Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja.

A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje felé vezető úton. Az új BMW i5 kíméletlen téli körülmények közepette igazolta tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája stabil megbízhatóságát és sportosan dinamikus adottságait. A havas tájakon és jeges felületeken keresztülvezető tesztprogram a kezdeti tesztköröktől az utolsó finomhangolási fázisokig összesen mintegy egy évet ölelt fel. Az országutakon, autópályákon és speciálisan előkészített tesztpályákon végzett megmérettetések során a fejlesztőmérnökök kiemelt figyelmet fordítottak az autó alacsony hőmérsékleti viszonyok és laza tapadási körülmények között mutatott viselkedésére.

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-9.jpg

Az új BMW i5 innovatív hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei kiválóan optimalizálják a tapadást, a dinamikát és a menetstabilitást, amely a vastag hótakarókon, a jeges hegyi szerpentineken és a befagyott tavakon nyilvánul meg leginkább. A tisztán elektromos meghajtású limuzin téli tesztjei így ugyanott értek véget, ahol kezdődtek: a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjának dermesztő hidegében.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia tartósan fagypont alatti megbízhatósági tesztje

A sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamatok részeként az új BMW i5 először 2022 februárjában tette meg a Münchenből Arjeplog térségéig vezető utat. A BMW 5-ös sorozat tisztán elektromos meghajtású prototípusa speciális álcázó fóliában, műanyag karosszéria-kiegészítőkkel és hűtőráccsal, valamint ideiglenes első fényszórókkal és hátsó lámpákkal teljesítette az ötnapos utat az Alpok bajor lábaitól Dániáig, majd onnan az Északi sarkkör széléig.

A mintegy 3 000 kilométeres utazás idejekorán lehetőséget adott a fejlesztőmérnököknek arra, hogy részletekbe menően teszteljék és finomítsák a motorokat, a vezérlőelektronikát, a nagyfeszültségű akkumulátort és az utastér integrált hűtő-fűtő rendszerét. Legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszerének köszönhetően a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyet az új BMW i5 érkezésére még tovább fejlesztettek a mérnökök – a hosszúra nyúló utazáshoz és a gyors újratöltésekhez egyaránt tökéletes műszaki alapot biztosított, még tartósan fagypont alatti hőmérsékletben is.

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-2.jpg

A megmérettetés úti céljaként meghatározott Arjeplog ideális helyszínt jelentett a fejlesztő- és tesztmérnököknek: Észak-Svédország hóval borított útjain és befagyott tavain a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészei egyaránt behatóan vizsgázhattak, a menetdinamikai és menetstabilizáló rendszerek pedig a legextrémebb körülmények között igazolhatták kiforrott együttműködésüket. Az Északi sarkkörig vezető tesztprogram első fázisa eredményesen fektette le az új BMW i5 kifinomult, megbízható és jellegzetesen sportos vezethetőségének alapjait.

Átfogó tesztelés hétköznapi körülmények között és az Alpok havas útjain

Az első utazást több specifikus tesztelés is követte, a BMW Group tesztlétesítményeiben, hétköznapi körülmények között, München környékén és a BMW Group dingolfingi gyárának szomszédságában. A fejlesztőmérnökök feladata ezek során az autó futómű-technológiájának és akusztikai tulajdonságainak finomhangolása, illetve a hajtáslánc-technológia teljesítmény-leadásának stabilizálása volt, hogy az új BMW i5 minden forgalmi szituációban hamisítatlan vezetési élményt kínáljon.

A fejlesztőmunka jelentős részét ezen esetekben is a hideg téli hónapok havas és jeges útjain végezték, az Alpok lábainál. Az elmúlt tél során a BMW i5 prototípusai – immár kevesebb álcázó fóliával és szériaközeli fényszórókkal – rendkívül megterhelő útviszonyok és időjárási körülmények közepette tettek tanúbizonyságot a hajtáslánc- és futómű-technológia alkatrészeinek magabiztos, megbízható működéséről. A bajor prémiummárka mérnökei így hazai környezetben, Bajorországban kaptak folyamatosan átfogó képet a fejlesztés aktuális állapotáról, mígnem 2023 februárjában visszatértek az Északi sarkkör közelébe.

A BMW i5 havas és jeges utakon is páratlan vezethetőséget ígér

A második svédországi tesztelés célja az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszer együttműködésének végső finomhangolása volt. Arjeplog befagyott tavainak lazán tapadó felületén a mérnökök részletekbe menően tökéletesíthették a BMW i5 egyedülálló nyomatékvezérlő technológiáját. A tisztán elektromos meghajtású limuzinban szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és a nyomatékvezérlő technológia, minden vezetési szituációban a legoptimálisabb tapadást és teljesítmény-leadást garantálva. Havas és jeges utakon így az új BMW i5 is legalább olyan páratlan vezethetőséget ígér, mint bármely másik, hagyományos hajtáslánc-technológiával dolgozó modell.

A téli tesztek részletekbe menően igazolták, hogy a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek integrált együttműködése nagymértékben hozzájárul a BMW i5 kimagasló vezethetőségéhez, precíz irányíthatóságához és könnyed kezelhetőségéhez. Minél megterhelőbbek voltak a körülmények, az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású modellváltozata a fedélzeti rendszerek reagálási sebességét és pontosságát tekintve annál lenyűgözöbb teljesítményt nyújtott. A BMW i5 a kigyorsítások közbeni optimális tapadás, valamint a kanyarodások és fékezések közbeni tökéletes menetstabilitás harmonikus egységével kecsegtet, amely a modell teljes szegmensét tekintve egyedülálló.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Végleges helyére költözött az Egészségügyi Központ a BMW debreceni gyárában

A gondoskodás új dimenzióját biztosító, alapellátási és sürgősségi feladatokat is kínáló Egészségügyi Központban a foglalkozás-egészségügyben elérhető legmodernebb eszközpark és magasan képzett, állandó személyzet várja a munkavállalókat. A 2022. júniusa, azaz a gyár alapkőletétele óta működő Egészségügyi Központ most végleges helyére költözött. Március 12-én ünnepélyes keretek között nyitották meg a BMW Group Gyár Debrecen 700 négyzetméteres […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Toyota, amely 2,6 millió kilométernél ment nyugdíjba

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban, története azonban nem csak az extrém futásteljesítmény miatt érdekes. Mike Neal 2007 novemberében vásárolta meg vadonatúj Toyota Tacoma pickupját. Olyan autót keresett, ami garantáltan soha nem hagyja cserben, hiszen a megbízhatóságán szó szerint emberéletek múltak: Mike rákgyógyszert […]

Olvass tovább
Hírek Motorsport Nagyvilág

A Harley-Davidson® egy különleges videó sorozatot készített az Africa Eco Race-ről

A Harley-Davidson® egy elképesztően látványos videó sorozatot indított, amelyben a Dakar elit versenyzőjét, Joan Pedrerót követhetjük végig az Africa Eco Race-en, amit az első Harley-Davidson® kaland-túramotor modellel, egy Pan America 1250™-el teljesített végig. A márka rajongói a H-D.com/ecorace oldalon nézhetik meg a versenyről szóló különleges kisfilmeket. A videósorozat öt epizódon keresztül követi végig a versenyt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom