Felvásárolta az AutoWallis a magyar Share Now-t

Újabb jelentős lépést tesz az AutoWallis Csoport stratégiája megvalósításának irányába, miután tulajdonába kerül a Share Now-t a magyar piacon működtető Wallis Autómegosztó Zrt. A Share Now-nak mintegy 100 ezer regisztrált ügyfele van itthon és közel 500 járműből álló flottával rendelkezik hazánkban, 2,2 milliárd forintos árbevétele alapján pedig piacvezető a szektorban.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy jelentős szinergiákat várnak a tranzakciótól mind az üzemeltetés, mind pedig a keresztértékesítési lehetőségek terén. Hozzátette, hogy az AutoWallis már eddig is jelentős mobilitási szolgáltató volt a régióban, de ezzel az akvizícióval a mobilitási szolgáltatások teljes spektrumát le fogják fedni: az eddigi rövid távú autókölcsönzés, tartós bérlet, illetve flottaszolgáltatások kiegészülnek a rövidtávú autómegosztással, valamint az AutoWallis újabb fontos lépést tesz a környezettudatos szolgáltatásainak bővítése és ESG céljainak megvalósítása érdekében. A vezérigazgató elmondta, hogy a Share Now mérete, növekedési üteme és üzleti modellje olyan fázisba került, amikor az AutoWallis szakmai hátterével kiegészülve jelentős részvényesi értéket teremthet a csoport számára.

A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a közösségi autómegosztás Magyarországon és a régióban is ugrásszerű növekedésen ment keresztül, a jövőben pedig várhatóan a városi autós- és a közösségi közlekedés szerves részévé válva erősödhet ez a trend. A carsharing egyre többek számára jelenti a saját tulajdonú autó költséghatékony és fenntartható alternatíváját különböző élethelyzetekben. A közösségi autómegosztás ráadásul nemcsak gazdaságosabb, hanem zöldebb megoldás is lehet a városi közlekedésben, amelyhez hozzájárul a Share Now alacsony károsanyag kibocsátású, legfeljebb néhány éves, minimum EURO6-os motorral felszerelt, illetve elektromos modellekből álló flottája. Fontos, hogy a legújabb kutatások szerint nagyvárosi használatban akár 11 hagyományos használatú autót is kiválthat egy autómegosztós jármű. Az AutoWallis előrejelzései szerint a közösségi autómegosztást használók száma Budapesten már rövid-közép távon akár ötszörösére is nőhet.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom