Bemutatkozik a 2023-as Honda CR-V

A Honda CR-V hatodik nemzedéke

Az új CR-V megalkotásakor különösen nagy hangsúlyt fektettek a sportosságra, a praktikumra és a kifinomultságra
A Honda SUV-választékának csúcsán álló új CR-V összkerékhajtású hibridként és elsőkerék-hajtású plug-in hibridként is megvásárolható
Az új CR-V az első európai Honda modell, ami megkapja a márka legújabb, minden irányból védelmet biztosító menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerét, a Honda SENSING 360 csomagot
A CR-V a Honda legnépszerűbb modellje a nemzetközi piacon. Legújabb változata merészebb, magabiztosabb megjelenéssel lép színre, méghozzá páratlanul magas használati értékkel, kifinomult mobilkommunikációs és menetbiztonsági rendszerrel, valamint minden eddiginél kényelmesebb utastérrel.

A kompakt szabadidő-autók méretosztályába sorolható CR-V ezentúl e:HEV teljes értékű és – Európában először – e:PHEV plug-in hibrid változatban is elérhető lesz, így a modellcsalád minden tagjáról elmondható, hogy kimagasló menetteljesítmény és hatékonyság jellemzi. A kibővített hajtásláncválaszték egyértelműen mutatja, hogy a Honda elkötelezett az elektromos átállás mellett és vásárlók széles rétegének biztosítja a lehetőséget, hogy megtalálja a számára ideális autót.

A már bevált e:HEV hajtáslánc átdolgozott, frissített formában kerül az új CR-V-be, ami egyebek mellett azt jelenti, hogy nagyobb energiasűrűségű, ámde kisebb méretű az akkumulátorcsomag és a villanymotor is hatékonyabb. A vadonatúj e:PHEV a megnövelt akkuk révén megközelítőleg 82 km-t is megtehet tisztán elektromos üzemben.

Hogy az új nemzedék minden szempontból tökéletes legyen, a Honda szakemberei a legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Erőfeszítéseiknek hála korszerű és sportos lett a CR-V, nincs olyan helyzet, amiben ne brillírozna. A kifinomultabb működésű menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök, valamint a kimagasló színvonalú, kellemes, lágy érintésű utastéri anyagok nagyban hozzájárulnak a messze átlagon felüli minőségérzethez.

A CR-V – első európai modellként – megkapta a minden irányba figyelő, Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszert, ezáltal új mércét állított szegmensében az aktív menetbiztonságot illetően. A modern elektronika a holtterek monitorozásával, a balesetek elkerülésével és a vezetői hibák kiszűrésével nyújt védelmet.

A vadonatúj CR-V körvonalai a kifutó modelléhez hasonlítanak, de a frissített formavilág még látványosabb megjelenést szavatol. A leginkább feltűnő részlet kétségtelenül a merész, nagy, stílusos légbeömlővel feltűnőbbé tett orr-rész. Ez az e:HEV és az e:PHEV kivitelnél kissé eltér egymástól, mindkét modellnél garantált tehát az egyedi arculat.

Hátul nem csak a függőleges féklámpa-irányjelző összeállítás árulkodik a modell átgondolt fejlesztéséről, a különleges, LED lámpatestek ugyancsak hozzájárulnak a jellegzetes megjelenéshez.

A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek köszönhetően a beltér helykínálata a D méretosztályú szabadidő-autókéval áll egy szinten. A megnövelt méretnek több előnye is van: a kategória legtágasabb lábtere várja a hátul utazókat, nagyobb a csomagtér és biztosabb az úttartás fokozott tempónál.

A vadonatúj Honda CR-V e:PHEV és e:HEV modellekre a hazai márkakereskedések a rendeléseket már fölveszik– az előbbieket szeptember végén, az utóbbiakat pedig az év végén vehetik át az ügyfelek.

Hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok:

A Honda első európai plug-in hibrid szabadidő-autója 82 km-es tisztán elektromos hatótávolsággal
A modell hagyományos hibrid hajtáslánccal is megvásárolható, ami ugyancsak erős, takarékos és végtelenül kifinomult
Az új CR-V hatékonyságáról árulkodik, hogy üzemanyag-fogyasztása 5,9 l/100 km-től, CO2-kibocsátása pedig 134 g/km-től indul.


A Honda első – európai piacra szánt – plug-in hibrid hajtáslánca, az e:PHEV a vadonatúj Honda CR-V-ben mutatkozik be, nem kevesebb, mint 82 km-es tisztán elektromos üzemű hatótávolságot ígérve a vásárlóknak. Akárcsak a frissített e:HEV rendszer, az e:PHEV is csendes működés, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett nyújt lenyűgöző teljesítményt.

Mindkét verziónál 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű, Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás adja az alapot, amelyet ugyancsak átdolgoztak a Honda mérnökei, hogy a maximumot nyújtsa a vállalat SUV-kínálatának zászlóshajója.

Új a nagy nyomású, több fázisú, közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, miként az alacsony hőmérsékleten aktiválódó, nagy teljesítményű, környezetkímélő autózást biztosító katalizátor is. A kipufogócsatornák felületét és a főtengely merevségét egyaránt megnövelték a nagyobb teljesítmény érdekében, és poliuretán motorburkolatot, valamint hatékonyabb zaj- és rezgésszigetelő szigetelést alkalmaztak, hogy még nyugodtabb és csendesebb legyen a beltér.

e:HEV

A CR-V e:HEV-ben a Honda ultramodern, díjnyertes e:HEV hajtáslánca dolgozik, amelynek középpontjában egy kivételesen hatékony, benzines erőforrás és két kis tömegű, nagy teljesítményű villanymotor áll.

A továbbfejlesztett automatikus váltóval egységbe kovácsolt rendszernél a belső égésű – a meghajtásért felelős – motor és a generátor külön tengelyre került, így 6,5%-kal 335 Nm-re nőtt a legnagyobb forgatónyomaték. Ez a maximális fordulatszám, ezáltal a végsebesség növekedését is magával vonta, előbbi 1 500-zal 14 500 f./percre nőtt, míg utóbbinál +7%-os érték mérhető.

További fontos változás, hogy egy másodlagos, kisebb áttételt is beépítettek a „váltóba”, ami akkor jut szerephez, mikor a belső égésű motor és a kerekek között közvetlen a kapcsolat. Ezzel a megoldással sikerült elérni, hogy a CR-V minden közlekedési helyzetben ideális teljesítményt nyújtson, azaz lassú és gyors haladásnál egyaránt erős és rugalmas legyen, sőt végsebessége is nőjön. Mindezt a motor fordulatszámának emelése nélkül oldották meg a fejlesztők.

A hibrid hajtásláncot érintő módosítás a Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és az Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit) méretének csökkentésével vált teljessé. Bár mindkettő kisebb és könnyebb lett, az energiasűrűség és a hatékonyság maradt a régi.

Erről tanúskodik, hogy az elsőkerék-hajtású CR-V 9,0, az összkerékhajtású (AWD) kivitel pedig mindössze 9,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, a végsebesség pedig 194, illetve 187 km/h.

Elismerésre méltó teljesítménye ellenére az e:HEV rendszer hihetetlenül hatékony. A fronthajtású CR-V esetében a kombinált CO2-kibocsátás mindössze 134 g/km, és a kombinált üzemanyag-fogyasztás is csak 5,9 l/100 km, míg az AWD 151 g/km-es, illetve 6,7 l/100 km-es értékre lehet büszke.

e:PHEV

A Honda által fejlesztett, és igen hatékonynak bizonyult e:HEV hajtáslánc adja az alapját az e:PHEV névre keresztelt, plug-in hibrid rendszernek, melyet jóval nagyobb, 17,7 kWh kapacitású akkumulátorral és kis tömegű, nagy teljesítményű fedélzeti töltővel társít a vállalat. Az elektromos rásegítés mértékének növelése azt jelenti, hogy a belső égésű motor sokkal alacsonyabb fordulatszámon üzemelhet, mint korábban, tehát még csendesebb, kifinomultabb és üzemanyag-takarékosabb lehet a CR-V, tisztán elektromos hatótávolsága pedig eléri a 82 km-t.

Ugyancsak az e:PHEV kiválóságát bizonyítja, hogy – teljesen feltöltött akkumulátor esetén – kombinált CO2-kibocsátása csupán 18 g/km, és kombinált üzemanyag-fogyasztása is csak 0,8 l/100 km. Amikor az akkumulátor teljesen lemerült, , a fogyasztása továbbra is rendkívül kedvező marad, mivel a jármű hagyományos hibriddé válik, amely az elsőkerék meghajtású e:HEV változathoz hasonló teljesítményt nyújt.

Az elektronikai rendszer összetevőinek méretcsökkentésével és átgondolt elhelyezésével, valamint az akkumulátorcsomag padlólemez alá költöztetésével sikerült a lehető legnagyobb teret felszabadítani az utasoknak és poggyászaiknak. A csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben is eléri az 617 litert, amiben az is közrejátszik, hogy a – nagyobb energiasűrűségű – akkumulátor hűtőrendszerét is kompaktabbá tették, sőt mivel háza és szerkezete javarészt alumíniumból készül, tömege is csökkent.

Maga a töltőaljzat a bal első sárvédőre került, ha a felhasználó megnyomja fedelét, máris hozzáférhet a csatlakozóhoz. Az e:PHEV egyik nagy előnye, hogy a töltésvezérlés az akkumulátormelegítővel együtt lehetővé teszi, hogy hideg környezetben jobban boldoguljon, valamint javítja a regenerációs képességet alacsonyabb hőmérsékleten. Amennyiben az akkumulátorcsomag hőmérséklete 25˚C, teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel 100%-ra, hála a 6,8 kW-os töltőteljesítménynek.

Az e:PHEV fejlett elektronikai és mobilkommunikációs rendszerével a töltési folyamat és a légkondicionáló is vezérelhető távolról. Ez a szolgáltatás fokozza a hatékonyságot és a kényelmet, egyszersmind csökkenti a költségeket, hiszen a CR-V-tulajdonosok mindig abban az időszakban vételezhetnek áramot, mikor az a legolcsóbb, a klíma pedig mindig az előre beállított hőmérsékletre hűti le, illetve fűti fel az utasteret.

Vadonatúj vezetéstámogató eszközök

Az új karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők sokasága minden eddiginél nagyobb menetbiztonságot szavatol
Az új CR-V megkapja a márka legújabb, minden irányból védelmet biztosító menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerét, a Honda SENSING 360 csomagot
Újabb lépés a márka globális célja felé, azaz, hogy a Honda járművek képesek legyenek minden halálos balesetet elkerülni.

Honda SENSING 360

A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, milliméter-hullámos radarra épül – egy elöl, középen és négy a sarkokra helyezve -, így 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. A kép- és radaralapú megfigyeléssel a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes azonosítani a CR-V.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom