A Toyotával válhat hidrogén-nagyhatalommá Kanada

Öt éven belül ötezer hidrogéntüzelőanyag-cellás járművet szeretne a kanadai Alberta tartomány útjain látni az a gazdasági társulás, amely globális hidrogén-nagyhatalommá szeretné tenni a tartományt, majd Kanada egészét. Ennek a folyamatnak az egyik első lépéseként a társulás élén álló edmontoni nemzetközi repülőtér (Edmonton International Airport, YEG) együttműködési megállapodást kötött a Toyota kanadai képviseletével, és hamarosan száz darab Toyota Mirai FCEV szedánnal bővítheti járműflottáját. Ez önmagában is nagy jelentőségű lépés, a YEG azonban nem állt itt meg: a világ legnagyobb hidrogéngyártójának számító Air Products vállalattal is megegyeztek, hogy a repülőtér területén töltőállomást építenek ki – addig is, amíg ez megvalósul, ideiglenes, mobil H2-kútról tankolhatnak a Toyoták.

A partnerek abban bíznak, hogy a száztagú flotta kiszolgálásához szükséges hidrogéntöltő kapacitás más potenciális felhasználókat is arra ösztönöz majd, hogy üzemanyagcellás járműtechnológiára váltsanak. A tapasztalat igazolja ennek az életszerűségét: másutt sem az egy-két autóból álló kísérleti flották, hanem a jelentős darabszámú járműparkok katalizálták a fejlődést. Ebben az esetben még gyorsabb lehet a felfutás, hiszen a YEG területén egy fenntarthatósági elvek mentén kialakított ipari park működik, ahol vezető tudományos és ipari szereplők igyekeznek előremutató fejlesztéseket megvalósítani, környezettudatos működést megvalósítani, így jelentős létszámú potenciális ügyfélbázisra épülhet a projekt. A repülőtér 2040-re a teljes szénsemlegességet tűzte ki célként maga elé, és ezzel főszereplőjévé válhat annak a folyamatnak, amelynek eredményeként az évszázad derekára az egész ország nullára kivánja csökkenteni szénlábnyomát.

Az eredeti Toyota Mirai 2014 végén jelent meg a piacon. Az autó 2022 novemberéig, azaz nem egészen nyolc év alatt több mint 21 ezer példányban talált gazdára, és ezzel a világ legnagyobb számban értékesített tüzelőanyag-cellás személygépkocsija. A jelenleg forgalmazott, második generációs modell tüzelőanyag-cellája 128 kW teljesítményre képes, az áramfejlesztő egység egy kis kapacitású akkumulátor közbeiktatásával táplálja a hátsó kerekeket hajtó, 134 kW teljesítményű villanymotort. A Mirai 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 174 km/óra, a nagynyomású hidrogéntartályaiban tárolt 5,4 kilogrammnyi hidrogénnel több mint 640 kilométert képes megtenni.

Fotók: Toyota.ca

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell

Az április 18-20. között nyitva álló Art Dubai művészeti kiállítás exkluzív BMW Art Talk eseménye a művészi társalkotások és megrendelések jövőbeni szerepét járja körül. A 2025-ös Art Dubai művészeti kiállítás április 18-20. között várja látogatóit az ötcsillagos Madinat Jumeirah üdülőközpontban, ahol az esemény hosszútávú partnereként a bajor prémiumgyártó a BMW Art Cars kollekció negyedik guruló […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom