Bemutatkozik a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás

Megérkezett a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás: a sikeres roadster exkluzív modellváltozata a színtiszta sportosság és a nyitott tetős vezetési élmény esszenciáját helyezi a középpontba. Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorhoz most először hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik.

A Pure Impulse különkiadás az új motor/váltó kombináció mentén tovább finomított futómű-technológiával, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal, a karosszérián és az utastérben pedig exkluzív stílusjegyekkel érkezik meg az utakra.

A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadást kifejezetten az európai és az egyesült államokbeli piacra fejlesztették ki a mérnökök. Az újdonság tovább erősíti a BMW Z4 vezető pozícióját a prémium roadster modellek szegmensében. Piaci bevezetés 2024 márciusában, fokozatosan beindított sorozatgyártással. A BMW Z4 többi modellváltozata új karosszériafényezési árnyalatokkal frissül.

A hatfokozatú manuális váltó a BMW Z4 M40i motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor minden korábbinál intenzívebb teljesítményélményét varázsolja elő. Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között. Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 és 4 500 főtengely-fordulat között. A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A hatfokozatú manuális váltót kifejezetten a különkiadáshoz fejlesztették ki a mérnökök, akik a BMW moduláris váltóját a magas fordulatszám-tartomány és a nagy teljesítmény sajátosságai szerint, M-specifikus jegyek mentén hangolták egyedire. A külső váltószerkezet – beleértve a váltókart, a váltókarvezetést és a váltókar-becsatlakozást – ugyancsak a BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás sajátja. A végeredmény ezúttal is a BMW legendás, vérpezsdítő váltási érzése, amely új szintre emeli az autó és a vezető közötti kapcsolatot.

Exkluzív futómű-technológia az adaptív M futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit irányító szoftver finomhangolásával, típus-specifikus tehermentesítő rugókkal, az első tengelyen pedig megerősített keresztstabilizátor-ágyazással. A színtiszta vezetési élményt a változó áttételű sport kormánymű speciális szoftvere, valamint a tapadásvezérlés és az M sport differenciálmű átdolgozott vezérlési logikája fokozza.

A Pure Impulse különkiadás duplaküllő-dizájnú, új BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, magasfényű Black árnyalatban, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretben. A BMW Z4 M40i opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is megtalálható, amely még a legintenzívebb kanyarodások közben is gondoskodik a hajtott kerekek megfelelő teljesítmény-ellátásáról és a felépülő oldalirányú erőhatások irányításáról.

A BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás karosszériáját exkluzív stílusjegyek díszítik. A típusjelölést is magába foglaló, kibővített M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kizárólag a manuális váltóval szerelt BMW Z4 M40i modell sajátja, ahogyan a magasfényű Black külső visszapillantó-házak és a hátsó kerékjárati ívek légterelői is.

Exkluzív karosszériafényezési árnyalatok a különkiadás számára: Frozen Deep Green metál és Sanremo Green metál.

M-specifikus utastér-kialakítás exkluzív részletekkel: Cognac árnyalatú Vernasca bőrkárpit fekete BMW kontúrozással, amely a fejedelmi elegancia és a sportosság páratlan harmóniáját kelti életre.

A Sanremo Green metál karosszériafényezési árnyalat 2024 márciusától a BMW Z4 sDrive20i és a BMW Z4 sDrive30i modellekhez is elérhetővé válik.

Az M Sport csomag, az ülésfűtés, a duplazónás automata légkondicionáló, a szélterelő és a tárolócsomag a roadster összes modellváltozata esetében az alapfelszereltség része. Az elektromosan működtethető vászontető Black és Anthracite árnyalatban is elérhető.

Vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás és intuitív vezérlés – a BMW iDrive járművezérlő technológia és az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés párosával, amelynek a BMW Maps navigációs rendszer, az okostelefon-integrálhatóság és a WiFi-hotspot is része. A Hi-Fi zenerendszer, a riasztórendszer, a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info) és a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) a roadster összes modellváltozata esetében az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a Harman Kardon Surround zenerendszer, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a tolatási segédlet (Reversing Assistant), a tolatókamera és a BMW Head-Up kijelző is megtalálható.

A BMW Z4 elérhető modellváltozatai:

BMW Z4 M40i Pure Impulse különkiadás

Motor: soros hathengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 – 4 500 főtengely-fordulat között
Váltó: hatfokozatú manuális váltó
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,6 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,7 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 195 – 197 gramm / km

BMW Z4 M40i

Motor: soros hathengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 – 4 500 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,5 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,0 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 175 – 181 gramm / km

BMW Z4 sDrive30i

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 190 kW / 258 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 550 – 4 400 főtengely-fordulat között
Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,4 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,4 liter / 100 km
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 159 – 167 gramm / km

BMW Z4 sDrive20i

Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 145 kW / 197 lóerő percenkénti 4 500 – 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcs forgatónyomaték: 320 Nm percenkénti 1 450 – 4 200 főtengely-fordulat között
Váltó: hatfokozatú manuális váltó (nyolcfokozatú Steptronic automataváltó)*
Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,8 másodperc (6,6 másodperc)*
Végsebesség: 241 km/óra (240 km/óra)*
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 7,4 liter / 100 km (6,9 – 7,3 liter / 100 km)*
Kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 159 – 167 gramm / km (157 – 164 gramm / km)*

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom