Hogyan autózunk összhangban a természettel? Íme, a Dacia javaslata

A Dacia legfrissebb koncepcióautója merész, robosztus, de mindenekelőtt meghökkentő. A Manifesto névre keresztelt, terepre tervezett járgányban fellelhetők a Dacia innovációi, amelyek a jövőbeni sorozatgyártásba kerülő autókon is elérhetőek lesznek.

Habár maga a Manifesto minden szempontból kompakt és hatékony jármű, valószínűleg nem fog sorozatgyártásba kerülni, az úttörő ötletekkel viszont minden bizonnyal találkozhat majd a közönség. A Dacia Manifesto a természettel való kapcsolatot kutatja, a környezetbarát hajtás pedig kifejezi a vállalat azon törekvését, hogy lépést tartson a természet és a kaland szerelmeseivel.

Nincs ajtó, ablak és szélvédő sem

A Manifesto koncepciójával a Dacia újradefiniálja a lényeget, ami a vállalat szerint a minimalizmus és a valódi élmény. Ajtók, ablakok és szélvédő nélkül az utasok és a környezet közötti minden akadály megszűnik.

Az utasok a természetben elmerülve továbbra is kapcsolatban maradhatnak az okostelefonjukon elérhető szolgáltatásokkal, az eszközt integrálni lehet a műszerfalba és a fedélzeti számítógépbe. Ez a rendszer a Dacia számos jelenlegi modelljén már elérhető, és a jövőben is tovább fog fejlődni. Eközben a YouClip rendszer számos moduláris tartozék rögzítését teszi
A Manifesto egyetlen lámpát tervezett a jármű elejére, amely akár le is szerelhető, így nagy teljesítményű mobil fáklya lámpaként is használható.

A Dacia megjegyzi, hogy a Manifesto koncepció „még tovább feszegeti a határokat”, az emberek, a természet és az autó kapcsolatát. A cél pedig egyértelmű, a tartósságukról ismert Dacia minden szabadtérre tervezett tevékenységekhez megbízható társ kíván lenni. A Manifesto az összes terepjáró jellemzővel rendelkezik, beleértve a négykerék-hajtást, a rendkívül nagy teljesítményt, a nagy kerekeket és a strapabíró karosszériát, amely a legkeményebb terepen is ellenáll. A belső tér akár magasnyomású mosóval is tisztítható, a levehető üléshuzatokat pedig pillanatok alatt hálózsákká lehet alakítani.

Praktikusságát növeli, hogy az autó tetőcsomagtartója és az átkonfigurálható tartórudak sokféle terhelésnek képesek ellenállni. A Dacia megjegyzi, hogy „már bizonyította kiválóságát ezen a területen a Sandero Stepway és Jogger innovatív moduláris tetőrudakkal”, amelyek hamarosan a Dusterhez is eljutnak. A dedikált és eltávolítható akkumulátor egy háztartási konnektoron keresztül látja el az áramot, így a Manifesto energiaforrássá válik minden, áramot igénylő szabadtéri tevékenységhez.

A Manifesto segítségével a márka bemutatja „minimális környezeti lábnyomú járműre vonatkozó vízióját”. Kompakt és könnyű kialakításának köszönhetően kevesebb energiát fogyaszt. A csoport azt állítja, hogy „ez a hatékonyságra való törekvés a Dacia kínálatában nagyon régre nyúlik vissza” – a Jogger például 300 kg-mal könnyebb hétüléses riválisainál. A Dacia Manifesto főbb műanyag eleme is jelentős részben újrahasznosított anyagot tartalmaz, az autó belterében pedig olyan természetes anyagok találhatók, mint például a parafa, ami a műszerfalat öleli körbe.

„Amellett, hogy dizájner tárgy, a Dacia Manifesto koncepció magába foglalja víziónkat, és az innovációk széles skáláját ötvözi – némelyik extrém kivitelezéssel jár, de még mindig megfizethető az ügyfelek számára. Néhányat ezek közül fogunk használni a jövőbeli Dacia modelleken” – mondta el David Durand, a Dacia formatervezési igazgatója hozzátéve, hogy a Dacia Manifesto tulajdonképpen egy „labor”, ahol a Dacia tervezői minden új, izgalmas ötleteket kipróbálhattak és a valóságban is lemodellezhettek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom