prémium, tisztán elektromos modellek széles kínálatát hozzuk létre. Ezek nem csupán maradéktalanul biztosítják ügyfeleink számára a Volvótól megszokott és elvárt értékeket, de a klímaváltozás megfékezésére és megfordítására irányuló törekvéseinkben is kulcsfontosságú szerepet játszanak.” Teljes mellszélességgel támogatjuk a villamosítást, mivel meggyőződésünk, hogy ez a helyes irány.

Az ENSZ közelmúltban közzétett, globális klímavédelmi elemzése, a Global Climate Stocktake jelentés is felhívja a figyelmet az emberiséget fenyegető klímaválság súlyosságára, az azonnali intézkedések jelentőségére. „Amire bolygónknak és az emberiségnek a mostani kritikus időkben a leginkább szüksége van, az a vezetés“ ‑ mondja Jim Rowan. „Ideje, hogy az iparág és a politikusok erőteljesen és határozottan lépjenek fel, valódi eredményeket ígérő irányelveket fogalmazzanak meg, és hathatós lépésekkel vegyék fel a küzdelmet a klímaváltozással. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy részt vállaljunk ebben, és társainkat, valamint a politikai vezetőket világszerte is erre ösztönözzük, hogy ők is ezt tegyék.“Ehhez kapcsolódóan fenntarthatósági igazgatónk, Anders Kärrberg részt vesz azon a rendezvényen, amelyet az idei New York-i klímahéthez kapcsolódóan szervez meg az Accelerating to Zero (A2Z) koalíció. A COP27 klímacsúcson létrehozott A2Z koalíció a zéró károsanyag-kibocsátású járművekre vonatkozó Glasgow-i nyilatkozatot aláíró felek – így többek között a Volvo Cars – számára biztosít közös platformot.

Az A2Z platform lehetővé teszi számunkra, hogy együttműködjünk és koordináljuk a többi résztvevővel a koalíció közös céljának megvalósítása érdekében, amely szerint „2040-re, de a vezető piacokon már 2035-re a globális új személygépkocsi- és furgoneladások 100 százalékának károsanyag-kibocsátásmentesnek kell lennie“. Bár saját villamosítási célkitűzésünk ennél is ambiciózusabb, reméljük, hogy a dízelmotorokra vonatkozó mai bejelentésünkkel, illetve az A2Z megbeszéléseken és a New York-i klímahét egyéb fórumain való részvételünkkel arra inspirálhatunk más iparági szereplőket, hogy merészebben lépjenek fel a klímaváltozás ellen. Azon döntésünk, hogy 2024 elejére teljesen kivezessük portfoliónkból a dízelüzemű modelleket, jól szemlélteti, hogy a globális klímaválság árnyékában milyen gyors tempóban változik az autóipar, illetve az ügyféligények. Alig négy éve a dízelmotor volt európai eladásaink egyik alappillére – ez igaz volt az autógyártók többségére.

2019-ben a kontinensen értékesített autóink többségét dízelmotor hajtotta, míg a villamosított típusok épp csak megjelentek az eladásokban. Ez a trend mostanra gyakorlatilag a feje tetejére állt, köszönhetően az átalakult piaci keresletnek, a szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályozásoknak, valamint a villamosítást előtérbe helyező szemléletünknek. Európai eladásainkat ma a villamosított (tisztán elektromos és plug-in hibrid) modellek uralják. A dízelüzemű autók visszaszorulása kedvezően befolyásolja a városok légminőségét, hiszen bár a dízelek CO2-emissziója csekélyebb, mint a benzines autóké, nagyobb mennyiségben bocsátanak ki olyan gázokat (pl. nitrogén-oxidot, NOx), amelyek elsősorban a sűrűn lakott területeken rontják jelentősen a levegő minőségét. Célunk, hogy az évtized közepére 50 százalékban tisztán elektromos autókat, 2030-ra pedig kizárólag tisztán elektromos modelleket értékesítsünk. De önmagában a villamosítás nem elég. Például még akkor is, ha egy tisztán elektromos Volvo C40 modellt klímasemleges energiával töltenek fel, életciklus-értékelésünk azt mutatja, hogy a jármű még mindig 27 tonna CO2-kibocsátásért felelne az élettartama során. Ez azt jelenti, hogy a kibocsátások csökkentése a nyersanyagtermelés és -finomítás révén kulcsfontosságú a rövid távú céljaink és a hosszú távú éghajlati ambícióink eléréséhez.

Az acélból, alumíniumból és akkumulátorokból származó kibocsátások kezelése érdekében aktívan dolgozunk azon, hogy szigorúbb követelményeket támasszunk beszállítóinkkal szemben, hogy új és jobb módszereket találjunk ezen anyagok előállítására, valamint azért, hogy az újrahasznosított tartalom arányát növeljük. E törekvéseket és intézkedéseket az új technológiákba és gyártási képességekbe történő jelentős beruházások támogatják. Az európai, kínai és USA-beli tevékenységeinkbe történő beruházások révén aktívan felkészítjük gyártási hálózatunkat a teljesen elektromos jövőre, miközben globális tevékenységeinkben a klímasemleges energiafelhasználást is növeljük a jelenlegi mintegy 66 százalékról. Szlovákiában egy új autógyár építését tervezzük, amely kizárólag tisztán elektromos autókat fog gyártani, miközben meglévő üzemeinkben is jelentős beruházásokat hajtottunk végre, hogy lehetővé tegyük a tisztán elektromos autók gyártását. Svédországban egy vadonatúj, teljes mértékben klímasemleges energiával működő akkumulátorgyárat is építünk, a Northvolt vezető svéd akkumulátorgyártó vállalattal együttműködve.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom