Az új Yamaha XSR700 Legacy és XSR125

Ami mindenkinek tetszik, az senkinek sem tetszik igazán – szól a nagy bölcsesség. Ezzel nyilván a Yamaha is tisztában van, de azért a Sport Heritage modellcsaládjával megpróbálkozik a (szinte) lehetetlennel, nevezetesen, hogy férfiakat és nőket, fiatalokat és idősebbeket egyaránt magához csábítson. Az újdonságokat elnézve megértjük, mitől is a nagy önbizalom.

Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes párosítás. Csakhogy ez nem „olyan” arany és ezüst (utóbbinak fantázianeve is van a Yamahánál: Speedblock Silver), így a japánok scramblerje rendkívül harmonikus látványt nyújt. Az összhatáshoz sokat hozzátesz, hogy a kecsesen vékony vázat, a kormányt és a motor nagy részét fektére fényezték, tovább slankítva az amúgy sem túlsúlyos kéthengerest. Természetesen fekete a tankon látható, Speedblock grafika is, amely a maga keresetlen egyszerűségével a márka egyik védjegyévé vált.

Így fest az új Yamaha XSR700

Az aszfaltbetyáros jelleghez remekül illik a rövid kipufogó, de a legötletesebb elem mégis a kocsányon ülő, kerek műszer, s erre rímel az első és hátsó lámpa, melynek formája szintén a régi iskola szellemében született. Láthatóan az ülést se cifrázták túl, de minek is tették volna, hiszen így is jól néz ki, és – ami ennél is fontosabb – 855 mm-re nőtt a nyeregmagasság, így a kosarasalkatúak is lazán elférnek a Yamaha újdonságán.

Ugyanez igaz a széles, merevítős kormányra is, amelyre sokatmondóan terepmotoros markolatok kerültek. Jó, árkon-bokron áthajtásra nem alkalmas az XSR700 Legacy, de tökéletes célszerszám „városi terepre”, hiszen karcsú, fürge gép és 14 centis hasmagasságának köszönhetően fel- és leugrathatunk vele a méretesebb padkákról is. A modell mozgatását a Yamaha valaha volt egyik legjobb erőforrására, a CP2 gyári kódnevű, 73 lovas sorkettesre bízták, ami bőven elég is a menetkészen kereken 190 kilóval mérlegelő XSR dinamikus gyorsításához.

A szórásból semmiképpen maradhatnak ki kezdők/újrakezdők sem, akiket a Yamaha az XSR125-tel óhajt becsábítani a márkakereskedésekbe. Ehhez be is dob minden lényeges elemet, amely a Sport Heritage család teljes jogú tagjává avatja a 124 köbcentis, egyhengeres, változó szelepvezérlésű, 15 lovas motort. Mivel ez az A1 kategória felső teljesítményhatára, a kis XSR a géposztály egyik legfürgébb tagja, és nem csak az egyenesekben. A Yamaha nyolcadliterese ugyanis Deltabox vázra és fordított első telópárra épül, ami éppúgy ritka az A1 szegmensben, mint a határokat feszegető, 15 lóerős csúcsteljesítmény.

A mai kívánalmaknak megfelelően az XSR125 is LED-lámpákat és LCD-kijelzős műszert kap, emellett kompatibilis a Yamaha My Ride alkalmazással, amely amellett, hogy rögzíti a gyorsulással, az elért legnagyobb sebességgel, a szintkülönbséggel, illetve az egyebekkel kapcsolatos adatokat, lehetővé teszi az útvonal megtekintését és a megtett távolság rögzítését is. A háromféle – Heritage White, Yamaha Blue és Impact Yellow – színben elérhető, A1-es jogosítvánnyal vezethető újdonság hamarosan elérhető lesz a Yamaha európai kereskedéseiben, akárcsak nagy testvére, a 689 köbcentis XSR700.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai INSTER bekerült a 2025-ös Világ Év Autója szavazás hármas döntőjébe

• Következetes elismerés: A Hyundai Motor sorban negyedik évben részesül abban a megtisztelő elismerésben, hogy a Világ Év Autója zsűrije a legjobb három közé válogatja be egy gyártmányát – ezúttal az INSTER-t • Az INSTER tripla dicsősége: Az elektromos városi kisautó (A-BEV) a Világ év autója, a Világ év elektromos járműve, valamint a Világ év […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Rajzfilmsztárrá változtatták ezt a Toyota iQ-t

A japán miniautó az átalakítás után úgy néz ki, mint a folyton-folyvást rosszban sántikáló Zündapp „Z” professzor a Verdák 2-ből. Bár a Verdák c. franchise-ban a főszereplő sportkocsi, Lighting McQueen a legnagyobb sztár, a Pixar animációs mozifilm-sorozatából más karakterek is megérdemlik a figyelmet. Az egyik ilyen a 2011-ben megjelent második részből ismert német mérnök zseni, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Minden idők legerősebb nemzetközi tuning felhozatala UNIX-AMTS 2025-ön!

A kezdetek óta az AMTS szerves részeként üzemelő Carstyling.hu Tuning Show 2006 óta vonultat fel évről-évre egyre több nemzetközi látványosságot az átépített autók európai palettájáról. A rendezvény mára nem csak hazánkban számít az ország legnagyobb tuning show-jának, de a nemzetközi szcéna is a szezon egyik kiemelt zarándokhelyének tartja. A Carstyling.hu Tuning Show fejlődését mi sem […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom