Az új Yamaha XSR700 Legacy és XSR125

Ami mindenkinek tetszik, az senkinek sem tetszik igazán – szól a nagy bölcsesség. Ezzel nyilván a Yamaha is tisztában van, de azért a Sport Heritage modellcsaládjával megpróbálkozik a (szinte) lehetetlennel, nevezetesen, hogy férfiakat és nőket, fiatalokat és idősebbeket egyaránt magához csábítson. Az újdonságokat elnézve megértjük, mitől is a nagy önbizalom.

Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes párosítás. Csakhogy ez nem „olyan” arany és ezüst (utóbbinak fantázianeve is van a Yamahánál: Speedblock Silver), így a japánok scramblerje rendkívül harmonikus látványt nyújt. Az összhatáshoz sokat hozzátesz, hogy a kecsesen vékony vázat, a kormányt és a motor nagy részét fektére fényezték, tovább slankítva az amúgy sem túlsúlyos kéthengerest. Természetesen fekete a tankon látható, Speedblock grafika is, amely a maga keresetlen egyszerűségével a márka egyik védjegyévé vált.

Így fest az új Yamaha XSR700

Az aszfaltbetyáros jelleghez remekül illik a rövid kipufogó, de a legötletesebb elem mégis a kocsányon ülő, kerek műszer, s erre rímel az első és hátsó lámpa, melynek formája szintén a régi iskola szellemében született. Láthatóan az ülést se cifrázták túl, de minek is tették volna, hiszen így is jól néz ki, és – ami ennél is fontosabb – 855 mm-re nőtt a nyeregmagasság, így a kosarasalkatúak is lazán elférnek a Yamaha újdonságán.

Ugyanez igaz a széles, merevítős kormányra is, amelyre sokatmondóan terepmotoros markolatok kerültek. Jó, árkon-bokron áthajtásra nem alkalmas az XSR700 Legacy, de tökéletes célszerszám „városi terepre”, hiszen karcsú, fürge gép és 14 centis hasmagasságának köszönhetően fel- és leugrathatunk vele a méretesebb padkákról is. A modell mozgatását a Yamaha valaha volt egyik legjobb erőforrására, a CP2 gyári kódnevű, 73 lovas sorkettesre bízták, ami bőven elég is a menetkészen kereken 190 kilóval mérlegelő XSR dinamikus gyorsításához.

A szórásból semmiképpen maradhatnak ki kezdők/újrakezdők sem, akiket a Yamaha az XSR125-tel óhajt becsábítani a márkakereskedésekbe. Ehhez be is dob minden lényeges elemet, amely a Sport Heritage család teljes jogú tagjává avatja a 124 köbcentis, egyhengeres, változó szelepvezérlésű, 15 lovas motort. Mivel ez az A1 kategória felső teljesítményhatára, a kis XSR a géposztály egyik legfürgébb tagja, és nem csak az egyenesekben. A Yamaha nyolcadliterese ugyanis Deltabox vázra és fordított első telópárra épül, ami éppúgy ritka az A1 szegmensben, mint a határokat feszegető, 15 lóerős csúcsteljesítmény.

A mai kívánalmaknak megfelelően az XSR125 is LED-lámpákat és LCD-kijelzős műszert kap, emellett kompatibilis a Yamaha My Ride alkalmazással, amely amellett, hogy rögzíti a gyorsulással, az elért legnagyobb sebességgel, a szintkülönbséggel, illetve az egyebekkel kapcsolatos adatokat, lehetővé teszi az útvonal megtekintését és a megtett távolság rögzítését is. A háromféle – Heritage White, Yamaha Blue és Impact Yellow – színben elérhető, A1-es jogosítvánnyal vezethető újdonság hamarosan elérhető lesz a Yamaha európai kereskedéseiben, akárcsak nagy testvére, a 689 köbcentis XSR700.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A vadonatúj Mazda CX-80 megérkezett a Mazda európai márkakereskedéseibe

A Mazda új zászlóshajójában a japán esztétika a belső tér kiemelkedő rugalmasságával párosul Prémium SUV-kre jellemző funkciók a Mazda modellek jellegzetesen kiemelkedő teljesítményével kombinálva A vadonatúj Mazda CX-80-at azzal a céllal alkották meg, hogy kihívást támasszon az ismert prémium márkáknak az európai piacon. A CX-60 bevezetését követően a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell, amelyet […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT

AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT: MINDEN SZÖGBŐL ÚJSZERŰ, 100%-BAN ELEKTROMOS A PEUGEOT a 408-as teljesen elektromos verziójával tette teljessé villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új PEUGEOT E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 157 kW/210 LE-s motor izgalmas teljesítményével, és […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

BMW Skytop: exkluzív limitált széria készül

+++ A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Concept Skytop tanulmányautó valósággal elrabolta a vezetés szerelmeseinek szívét +++ A rengeteg pozitív visszajelzés hatására a BMW úgy döntött, elkészíti az elegáns kétüléses 50 darabos limitált szériáját +++ A BMW Skytop az elmúlt évek legexkluzívabb különkiadásaként érkezik meg az utakra +++ A BMW egy exkluzív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom