Az új Yamaha XSR700 Legacy és XSR125

Ami mindenkinek tetszik, az senkinek sem tetszik igazán – szól a nagy bölcsesség. Ezzel nyilván a Yamaha is tisztában van, de azért a Sport Heritage modellcsaládjával megpróbálkozik a (szinte) lehetetlennel, nevezetesen, hogy férfiakat és nőket, fiatalokat és idősebbeket egyaránt magához csábítson. Az újdonságokat elnézve megértjük, mitől is a nagy önbizalom.

Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes párosítás. Csakhogy ez nem „olyan” arany és ezüst (utóbbinak fantázianeve is van a Yamahánál: Speedblock Silver), így a japánok scramblerje rendkívül harmonikus látványt nyújt. Az összhatáshoz sokat hozzátesz, hogy a kecsesen vékony vázat, a kormányt és a motor nagy részét fektére fényezték, tovább slankítva az amúgy sem túlsúlyos kéthengerest. Természetesen fekete a tankon látható, Speedblock grafika is, amely a maga keresetlen egyszerűségével a márka egyik védjegyévé vált.

Így fest az új Yamaha XSR700

Az aszfaltbetyáros jelleghez remekül illik a rövid kipufogó, de a legötletesebb elem mégis a kocsányon ülő, kerek műszer, s erre rímel az első és hátsó lámpa, melynek formája szintén a régi iskola szellemében született. Láthatóan az ülést se cifrázták túl, de minek is tették volna, hiszen így is jól néz ki, és – ami ennél is fontosabb – 855 mm-re nőtt a nyeregmagasság, így a kosarasalkatúak is lazán elférnek a Yamaha újdonságán.

Ugyanez igaz a széles, merevítős kormányra is, amelyre sokatmondóan terepmotoros markolatok kerültek. Jó, árkon-bokron áthajtásra nem alkalmas az XSR700 Legacy, de tökéletes célszerszám „városi terepre”, hiszen karcsú, fürge gép és 14 centis hasmagasságának köszönhetően fel- és leugrathatunk vele a méretesebb padkákról is. A modell mozgatását a Yamaha valaha volt egyik legjobb erőforrására, a CP2 gyári kódnevű, 73 lovas sorkettesre bízták, ami bőven elég is a menetkészen kereken 190 kilóval mérlegelő XSR dinamikus gyorsításához.

A szórásból semmiképpen maradhatnak ki kezdők/újrakezdők sem, akiket a Yamaha az XSR125-tel óhajt becsábítani a márkakereskedésekbe. Ehhez be is dob minden lényeges elemet, amely a Sport Heritage család teljes jogú tagjává avatja a 124 köbcentis, egyhengeres, változó szelepvezérlésű, 15 lovas motort. Mivel ez az A1 kategória felső teljesítményhatára, a kis XSR a géposztály egyik legfürgébb tagja, és nem csak az egyenesekben. A Yamaha nyolcadliterese ugyanis Deltabox vázra és fordított első telópárra épül, ami éppúgy ritka az A1 szegmensben, mint a határokat feszegető, 15 lóerős csúcsteljesítmény.

A mai kívánalmaknak megfelelően az XSR125 is LED-lámpákat és LCD-kijelzős műszert kap, emellett kompatibilis a Yamaha My Ride alkalmazással, amely amellett, hogy rögzíti a gyorsulással, az elért legnagyobb sebességgel, a szintkülönbséggel, illetve az egyebekkel kapcsolatos adatokat, lehetővé teszi az útvonal megtekintését és a megtett távolság rögzítését is. A háromféle – Heritage White, Yamaha Blue és Impact Yellow – színben elérhető, A1-es jogosítvánnyal vezethető újdonság hamarosan elérhető lesz a Yamaha európai kereskedéseiben, akárcsak nagy testvére, a 689 köbcentis XSR700.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Nagy autó – kis testben: a Peugeot 106 története

Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát. Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom