Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül.

Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal hajtott modellváltozatok piaci bevezetése után a portfólió két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozattal bővül. Az új BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,6 – 0,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,9 – 21,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 13 – 17 gramm / km) és az új BMW 550e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,6 – 23,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 23 gramm / km) már egyaránt elérhető, Magyarországon 26 400 000 Ft, illetve 31 520 000 Ft ajánlott kiskereskedelmi induló ártól.

A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, nyolcadik nemzedékét extrém gyors teljesítmény-leadás, minden korábbinál átfogóbb hatékonyság és jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság jellemzi. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-generációja dolgozik, az új BMW 530e limuzin esetében egy soros négyhengeres benzinmotorra, az új BMW 550e xDrive limuzin esetében pedig egy soros hathengeres benzinmotorra építkezve. Mindkét belsőégésű erőforrás a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legújabb, moduláris generációját képviseli.

Mélyen integrált elektromos motor minden korábbinál átfogóbb hatékonysággal

A hibrid meghajtás sajátosságai szerint kifejlesztett elektromos motort és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a bajor prémiummárka mérnökei a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be. A mélyen integrált meghajtás így kimagasló hatékonyságot eredményez és 145 kW / 197 lóerő (az új BMW 550e xDrive limuzin esetében), illetve 135 kW / 184 lóerő (az új BMW 530e limuzin esetében) leadására képes.

A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia részeként az új BMW 550e xDrive limuzin 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorjával így 360 kW / 489 lóerő maximális rendszerteljesítmény épül fel, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Ennek és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új plug-in hibrid modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/óránál korlátozza. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.

Az új BMW 530e limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres benzinmotorra épül, amely a mélyen integrált elektromos motorral együtt 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. 450 Nm csúcs forgatónyomatékával az új BMW 530e limuzin 6,3 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet, miközben végsebessége 230 km/óra. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.

Jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság és kivételes agilitás az innovatív BMW technológiáknak köszönhetően

Az új plug-in hibrid modellekben szabadalmazott BMW innováció fokozza az elektromos motor teljesítmény-leadási képességét: az előváltó szakaszban az egység a 280 Nm névleges csúcs forgatónyomaték helyett ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt. A többlet-teljesítmény álló helyzetből történő gyorsulásoknál és magasabb tempókról indított kigyorsításoknál egyaránt tisztán érezhető.

Az új BMW 550e xDrive limuzin tisztán elektromos hatótávolsága eközben 83 – 90 kilométerre (WLTP), az új BMW 530e limuzin tisztán elektromos hatótávolsága pedig 93 – 103 kilométerre (WLTP) nőtt. Mindez azt jelenti, hogy a két új plug-in hibrid modellel már a hosszabb napi ingázások is károsanyag-kibocsátás nélkül kivitelezhetők. A jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolságok nagymértékben köszönhetők a nóvumok aerodinamikai adottságainak is: miként az új BMW 5-ös limuzin összes új modellváltozatánál, úgy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok esetében is speciális padlólemez-borítás és légterelő karosszériaelemek optimalizálják a jármű körüli légáramlatot, minimalizálva a légellenállást. Az újdonságok tervezésekor és finomhangolásakor a bajor prémiumgyártó mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a padlólemez aerodinamikai optimalizálására, amellyel tovább csökkentették a modellek emisszióját és hozzávetőlegesen további 10 kilométerrel megnövelték tisztán elektromos hatótávolságukat.

Egyenesfutás és lassítás közben az adaptív rekuperáció legkorszerűbb verziója segíti a fékenergia minél hatékonyabb visszatáplálását. Az intelligens hálózatnak köszönhetően a vezérlőelektronika – a navigációs rendszer adataira és a vezetést támogató rendszerek szenzor-információira támaszkodva – képes a fékenergia-visszatáplálás mértékét az adott forgalmi szituációhoz igazítani.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor helytakarékos, padlólemezbe történő beépítése a plug-in hibrid modellek alacsony súlypontjára és csomagtér-kapacitására egyaránt jótékony hatást gyakorol. Utóbbi 520 liter térfogata szinte literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek csomagtér-kapacitásával. A nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása 19,4 kWh, maximális töltési sebessége pedig a közvetlen elődmodell kétszerese: 7,4 kW. Az energiatároló egység így 3 óra 15 perc alatt teljesen lemerült állapotból teljes egészében feltölthető. Hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatva mindez 11 óra 45 percet vesz igénybe.

Széleskörű alapfelszereltség látványos opciókkal

Az új BMW 530e limuzin és az új BMW 550e xDrive limuzin egyaránt gazdagabb alapfelszereltséggel érkezik meg az utakra, mint a mild-hibrid technológiával felvértezett modellváltozatok. A 19” méretű könnyűfém keréktárcsák mellett például a BMW IconicSounds Electric portfólió is a széleskörű alapfelszereltség része. Tisztán elektromos meghajtás esetén utóbbi rendkívül különleges hangélményt varázsol az utastérbe, amelynek részeként a gázpedál minden érintését autentikus hangzás kíséri. A magával ragadó hangzásvilágot a BMW Group Hans Zimmer zeneszerző komponálásával álmodta valóra.

Az új BMW 550e xDrive limuzin alapfelszereltségének ráadásul az Adaptive Chassis Professional csomag is része, amely az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és az alacsonyabb hasmagasság mellett aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering) is tartogat. Utóbbi kényelmesebbé teszi a manőverezést és fokozza az agilitást, miközben a sávváltásokat és a kanyarodásokat egyaránt elősegíti.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Interaction Bar a hangulatvilágítás kiegészítő felszereltségeként egyesíti a modern funkcionalitást a lélegzetelállító dizájnnal. A kristályos felületkialakítású, látványos háttérvilágítással dolgozó funkcióelem a műszerfal teljes szélességét felöleli és egészen az ajtókárpitokig nyúlik, lehetővé téve az utastér-szellőztetés és a légkondicionálás érintés-érzékeny vezérlését, illetve a veszélyjelző fények aktiválását.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Jelentősen megújult és új tagokkal bővült a Honda európai CRF modellcsaládja a 2025-ös modellévre

• A CRF450R-t és a CRF250R-t egyaránt átdolgozták a Honda mérnökei, hogy még gyorsabbak és könnyebben kezelhetőek legyenek a kanyarokban • 70%-ban megújult alumíniumváz új alsó és felső villahíddal • A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa első felfüggesztés minden eddiginél hatékonyabb és kifinomultabb csillapítást garantál, miként a továbbfejlesztett hátsó futómű is elsőrangú • A motort […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom