Abban javul a Peugeot 2008, amiben eddig is a legjobb volt

Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

Egy népszerű modellt sok szempontból nehezebb felfrissíteni, mint egy bukdácsolót, márpedig a második generációs Peugeot 2008 igazi sikermodellnek bizonyult. 2019-es bevezetését követően stabilan őrizte dobogós helyét a városi szabadidőjárművek európai ranglistáján; 2021-ben egyenesen a legkeresettebb B-SUV volt a kontinensen.

Három és fél év alatt közel 700 ezer példányban talált gazdára, ennek több mint egy tizedét (> 75 000 db) az akkumulátoros elektromos verzió, az e-2008 tette ki. Ez utóbbi évről évre nagyobb népszerűségnek örvendett, 2022-ben már minden hatodik (17,4%) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.

Hogy ezt a lendületet fenntartsa, a modellfrissítés egyik legfontosabb újdonságaként a Peugeot vadonatúj hajtásláncot tervezett az e-2008-ashoz. A ráncfelvarrás másik két oszlopa a minden részletre kiterjedően aktualizált külső dizájn, illetve a széles körűen megerősített digitális és technológiai tartalom.

Elegánsabb, erőteljesebb külső megjelenés

Miközben a Peugeot 2008 megőrizte eredeti arányait és méreteit1, még határozottabb, még merészebb karaktert kölcsönöznek a modellnek új stiláris részletei. A legfeltűnőbb az orrkialakítás, azon belül is a fényrajzolat módosítása. Az eredetileg a lámpatestekben elhelyezett, hármas karommotívum az ugyancsak idén megújult Peugeot 508-as modellcsaládtól ellesett módon önálló életre kelt, és a lökhárító alsó sarkaiba költözött, felváltva az eddigi egyetlen, elnyújtott nappali fényt.

Az orrészt optikailag magasabbá, impozánsabbá tevő elempáros egy ugyancsak átdolgozott hűtőmaszkot fog közre. Az Active alapkiviteleken vízszintes rajzolatú maszk a gazdagabban felszerelt Allure és GT változatokon függőleges rácsozatot kap; a megoldásokhoz a Peugeot 408-asból merítettek ihletet a tervezők. A pajzs két szélén vízszintes bordázatú betétekkel kapcsolódik a fényszórókhoz; ez nem csupán egységes képet eredményez, de szélesebbnek is láttatja az autó orrát.

Miközben a lámpaház mérete nem változott, a bura mögött mostantól új LED-es fényforrásokat találunk. Ugyancsak diódák világítanak az átdolgozott kombinált hátsó lámpatestekben; itt a LED-szegmensek számát megduplázták, azokat vízszintesbe fordították. Látványos újdonság a 16-18 colos méretben elérhető könnyűfém keréktárcsák mintázata.

A Peugeot 408 kerekeit idéző dizájn különlegessége a középrész négyágú burkolata, amelyet ugyanúgy a vadonatúj márkalogó díszít, mint a hűtőmaszkot. Szintén frissült az orron, a csomagtérajtón és az első doblemez fölött megjelenő típusjelzés betűtípusa.

Kibővült funkcionalitás az utastérben

Az utastérben nincsenek radikális változások, ám az összhatás igényesebb, a tartalom gazdagabb lett. Az alap szövetkárpit jobb minőségű lett; szintén új a GT verziókhoz opciós rendelhető Alcantara kárpitozás. Az Allure és GT kivitelek átdolgozott digitális műszeregységet kínálnak, amely a GT esetében az innovatív, háromdimenziós megjelenítést alkalmazza. A kijelző színe, a megjelenített tartalmak és azok elrendezése testre szabható.

Megmaradt a klímaberendezés, valamint az ablak- és ülésfűtés kezelésére szolgáló, igen stílusos központi billenőkapcsoló-sor. Eltűnik azonban a kínálatból a kisebbik, 7 colos központi érintőképernyő; mostantól minden felszereltségi szinten 10 colos monitoron keresztül vezérelhető a multimédiás rendszer, a kihangosító, valamint a két különböző kivitelben elérhető i-Connect infotainment csomag.

Ez utóbbi nagyfelbontású megjelenítést, valamint testre szabható, widget alapú menürendszert kínál, okostelefon integrációval, valamint (az i-Connect Advanced rendszer esetében) online navigációs szolgáltatásokkal és fejlett hangfelismeréssel.

További kezelési lehetőséget kínál a MyPeugeot okostelefonos alkalmazás: ez a virtuális szervizkönyv mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználó otthonában megtervezze utazását, majd az úti célt, illetve útvonalat a fedélzeti navigációs rendszerbe továbbítsa.

Az e-2008 esetében a rendszer az útvonal megtervezése során figyelembe veszi a töltőpontok elhelyezkedését, illetve a felhasználók telefonjukról aktiválhatják, időzíthetik vagy leállíthatják az akkumulátor töltését, továbbá bekapcsolhatják a klímaberendezést. A jármű rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, a távolból frissíthető, így az autó és szolgáltatásai folyamatosan aktualizálhatók.

A modern ügyfelek (és gyermekeik) elvárásaihoz igazodva kiviteltől függően akár négy USB töltőaljzat található az utastérben. Az indukciós telefontöltő-tálca teljesítménye 5-ről 15W-ra nőtt; a manőverezést akár 360 fokos, nagyfelbontású kamerarendszer segíti. A vezetőtámogató funkciók arzenálja a megállásra és újraindulásra is képes, adaptív sebességtartó automatától a sáv elhagyására figyelmeztető, azt aktívan megakadályozó asszisztensen át a holttérfelügyeletig; a gyalogosokat és kerékpárosokat egyaránt felismerő, éjjel és nappal egyformán hatékony ütközéselkerülő autonóm vészfékrendszertől a kibővített tudású táblafelismerő rendszeren át a vezető éberségére ügyelő biztonsági berendezésig tart.

Változatlan belső égésű motorok, vadonatúj villamosított opciók

A Peugeot 2008 belső égésű motorjai – a 100 és 130 lóerős verzióban elérhető háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor, valamint a szintén 130 lóerős, 1,5 literes dízelmotor – módosítások nélkül folytatják karrierjüket. A belépő motor hatfokozatú kézi sebességváltóval (ez módosított váltógombot kapott), a dízel nyolcfokozatú automatával rendelhető, a nagyobbik benzinmotorhoz mindkét váltómű rendelkezésre áll.

A modellfrissítés két legfontosabb újdonsága közül az egyik már az idén nyár derekára-végére eső piaci bevezetéskor elérhető lesz. A rendkívül sikeres e-2008 vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, az utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság is jelentősen, csaknem 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométert is megtehetünk, mielőtt lemerül az akkumulátor.

A 7,4 kW-os fedélzeti töltő opcióként háromfázisú, 11 kW-os egységre cserélhető. Egyenáramú gyorstöltést akár 100 kW-ig tud fogadni a megújult e-2008; ebben az esetben 20%-ról fél óra alatt tölthető 80%-ra az akkumulátor. 7,4 kW-os fali töltőboxról 4 óra 40 perc a töltés időigénye, ha pedig megerősített háztartási dugaljra csatlakoztatjuk az autót, 11 óra és 10 perc alatt érhetjük el a 100%-ot. Az akkumulátorra egyébként 8 éven vagy 160 ezer kilométeren át érvényes garanciát vállal a Peugeot, továbbá minden karbantartáskor tanúsítványt állítanak ki az akkumulátor aktuális kapacitásáról.

2024-ben érkezik a Peugeot 2008 másik nagy újdonsága: az a 48V-os hibrid benzinmotor, amellyel a Peugeot 3008 és 5008 apropóján már megismerkedhettünk. A 136 lóerős, 1,2 literes, Miller-ciklusú benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményű villanymotor párosa a Peugeot 2008 nagyobb testvérein akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenést hozhat.

A 48 V-os hibrid hajtáslánc városi forgalomban a menetidő akár több mint ötven százalékában képes kizárólag villanymotorral mozgatni az autót. Gázelvételkor a belső égésű motort leállítja (akár 145 km/óráig), és a felszabaduló mozgási energiát a vezetőülés alatti 48 V-os akkumulátorba visszatáplálja a rendszer. Erőteljes gázadáskor pedig a villanymotor akár 9 kW (12 LE) teljesítménnyel besegít a benzinmotornak, fogyasztásnövekedés nélkül javítva a jármű dinamikáját.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Toyota-kereskedés, ahol szó szerint megállt az idő

Apokaliptikus hangulatú videojátékokban találkozhatunk olyan utcaképpel, mint ami az észak-ciprusi Varósziában fogadja a látogatót – illetve pont, hogy néhány utca kivételével nem fogadja. A város 1974 augusztusa óta lakatlan: amikor a sziget ötven évvel ezelőtt politikailag két részre szakadt, az eredetileg görögök lakta várost irányításuk alá vonták a török csapatok, a lakosság pedig még azelőtt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom