A MINI oxfordi gyára is elektromos üzemmódba kapcsol

A BMW Group több mint 600 millió font befektetésével készíti fel nagy-britanniai gyárát két tisztán elektromos meghajtású MINI modell, a háromajtós MINI Cooper és a MINI Aceman érkezésére. Az emissziómentes újdonságok sorozatgyártása itt 2026-ban kezdődik.

A BMW Group bejelentette, hogy több mint 600 millió font befektetésével fejleszti tovább a nagy-britanniai Oxford és Swindon városokban működő gyárait. „Ezzel a befektetéssel felkészítjük oxfordi üzemünket az elektromos MINI modellek új nemzedékének érkezésére és a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártása terén is jövőbe vezető irányt mutatunk” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

2026-tól két tisztán elektromos meghajtású MINI modell készül Oxfordban: a háromajtós MINI Cooper és a MINI Aceman. 2030-ra a MINI sorozatgyártása kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellekre áll át. 2000 óta a BMW Group ezzel összesen több mint 3 milliárd fontot invesztál a Birmingham melletti Hams Hall, illetve az Oxford és Swindon városokban működő gyáraiba. A legutóbbi fejlesztést, amely mentén az oxfordi üzemben és a swindoni karosszériapréselő létesítményben egyaránt új munkahelyek jönnek létre, Nagy-Britannia kormánya is támogatja.

„Ez a döntés hatalmas elköteleződést jelent Nagy-Britannia gazdasága és a nagy-britanniai kormány azon munkássága mellett, amellyel tovább erősíti világelső autóipari jelenlétünket. Büszkék vagyunk arra, hogy támogatásunkról biztosíthatjuk a BMW Group befektetését, amely magas minőségű munkahelyeket teremt, tovább stabilizálja beszállítói hálózatunkat és hozzájárul Nagy-Britannia gazdasági növekedéséhez” – fogalmazott Kemi Badenoch, Nagy-Britannia üzleti és kereskedelmi államtitkára.

Oxford továbbra is a MINI otthona marad

Az oxfordi üzem idén ünnepelte fennállása 110. évfordulóját. A létesítmény 2019 óta gyártja sikerrel a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt, amelynek sorozatgyártási folyamatait tökéletesen integrálta a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt modellek gyártósoraiba.

„A MINI mindig is tisztában volt történelmével, örökségével és hagyományaival. Oxford eddig is a márka otthona volt, és ezután is az marad. Nagy örömömre szolgál, hogy két új, tisztán elektromos meghajtású MINI modell – a MINI Cooper és a MINI Aceman – is Oxfordban készül majd, mintegy megerősítve ezzel a tisztán elektromos meghajtású jövőbe vezető utunkat. A zéró emissziójú modelljeinket övező töretlen ügyfélérdeklődés a nemzetközi MINI közösség elektromos mobilitás iránti nyitottságát igazolja, Oxfordnak köszönhetően pedig mindezt képesek leszünk optimálisan kiszolgálni” – nyilatkozta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

A MINI új portfólióval és kibővített gyártási hálózattal fordul rá a teljes elektrifikáció felé vezető útra

A MINI oxfordi üzemében jelenleg a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, a MINI Clubman és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE lát napvilágot. 2024-ben a létesítmény megkezdi a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio belsőégésű erőforrásokkal szerelt, következő nemzedékének sorozatgyártását , majd 2026-ban két tisztán elektromos meghajtású újdonság, a háromajtós MINI Cooper és a MINI Aceman sorozatgyártását is beindítja.

Középtávon az üzemben éves szinten mintegy 200 000 darab új autó lát majd napvilágot, a belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellek kezdetben ugyanazon a gyártósoron készülnek. 2030-tól Oxford kizárólag zéró emissziójú MINI modelleket gyárt majd.

A BMW Group lipcsei gyárában néhány héten belül megkezdődik az új MINI Countryman sorozatgyártása. A megnövelt crossover modell tisztán elektromos meghajtással és belsőégésű erőforrásokkal is elérhetővé válik.

A tisztán elektromos meghajtású, háromajtós, új MINI Cooper és a MINI Aceman sorozatgyártása Kínában veszi kezdetét: a Jiangsu tartományban fekvő Zhangjiagang városban rendszerbe állított új üzemben a MINI a Great Wall Motor oldalán kezdi meg a zéró emissziójú újdonságok sorozatgyártását. Az elkészült autókat 2024 elejétől exportálják.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom