A legmegbízhatóbb autók a hibridek. És a Lexusok

Ahogy évről évre, a Consumer Reports idén is felhasználók tízezreit kérdezte arról, milyen problémákat tapasztaltak autójukkal az elmúlt tizenkét hónap során. A szervezet az idei évre módosított a módszertanán: először modellenként és modellévenként külön vizsgálják meg az adott típus súlyozott problémáit, majd a különböző életkorú (1-4 éves) modellszériák eredményeit átlagolva határozzák meg az adott márka megbízhatósági pontszámát.

Ez az összetettebb megközelítés pontosabb minősítést tesz lehetővé, ugyanakkor azt is jelenti, hogy a friss eredmények közvetlenül nem vethetők össze a márkák előző években mutatott teljesítményével. Ami nem változott, az a rendkívüli alaposság: a felmérésben szereplő, több mint 330 ezer járművet az idei évtől húsz paraméter – egytől egyig potenciális hibaforrások – mentén minősítik tulajdonosaik, a válaszok részletekbe menő elemzéséből pedig összeáll az adott típus, illetve márka összpontszáma, amely nem csak eddigi teljesítményüket tükrözi, hanem a jövőbeli, várható megbízhatóságról is megalapozott képet ad.

Az idei listán a Lexus bizonyult a legkiválóbbnak: a 100-as skálán elért 79 pontos eredményével magabiztosan vezet a második helyre rangsorolt Toyota (76) előtt – a két márka közös jellemzője, hogy 2012 óta minden évben a dobogón végeztek (bár, amint ezt felül kifejtettük, ez mostantól nem számít, az idei évtől minden márka tiszta lappal indul.) A Lexusnak mindössze egy olyan típusa (NX) szerepelt a kutatásban, amelynek a várható megbízhatósága „átlagos” – az összes többi típus átlag feletti teljesítményt mutatott.

A fent említett húsz lehetséges hibaterület közül három kifejezetten a részben vagy teljesen villamosított járműveket érinti: ezek a villanymotor, az akkumulátor és a töltő. Ez azt is jelenti, hogy a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók, szabadidőjárművek és pickupok végső pontszáma tizenhét részeredményből áll össze; a full hibrid és az akkumulátoros elektromos modelleké egyaránt tizenkilencből (az egyikben töltő, a másikban belső égésű motor nincs); a plug-in hibridek gazdái ellenben mind a húsz területen tapasztalhatnak problémát – és az elemzés tanulsága szerint többnyire tapasztalnak is.

A felmérésben a full hibridek bizonyultak a legmegbízhatóbbnak: tulajdonosaik 26 százalékkal kevesebb meghibásodást regisztráltak, mint azok, akik konvencionális benzinmotoros autóval járnak. A tisztán elektromos járművek esetében 79 százalékkal (!) nagyobb volt a hibák előfordulási gyakorisága, mint a benzines autóknál, míg a plug-in hibridekkel ennél is több baj akadt: 146 százalékkal (azaz két és félszer) gyakrabban merültek fel gondok velük kapcsolatban, mint az egyáltalán nem villamosított modellekkel.

Ami a járműkategóriákat illeti, a szedánokkal volt a legkevesebb gond; a 100-as skálán átlagosan 57 pontot értek el. Ez alighanem összefügg a lépcsőshátú modellek konzervatív arculatával, ami vélhetően magával vonja azt, hogy vásárlóik kevésbé érdeklődnek azok iránti a modern digitális technológiák iránt, amelyeket gyakran kárhoztatnak a felmérésben résztvevők. A sor a szabadidőjárművekkel (50 pont) és a buszlimuzinokkal (45 pont) folytatódik; a legkevésbé megbízható műfaj pedig a pickupoké, amelyek a megszerezhető 100 pontból átlagosan mindössze 41 pontra voltak képesek.

Mivel csupán néhány éve jelentek meg a piacon, és alig néhány képviselőjük akad a piacon, felelőtlenség volna messzemenő következtetéseket levonni az elektromos pickupok megbízhatóságáról, a fent ismertetett statisztikákból azonban könnyű arra következtetni, hogy ezek ígérkeznek a legkevésbé megbízhatónak, míg a hosszan tartó, gondtalan autózás legbiztosabb receptje, ha hibrid szedánt, esetleg szabadidőjárművet vásárol az ember.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Különleges plug-in hybrid hajtáslánccal is rendelhető a Peugeot 3008

Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé. A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Elektromos relaxáció – Toyota bZ4x Executive AWD teszt

A Toyota első elektromos autója érdekes, de Japánban divatos kód nevet kapott. Ez autó az első a világon, ami a bZ családból érkezett, és 2026-ig még további 15 elektromos Toyota fog hasonló kinézettel és névvel bemutatkozni. A név teljes feloldása a következő: a bZ a Beyond Zero-t, az az nullán túlit jelenti, a 4-es a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom