Belátható időn belül két meghatározó típusát is lecseréli a Toyota. Az új generációs Camry szedán és RAV4 szabadidőjármű várhatóan új generációs hajtástechnológiákat és evolúciós formatervet kap majd, anélkül, hogy szakítana a bevált műszaki alapokkal.
Még 2024 vége előtt forgalomba kerülhet az új generációs Toyota Camry és távoli testvérmodellje, a vele azonos platformra épülő Toyota RAV4, derül ki az ausztrál Drive magazin beszámolójából. Az előbbi a Föld legnagyobb számban eladott középkategóriás szedánja, az előbbiből pedig minden más szabadidőjárműnél többet értékesítenek világszerte. Mivel a 2022-es globális értékesítési rangsor ötödik, illetve második helyezettjéről beszélünk, az új változatok megfelelő pozicionálása kulcsfontosságú kérdés a Toyota számára.
Az új modellekről – a Camry esetében a kilencedik, a RAV4-nél a hatodik generáció van soron – egyelőre nincsenek hivatalos információk, a Toyota jól kiszámítható modellstratégiája azonban támpontot nyújt ahhoz, hogy több-kevesebb bizonyossággal megjósoljuk, mire számíthatunk.
Ami az időzítést illeti, az gyakorlatilag biztosnak vehető. Mindkét típusnál hat-hétéves modellciklust tart a kezdetektől fogva a Toyota, így a 2017 óta gyártott Camry és a 2018-ban bevezetett RAV4 egyaránt megérett a modellváltásra. Nem számítunk ugyanakkor alapvető változásokra, hiszen éppen a most futó szériák vezették be azt a GA-K platformot, ami az 1999 óta gyártásban tartott K padlólemez helyébe lépett. A Toyota új generációs architektúra (TNGA) masszív tartalékokkal rendelkezik még, hiszen a cégcsoport frissen útjára indított bZ elektromos modellcsaládjának is ez (e-TNGA) adja az alapját.
A modernizációnak köszönhetően a Camry és a RAV4 egyaránt fejlett, új technológiákkal bővíti majd tudástárát. Ezek közül az egyik legfontosabb a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége, ami lehetővé teszi a későbbi fejlesztések zökkenőmentes, késlekedés nélküli bevezetését. Ez elsősorban a vezetőtámogató, részleges önvezető funkciók körének bővítését segíti elő, de az infotainment és online kapcsolódás terén nyíló új lehetőségek alkalmazásához is hozzájárulhat.
Míg a szoftver alapú fejlesztések többé-kevésbé kockázat nélkül előre vetíthetők, nehezebb megjósolni a hajtásláncok várható kínálatát. A Toyota elektrifikációs törekvéseinek ismeretében nem kizárható a plug-in hibrid hajtáslánc megjelenése a Camry palettáján, az akkumulátoros elektromos opció azonban nem látszik életszerűnek: a 2021 végén vázolt stratégia értelmében a Toyota középtávon egy dedikált BEV modellcsalád kiépítése kötelezte el magát.
Ami a formai jegyeket illeti, eltérő evolúciós irányokkal számolhatunk.
A Crown modellcsalád egyelőre csak prototípusként megelőlegezett, későbbi karosszériaváltozatain megjelenő, U alakú fénykarakter a Camry esetében jó stiláris döntésnek bizonyulhat. A magas orrú RAV4 esetében azonban inkább a TNGA-F platformra épülő modellek: a Land Cruiser 300 vagy a Sequoia optikájával számolhatunk – az utóbbi konzervatívabb, az előbbi radikális fazonváltást eredményezne.