A BMW M GmbH exkluzív különdíjjal ünnepli dupla jubileumát a MotoGP™-ben

A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió idén ünnepli fennállása 50. évfordulóját és sorozatban huszadik alkalommal adja át a BMW M Különdíjat a MotoGP™ versenyszezonjának időmérő edzésein legeredményesebben teljesítő pilótának.

A BMW M Különdíj 2003 óta a BMW M GmbH és a MotoGP™ rendezési jogaival bíró Dorna Sports közötti szoros partnerség meghatározó, szerves része. A bajor prémiummárka nagyteljesítményű sportautókat építő divíziója így idén dupla jubileumot ünnepel, hiszen fennállása 50. évfordulója mellett a BMW M Különdíjat sorozatban huszadik alkalommal adja át. A jeles eseményre a BMW M divízió egy exkluzív különlegességgel készült: az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring modellel (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km)*, amely mindössze néhány hete ünnepelte világpremierjét és piaci bevezetése várhatóan idén novemberben veszi kezdetét. A MotoGP™ 2022-es BMW M Különdíját hivatalosan a Silverstone-ban megrendezett Brit Nagydíjon mutatták be, ahol az első BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car is versenypályára gurult.

„2022 egy nagyon különleges év számunkra, telis tele olyan eseményekkel, amelyek fennállásunk 50. évfordulóját ünneplik” – mondta Franciscus van Meel, a BMW M GmbH elnök-vezérigazgatója. „Ezek egyike az első BMW M3 Touring világpremierje, amelyet hatalmas rajongás övezett júniusban a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon. Idén ez a modell a BMW M divízió portfóliójának zászlóshajója, így huszadik BMW M Különdíjnak is tökéletes választás. Nagy örömünkre szolgál, hogy a díjra az egész paddockban áhított trófeaként tekintenek, és hogy idén újfent egy exkluzív modellel jutalmazhatjuk a MotoGP™ időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját. A legjobbakat kívánjuk a versenyzőknek és izgatottan várjuk, hogy a szezon végén ki nyeri meg az első BMW M3 Competition Touring modellt” – fogalmazott Franciscus van Meel.

„A MotoGP™ huszadik BMW M Különdíjával újabb mérföldkövéhez érkezik a BMW M divízió oldalán felépített partnerségünk” – vette át a szót Marc Saurina, a MotoGP™ rendezési jogaival bíró Dorna Sports nemzetközi partnerkapcsolatokért felelős igazgatója. „Fantasztikus, hogy a BMW M GmbH a MotoGP™-ben is egy sor exkluzivitással ünnepli fennállása 50. évfordulóját, amely a köztünk lévő szoros partnerség újabb ékes bizonyítéka. Ilyen exkluzivitás többek között az új BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car, amely első ízben Silverstone-ban tűnt fel, valamint a BMW M Különdíjnak választott BMW M3 Competition Touring modell is. A BMW M divízió ezzel tovább folytatja azon hagyományát, amely szerint a sorozat időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját minden évben a legújabb és legexkluzívabb BMW M modellel jutalmazza. Az idei trófeáért rendkívül kiélezett küzdelem zajlik, és még megannyi izgalmas időmérő edzés áll előttünk” – mondta Marc Saurina.

Az első BMW M3 Touring összetéveszthetetlen formában egyesíti a motorsport hamisítatlan hangulatát a végtelen felhasználási lehetőségekkel. Hajtáslánc-technológiájának minden részlete az abszolút menetdinamikát élteti, az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményével, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval és az M xDrive intelligens összkerékhajtással. A BMW M GmbH nagyteljesítményű portfóliójának legújabb tagja így kizárólag M xDrive intelligens összkerékhajtással, Competition kivitelben válik elérhetővé. Az első BMW M3 Touring sokoldalú utastere a kompromisszumoktól mentes M-élmény új dimenziójával kecsegtet, hiszen a modell egyedülálló módon ötvözi a BMW M modellekre jellemző menetdinamika, agilitás és precizitás egységét a korlátlan hétköznapi használhatósággal és a hosszabbra nyúló utazásokban rejlő lehetőségekkel.

A MotoGP™ 2022-es BMW M Különdíjának exkluzivitását a Frozen Black karosszériafényezés is fokozza. Az utastérben Black árnyalatú Merino bőrkárpittal ellátott, elektromosan állítható BMW M sportülések keltenek hamisítatlan motorsport-hangulatot. A BMW M Competition fékrendszer még határon autózva is mérnökien precíz adagolhatóságot garantál.

A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car műszaki alapjait az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring modell adta. A biztonsági autó néhány héttel ezelőtt, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepelte világpremierjét, felvezető autóként pedig a Silverstone-ban megrendezett Brit Nagydíjon mutatkozott be. A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car karosszériaborítása a BMW M GmbH fennállásának 50. évfordulója, illetve a MotoGP™ oldalán kialakított több évtizedes partnerség előtt tiszteleg: a jubileumi matricázás mellett az autón a sorozat összes biztonsági autójának neve feltűnik, 1999-től egészen napjainkig.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH hivatalos biztonságiautó-partnerként betöltött MotoGP™-szerepvállalásának egyik meghatározó alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat 2013 és 2019 között. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo és Fabio Quartararo pedig két alkalommal nyerte el a kitüntetést. Utóbbi 2020-ban és 2021-ben is. Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a www.bmw-m.com weboldalon.

Kapcsolódó cikkek

A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például […]

Olvass tovább

Miller nyert, Bagnaia hibázott

Rögtön a rajtnál történt egy dráma. Aleix Espargaro ugyanis a felvezető körön a fejét fogta és rázta, kijött a boxba, átült a tartalék motorra, és csak a mezőny után rajtolt el. Valószínűleg technikai hibája volt, és rajt előtt még motort cserélhetett. Marc Marquez nem tudta tartani az első körökben a legjobbak tempóját, a 2. körben […]

Olvass tovább

Peugeot 307 HDI egymillió kilométerrel

Nem akármilyen látogatót fogadott a közelmúltban a Peugeot franciaországi gyártóüzeme. A márka egy elégedett ügyfele kereste fel őket, hogy köszönetet mondjon nekik az autóért, amivel tizennégy év alatt egymillió kilométert tett meg problémamentesen. A kereszténység a húsvét utáni negyvenedik napon ünnepli Jézus Krisztus mennybemenetelét. Profanitás volna ehhez mérni a jelentőségét annak, ami Fabrice Gommé úrral […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom