Hogyan autózunk összhangban a természettel? Íme, a Dacia javaslata

A Dacia legfrissebb koncepcióautója merész, robosztus, de mindenekelőtt meghökkentő. A Manifesto névre keresztelt, terepre tervezett járgányban fellelhetők a Dacia innovációi, amelyek a jövőbeni sorozatgyártásba kerülő autókon is elérhetőek lesznek.

Habár maga a Manifesto minden szempontból kompakt és hatékony jármű, valószínűleg nem fog sorozatgyártásba kerülni, az úttörő ötletekkel viszont minden bizonnyal találkozhat majd a közönség. A Dacia Manifesto a természettel való kapcsolatot kutatja, a környezetbarát hajtás pedig kifejezi a vállalat azon törekvését, hogy lépést tartson a természet és a kaland szerelmeseivel.

Nincs ajtó, ablak és szélvédő sem

A Manifesto koncepciójával a Dacia újradefiniálja a lényeget, ami a vállalat szerint a minimalizmus és a valódi élmény. Ajtók, ablakok és szélvédő nélkül az utasok és a környezet közötti minden akadály megszűnik.

Az utasok a természetben elmerülve továbbra is kapcsolatban maradhatnak az okostelefonjukon elérhető szolgáltatásokkal, az eszközt integrálni lehet a műszerfalba és a fedélzeti számítógépbe. Ez a rendszer a Dacia számos jelenlegi modelljén már elérhető, és a jövőben is tovább fog fejlődni. Eközben a YouClip rendszer számos moduláris tartozék rögzítését teszi
A Manifesto egyetlen lámpát tervezett a jármű elejére, amely akár le is szerelhető, így nagy teljesítményű mobil fáklya lámpaként is használható.

A Dacia megjegyzi, hogy a Manifesto koncepció „még tovább feszegeti a határokat”, az emberek, a természet és az autó kapcsolatát. A cél pedig egyértelmű, a tartósságukról ismert Dacia minden szabadtérre tervezett tevékenységekhez megbízható társ kíván lenni. A Manifesto az összes terepjáró jellemzővel rendelkezik, beleértve a négykerék-hajtást, a rendkívül nagy teljesítményt, a nagy kerekeket és a strapabíró karosszériát, amely a legkeményebb terepen is ellenáll. A belső tér akár magasnyomású mosóval is tisztítható, a levehető üléshuzatokat pedig pillanatok alatt hálózsákká lehet alakítani.

Praktikusságát növeli, hogy az autó tetőcsomagtartója és az átkonfigurálható tartórudak sokféle terhelésnek képesek ellenállni. A Dacia megjegyzi, hogy „már bizonyította kiválóságát ezen a területen a Sandero Stepway és Jogger innovatív moduláris tetőrudakkal”, amelyek hamarosan a Dusterhez is eljutnak. A dedikált és eltávolítható akkumulátor egy háztartási konnektoron keresztül látja el az áramot, így a Manifesto energiaforrássá válik minden, áramot igénylő szabadtéri tevékenységhez.

A Manifesto segítségével a márka bemutatja „minimális környezeti lábnyomú járműre vonatkozó vízióját”. Kompakt és könnyű kialakításának köszönhetően kevesebb energiát fogyaszt. A csoport azt állítja, hogy „ez a hatékonyságra való törekvés a Dacia kínálatában nagyon régre nyúlik vissza” – a Jogger például 300 kg-mal könnyebb hétüléses riválisainál. A Dacia Manifesto főbb műanyag eleme is jelentős részben újrahasznosított anyagot tartalmaz, az autó belterében pedig olyan természetes anyagok találhatók, mint például a parafa, ami a műszerfalat öleli körbe.

„Amellett, hogy dizájner tárgy, a Dacia Manifesto koncepció magába foglalja víziónkat, és az innovációk széles skáláját ötvözi – némelyik extrém kivitelezéssel jár, de még mindig megfizethető az ügyfelek számára. Néhányat ezek közül fogunk használni a jövőbeli Dacia modelleken” – mondta el David Durand, a Dacia formatervezési igazgatója hozzátéve, hogy a Dacia Manifesto tulajdonképpen egy „labor”, ahol a Dacia tervezői minden új, izgalmas ötleteket kipróbálhattak és a valóságban is lemodellezhettek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom