A stílusos mindenes: Az új Opel Vivaro

  • Különleges: a népszerű kishaszonjármű először Opel Vizor márkafelülettel
  • Helyileg károsanyag-kibocsátásmentes: Vivaro Electric akár 350 km-es hatótávolsággal (WLTP), az új e-Power Take-off egységgel is.
  • A hajtásláncok széles választéka: lehet akkumulátoros-elektromos vagy Vivaro HYDROGEN üzemanyagcellás jármű, vagy hatékony dízelmotoros változat
  • Első a biztonság: 18 vezetőtámogató rendszer, köztük a Dynamic Surround Vision (dinamikus térlátás)
  • A legjobb kapcsolódási lehetőségek: kategória vezető csatlakoztathatóság, két 10 hüvelykes színes monitor és a Qualcomm Technologies, Inc. Snapdragon® Cockpit Platformra épülő pilótafülke.

A stílusos mindenes – ez a most bemutatkozó új Opel Vivaro. A vállalkozások, a leendő tulajdonosok illetve használók a sokoldalú haszongépjármű bevált erényeire támaszkodhatnak, és emellett számos új funkciót is élvezhetnek. A Vivaro – az Opel személygépkocsi-modellekhez hasonlóan – most először viseli a jellegzetes Opel Vizor orrkialakítást, amelynek vonalai zökkenőmentesen folytatódnak az opcionális LED-es fényszórókban. Az új Vivaro tovább könnyíti a munkavégzést; összesen 18 korszerű asszisztensrendszerrel, köztük hamarosan a Dynamic Surround Visionnel, minden utazás biztonságosabbá és kellemesebbé válik. A belső térben a Vivaro utasai új környezettel, új műszerfallal találkoznak: a Qualcomm Technologies2 Snapdragon® Cockpit platformjára épülő új infotainment rendszer két 10 hüvelykes képernyővel és vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal számos testreszabási lehetőséget kínál.

Az új Vivaróval az Opel folytatja villamosítási offenzíváját – modernebb, fenntarthatóbb és mindenekelőtt nagyobb hatótávolságú az új változat. Az új Vivaro Electric akár 350 kilométeres (WLTP1 szerint), helyileg károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávolságot kínál. Szintén egyedülálló ebben a szegmensben az “e-Power Take-off Unit”, amellyel az meghajtáshoz használt akkumulátor más elektromos eszközök áramellátására is használható. Az új Vivaro bizonyos piacokon továbbfejlesztett hidrogén üzemanyagcellás szállítójárműként is elérhető lesz. Így minden vállalkozás kiválaszthatja az általa preferált hajtásláncot.

Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója szerint “a legkelendőbb Opel Vivaro most még modernebb, praktikusabb és fenntarthatóbb. Az újonnan kialakított, digitális pilótafülkével, a tovább bővített elektromos hatótávolsággal és az innovatív HYDROGEN opcióval az Opel kishaszonjármű offenzívájának meghatározó modellje. Ez azt jelenti, hogy minden vállalkozás megtalálhatja az igényeinek leginkább megfelelő Vivarót.”

Stílusos, villamosított és praktikus: az új Vivaro egyesíti a személyautó és a könnyű haszongépjármű tulajdonságait

Az új Vivaro sokoldalú és praktikus a mindennapi használatban, ráadásul jól is néz ki. Az Opel kishaszonjármű bestsellere – kisebb testvéréhez, az Opel Combóhoz hasonlóan – most először hozza el a jellegzetes Opel Vizor márkafelületet ebbe a szegmensbe. A Vizor tökéletesen illeszkedik a jármű elejéhez, integrálva a fényszórókat és középen az Opel Blitz emblémát.

Az új Opel Vivaro Electric 50 kWh-s vagy 75 kWh-s akkumulátorral kapható. A továbbfejlesztett 75 kWh-s akkumulátorral akár 350 kilométeres hatótávolság (WLTP1) is elérhető egy töltéssel – ez bő 20 kilométerrel több, mint korábban. A különösen energiatakarékos vezetés érdekében a Vivaro Electric regeneratív fékrendszerrel rendelkezik, amely a kormánykerék mögötti váltó lapkák segítségével három rekuperációs fokozatban állítható. Az elektromos jármű feltölthető a széria 11 kW-os fedélzeti töltővel de igazán hatékony megoldás a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő, amelynél 50 kWh-s akkumulátor esetében mintegy 38 perces, a 75 kWh-s akkumulátor esetében pedig 45 perces rövid megállás szükséges ahhoz, hogy az akkumulátor 5 százalékos állapotból 80 százalékra töltődjék.

Az új Vivaro Electric villanymotorja 100 kW/136 LE teljesítményű. A 260 newtonméteres maximális nyomaték már a gázpedál első lenyomásától rendelkezésre áll, így a helyileg károsanyag-kibocsátásmentes furgon 130 km/órás végsebességig élénken gyorsul. A járművezetők preferenciáiktól függően háromféle vezetési mód közül választhatnak: Normal, Eco és Power.

Azok számára, akik nulla helyi károsanyag-kibocsátással szeretnének közlekedni és még gyorsabban “tankolni”, az Opel a jövőben a továbbfejlesztett Vivaro HYDROGEN-t kínálja. Az üzemanyagcellás jármű hatótávolsága több mint 400 km (WLTP1), és mindössze néhány perc alatt feltölthető hidrogénnel. A hajtáslánc kínálatot 88 kW/120 LE és 130 kW/177 LE közötti teljesítményű, nagy hatékonyságú dízelmotorok teszik teljessé.

A karosszériaváltozatok kínálata ugyanolyan széles, mint a hajtásláncé: az új Vivaro kétféle hosszúságban (4,98 m és 5,33 m), kisteherautóként, vezetőfülkeként és platós alvázként is kapható. Az új Vivaro változattól függően akár 6,6 köbméteres raktérfogatot kínál és 1,4 tonna hasznos terhet tud vinni.

Személyautó-szerű: Új digitális Vivaro pilótafülke

Az új Vivaro pilótafülkéje személyautóhoz hasonló ergonómiával, kényelemmel és formavilággal fogadja a vezetőt és az utasokat. Az új infotainment- és navigációs rendszerek a digitális 10 colos színes vezetői információs központtal és a középkonzol feletti 10 colos színes érintőképernyővel – az Opel könnyű haszongépjárművekben először – a Qualcomm Technologies2 integrált Snapdragon Cockpit platformját használják, és többek között a legmodernebb grafikai, multimédiás és számítógépes megjelenítéseket teszik lehetővé. A kompatibilis okostelefonok indukciósan tölthetők, és vezeték nélkül csatlakoztathatók a multimédiás infotainment rendszerekhez az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével.

Tizennyolc fejlett vezetőtámogató rendszer teszi könnyebbé és biztonságosabbá a vezetést és a manőverezést. Az új Dynamic Surround Vision különösen hasznos egy kisteherautóban. A rendszer két kamerából áll, az egyik a hátsó ajtók felett, a másik pedig az utasoldali külső tükör alatt található. A képek – menet közben a hátulról, illetve (ha aktiváljuk) az oldalsó holtterekről – az új, nagy felbontású digitális visszapillantó tükörben jelennek meg. A hagyományos tükrökhöz képest a rendszer nagyobb látótávolságot biztosít, így a vezető biztonságosabban manőverezhet.

Az elektronikus segítők sorát olyan rendszerek egészítik ki, mint a vészfékezni is tudó ütközést megelőző aszisztens, az intelligens sebességtartó automatika, a sávtartó, a fáradtságra figyelmeztetés, a vontatmány stabilitásszabályozás illetve a Vivaróhoz új opcióként elérhető a stop and go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika is.

Praktikus kiegészítő, hogy a műszerfal és a középkonzol körüli tárolóhelyek is megnőttek, így könnyebben elférnek a mindennapi tárgyak. Az új Vivaro így sokoldalú “munkagéppé” és rakományszállítóvá válik, amely egyúttal a személygépkocsikéhoz hasonló kényelmet és kezelhetőséget is kínál, így a volán mögött töltött idő kellemesebbé és pihentetőbbé válik.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom