A Toyotával válhat hidrogén-nagyhatalommá Kanada

Öt éven belül ötezer hidrogéntüzelőanyag-cellás járművet szeretne a kanadai Alberta tartomány útjain látni az a gazdasági társulás, amely globális hidrogén-nagyhatalommá szeretné tenni a tartományt, majd Kanada egészét. Ennek a folyamatnak az egyik első lépéseként a társulás élén álló edmontoni nemzetközi repülőtér (Edmonton International Airport, YEG) együttműködési megállapodást kötött a Toyota kanadai képviseletével, és hamarosan száz darab Toyota Mirai FCEV szedánnal bővítheti járműflottáját. Ez önmagában is nagy jelentőségű lépés, a YEG azonban nem állt itt meg: a világ legnagyobb hidrogéngyártójának számító Air Products vállalattal is megegyeztek, hogy a repülőtér területén töltőállomást építenek ki – addig is, amíg ez megvalósul, ideiglenes, mobil H2-kútról tankolhatnak a Toyoták.

A partnerek abban bíznak, hogy a száztagú flotta kiszolgálásához szükséges hidrogéntöltő kapacitás más potenciális felhasználókat is arra ösztönöz majd, hogy üzemanyagcellás járműtechnológiára váltsanak. A tapasztalat igazolja ennek az életszerűségét: másutt sem az egy-két autóból álló kísérleti flották, hanem a jelentős darabszámú járműparkok katalizálták a fejlődést. Ebben az esetben még gyorsabb lehet a felfutás, hiszen a YEG területén egy fenntarthatósági elvek mentén kialakított ipari park működik, ahol vezető tudományos és ipari szereplők igyekeznek előremutató fejlesztéseket megvalósítani, környezettudatos működést megvalósítani, így jelentős létszámú potenciális ügyfélbázisra épülhet a projekt. A repülőtér 2040-re a teljes szénsemlegességet tűzte ki célként maga elé, és ezzel főszereplőjévé válhat annak a folyamatnak, amelynek eredményeként az évszázad derekára az egész ország nullára kivánja csökkenteni szénlábnyomát.

Az eredeti Toyota Mirai 2014 végén jelent meg a piacon. Az autó 2022 novemberéig, azaz nem egészen nyolc év alatt több mint 21 ezer példányban talált gazdára, és ezzel a világ legnagyobb számban értékesített tüzelőanyag-cellás személygépkocsija. A jelenleg forgalmazott, második generációs modell tüzelőanyag-cellája 128 kW teljesítményre képes, az áramfejlesztő egység egy kis kapacitású akkumulátor közbeiktatásával táplálja a hátsó kerekeket hajtó, 134 kW teljesítményű villanymotort. A Mirai 9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 174 km/óra, a nagynyomású hidrogéntartályaiban tárolt 5,4 kilogrammnyi hidrogénnel több mint 640 kilométert képes megtenni.

Fotók: Toyota.ca

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom