Eltűnik a manuális váltó a Golf kínálatából

Jövőre már csak automata váltóval lehet rendelni a Volkswagen Golf modelleket, akármilyen kivitelről legyen szó. A gyártó az emissziós normákra hivatkozva kukázza a kézi váltogatás lehetőségét.

A Volkswagen alaposan átalakítja a palettáját a közeljövőben, ahogyan arról mi is beszámoltunk pár nappal ezelőtt. Most azonban egy újabb változtatás derült ki, mégpedig a Golf kínálatát illetően.

Kai Grünitz, a Volkswagen technikai fejlesztésért felelős igazgatója árulta ugyanis el egy interjúban, hogy az egyre szigorodó emissziós szabályozások betartásának érdekében most már minden eszközt be kell vetniük. Ezek között van az is, hogy bár a jelenlegi felállás szerint a Golf az utolsó generációját éli, amíg ez kifut, addig is kiveszik a kínálatból a manuális váltót és csak az automata szerkezetet tartják meg, bármilyen kivitelről és szériáról van szó.

Az automata DSG váltó ugyanis 2 g/km-el kedvezőbb károsanyag-kibocsátást tud felmutatni, mint a kézzel kapcsolgatós szerkezetek, ami első blikkre nem egy gigantikus eltérés, de sokezer autó esetében már összeadódnak a kis számok is.

Persze, nem a Volkswagen az első márka, mely hátat fordít a manuális váltóknak. Egymás után lépik ezt meg a gyártók, ráadásul nem csak azért, mert ezzel is lehet faragni a kibocsátási számokon, hanem nemes egyszerűséggel a vásárlók döntő többsége már eleve az automata lehetőséget keresi a kényelmi szempontokat szem előtt tartva.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom