Boldog születésnapot VW Touran

  • Új vezetéstámogató rendszerekkel bővül a Touran kínálata
  • A továbbfejlesztett TSI-motor regeneratív komponenseket is tartalmazó üzemanyagokkal is üzemeltethető
  • A nagysikerű Touran világszerte már több mint 2,6 millió példányban talált gazdára

A Touran idén ünnepli 20. születésnapját, s továbbra is tágas térkínálat és magasfokú variálhatóság jellemezte beltérrel, gazdaságos motorok palettájával és agilis irányíthatósági tulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. Az alapfelszereltségét bővítő nagyszámú biztonsági rendszer mellett extrafelszereltségként már a Menetasszisztens (Travel Assist) és a Dinamikus távfény-asszisztens (Dynamic Light Assist) is rendelkezésre áll.

„Több, mint családi autó” – szólt a Touran ígérete 2003. március 14-i piaci bevezetésekor. A legmagasabb fokú sokoldalúság jellemezte kompakt egyterű széleskörűen variálható családi, munka- és szabadidőautóként több mint 2,6 millió eladott példányával a világ egyik legsikeresebb többcélú modellje (MPV).

A Touran második generációja 2015-ben érkezett a piacra, mégpedig a Volkswagen első olyan egyterűjeként, amely már a Moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épül. Ez az alap tette most lehetővé a Touran széleskörű műszaki fejlesztését és modellfrissítését.

Számos vezetéstámogató rendszer a fedélzeten

Már alapkivitelben rendelkezésre áll egyebek mellett a sebességhatárolóval kiegészített Automatikus sebesség- és követésitávolság-szabályzás (Active Cruise Control; ACC), a Vészfék-asszisztens (Front Assist), a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Sávváltás-asszisztens (Side Assist). A vezetéstámogató rendszerek ezen skálája csupán a felsőbb járműkategóriákból lehet ismerős, ám az MQB technológiának köszönhetően most a Touran kínálatában is megjelentek.

A szériafelszereltségben egyebek mellett már a Hátsó ütközésveszély-érzékelés (PreCrash Rear) is szerepel, amely a Sávváltás-asszisztens (Side Assist) érzékelőit használja. A Touran mögött haladó autók helyzetét és sebességét radarszenzorok érzékelik. Amint a PreCrash Rear a hátul haladó jármű pozíciója, illetve a két autó túl nagy sebességkülönbsége alapján ütközés veszélyét állapítja meg, a Proaktív utasvédelem rendszere (Proactive Occupant Protection) is működésbe lép, mégpedig nem csupán menet közben, hanem – járó motorral vagy Start-Stop üzemmódban – álló helyzetben is.

Mostantól a tárgyak és személyek lehető leggyorsabb azonosítására multifunkciós kamera is rendelkezésre áll minden Touran fedélzetén, amely a járműbeli asszisztens- és biztonsági rendszerek egyik legfontosabb komponense.

Mindezeken túl a Sávtartás-asszisztenssel (Lane Assist) együtt kínált Menetasszisztens (Travel Assist) is választható extraként, amely egyaránt támogathatja az éppen igénybe vett forgalmi sáv, a követési távolság és a vezető által beállított maximális sebesség tartását. Ennek során többek között az adaptív sávtartás technológiáját veszi igénybe, amely aktívan a sáv közepén tartja a járművet. A Travel Assist azonban alkalmazkodik a vezetési stílushoz, és a pontosan közép helyett inkább balra vagy jobbra húzódva is haladhat az adott forgalmi sávon belül, ha a vezetőnek úgy komfortosabb. A kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) kiegészülve a rendszer közlekedési torlódásokban és araszoló (Stop-and-Go) forgalomban is pihentető vezetést tesz lehetővé.

Extrafelszereltségként rendelhető a Dinamikus távfény-asszisztens (Dynamic Light Assist), amely éjszaka kifejezetten nagy segítség a sofőrnek. A rendszer egyaránt fel tudja ismerni a szemből érkező és az elöl haladó járműveket, és automatikusan kiárnyékolja a távolsági fény kévéinek megfelelő részeit. Lakott területre érve a rendszer távolsági fényről szintén automatikusan tompítottra vált. Összességében olyan funkcióról van szó, amely egyszerre segíti az út kedvezőbb megvilágítását, illetve a különböző akadályok korábbi észlelését.

A kényelem is nő

A családi egyterű kényelmi szempontból is igen fejlett – például kézérzékeléssel (Hands-off Detection) is ellátott, legújabb generációs kormánykerékkel, szabadon programozható, alap digitális műszeregységgel rendelkezik szériában. A légkondicionáló berendezés opcionálisan extra érintésvezérlésű első és hátsó kezelőfelülettel rendelhető. Mindezeken túl a Touran olyan további, szintén opcionális funkciókkal is rendelhető, mint a lábmozdulatra felnyíló, illetve lecsukódó csomagtérajtó (Easy Open & Close), valamint a kulcsnélküli nyitás/zárás és indítás rendszer (Keyless Access), így a felhasználóbarát kezelés tekintetében is a legkorszerűbb megoldásokkal szolgál.

Még gazdaságosabb hajtásrendszerek

Különösen gazdaságos hajtásrendszerek állnak rendelkezésre a „bestseller” palettáján. A Volkswagen többek között legkeresettebb 1.5 TSI benzinmotorja a Touran választékában is elérhető. Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése mellett ez az aggregát megújuló forrásokból származó összetevőket tartalmazó üzemanyagokkal is üzemeltethető. A legújabb változatot emellett az ACT plus hengerleállítás-funkció, motorközeli kipufogógáz-tisztítás és a korszerű TSI-EVO égésfolyamat is jellemzi.

Magasfokú mindennapos használhatóság – akár hét személlyel is

A Touran nagyméretű és sokrétűen variálható, s az ügyfelek igényeitől függően öt-hét üléssel is kialakítható belterével is kitűnik. Tekintélyes belső szélessége különösen a családok számára lehet meggyőző, hátul ugyanis három egymás mellé rögzített gyerekülés számára is elegendő, a második és harmadik üléssor Isofix rögzítési pontjaival pedig összesen akár öt gyerekülés is biztonságosan elhelyezhető. A sík felületté lehajtható (Fold-Flat) ülésrendszernek köszönhetően a beltér sokrétűen kihasználható, akár 1980 literes raktérfogatot is lehetővé tesz, a 47 rakodóhely-lehetőség és az első ülések alatti fiókok pedig szinte minden tárolási igényt kielégítenek.

Kormányberendezése és futóműve tekintetében a Touran a Golf irányíthatósági tulajdonságaival szolgál, emellett agilis, kormányzása érzékeny, extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműve (DCC) pedig színvonalas menetkényelmet biztosít – miközben fordulókör-átmérője mindössze 11,6 méter.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

2 Toyota és 1 Lexus modell került fel az ’Év Autója’ hosszú listájára

A legrangosabb európai autóipari elismerés, az ’Év Autója’ díj hosszú listáján ezúttal 28 autó kapott helyet, ott van közöttük a vadonatúj Toyota C-HR és Toyota Prius, valamint a vadonatúj Lexus RZ is. A döntősök szűkített hetes listáját november 27.-én publikálják, míg a győztest 2024. feburár 26.-án, a Genfi Autószalonon jelentik majd be. A Toyota eddig […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom