Goodwoodban mutatja be a Ford az elektromos hajtású SuperVan modellt és a Very Gay Raptort

A piacvezető Ford haszonjárművek Ford Performance-fejlesztésű, iránymutató változatai készen állnak arra, hogy június 23-26. között lenyűgözzék a Goodwood Festival of Speed látogatóit.

Az angliai Chichesterben megrendezett világhírű eseményen lesz látható először a a vállalat első, tisztán elektromos hajtású SuperVan modellje, a vadonatúj Ford Pro Electric SuperVan, és az új generációs Ranger Raptor dinamikus bemutatójára is itt kerül majd sor.

A vadonatúj Ranger Raptor egyik példánya Very Gay Raptor (Nagyon Meleg Raptor) fényezéssel lesz látható, hogy a vállalat ezzel is hangsúlyozza az LMBTQ+ közösség támogatását.

Az egyedi gyártású Ford Pro Electric SuperVan modellt a nemrégiben bemutatott E-Transit Custom ihlette; ez utóbbi kevéssel az E-Transit bemutatása után jelent meg, Európa legkelendőbb áruszállítója elektromos utódjaként, és egyikeként annak a négy, tisztán elektromos hajtású haszonjárműnek, amelyeket a Ford Pro 2024-ig vezet be az európai piacokon.

Az új SuperVan a hegyi futamokon és a rendezvény központi helyszínén is látható lesz. Az autót azért fejlesztette ki a Ford, hogy érzékletesen szemléltesse a teljesítmény és a produktivitás új határait, és felpörgesse az elektromos Ford Pro termékek új generációjával megvalósítható konnektivitást. Június 23-án a márka izgalmas részleteket tesz majd közzé vadonatúj elektromos szemléltető autójáról, amely a legújabb modell a nagy teljesítményű haszonjárművek több mint 50 éves múltra visszatekintő SuperVan-sorozatából.

“A Ford SuperVan modellek már 1971 óta szemléltetik, milyen lehetőségeket rejt a Transit, és hogy milyen mértékben tágíthatók a teljesítmény határai,” nyilatkozta Mark Rushbrook, Ford Performance Motorsports igazgatója. “Az E-Transit Custom elektromos hajtásláncával és fejlett konnektivitásával az új Ford Pro Electric SuperVan egy egészen új korszakra nyit kaput.”

A Ford Performance sokszínű innovációját bizonyítja az új generációs Ranger Raptor is, amelynek dinamikus bemutatóját Goodwoodban rendezi meg a Ford. A látogatók a hegyi futamok között, a kemény off-road pályán is megcsodálhatják majd a 288 lóerős, 491 Nm forgatónyomatékú, kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost motorral hajtott autót.

Az először egy idén megosztott, lenyűgöző videóban feltűnt, második generációs Ranger Raptor közúton és terepen egyaránt minden eddiginél komolyabb teljesítményt kínál, ami többek közt a pozícióérzékelő FOXÒ Live Valve lengéscsillapítóknak köszönhető, illetve az üzemmódválasztónak, amelynek hét fokozata között ugyanúgy megtalálhatók az aszfaltra való üzemmódok, mint a sziklás terephez kifejlesztett beállítás4. A fejlett konnektivitásról a Ford új generációs SYNC 4A® rendszere gondoskodik5, ami a 12 colos központi érintőképernyőn keresztül is kezelhető.

Very Gay Raptor a Kemény Beszélgetések sorozathoz

Amellett, hogy megcsillogtatja képességeit a hegyi futamon és az off-road pályán, a Ranger Raptor a diszkrimináció elleni küzdelemben is megjelenik, hiszen az autó a Ford új ‘Kemény Beszélgetések’ című sorozatának helyszíni beszélgetésében is feltűnik majd. A vitát – ami arról szól, hogyan támogathatja az autóipar az LMBTQ+ közösséget és az elfogadás kultúráját – a walesi rögbi-legenda, Gareth Thomas vezeti majd, aki a profi rögbiszövetség első nyíltan meleg játékosa.

Az eredeti Very Gay Raptort még 2021-ben mutatta be a Ford, hogy legkeményebb modellje révén álljon ki az online diszkrimináció ellen, miután egy közösségimédia-poszt alatt bántó kommentek jelentek meg az LMBTQ+ közösségről.

A Ford Ranger Raptor új stílusát csillogó aranyszínű fényezéssel alapozták meg, amit szivárványszínű mintával és egy rózsaszín szívvel egészítettek ki; az autó kifejezetten pozitív visszhangot keltett a közösségi oldalakon, ezért a Ford két ilyen járművet is készített, egyet az Egyesült Királyságban, egy másikat pedig Németországban.

A Digit feltűnik a Future Lab rendezvénye

A Ford az is megmutatja Goodwoodban, hogyan integrálható a fejlett robotika és az önvezető technológia a Ford Pro termékekbe és szolgáltatásokba úgy, hogy ez hatékonyabbá és gazdaságosabbá tegye a haszonjárművek vásárlói számára a raktári munkát és a szállítást. A vállalat a rendezvény Future Lab részlegében mutatja be az Agility Robotics által kifejlesztett Digit robotot .

A karokkal és lábakkal kialakított Digit robotot arra tervezték, hogy emberekkel dolgozzon együtt, emberek számára kialakított munkakörnyezetben. 2020-ban a Ford vásárolt elsőként ilyen robotot, hogy megvizsgálja, milyen lehetőségeket kínál egy ilyen robot a raktáron belüli logisztikában és a kiszállítás utolsó 15 méterének megoldásában, illetve a hálózathoz csatlakozó Ford Pro járművekkel való kommunikációban.

A karokkal és lábakkal kialakított Digit robotot arra tervezték, hogy emberekkel dolgozzon együtt, emberek számára kialakított munkakörnyezetben. 2020-ban a Ford vásárolt elsőként ilyen robotot, hogy megvizsgálja, milyen lehetőségeket kínál egy ilyen robot a raktáron belüli logisztikában és a kiszállítás utolsó 15 méterének megoldásában, illetve a hálózathoz csatlakozó Ford Pro járművekkel való kommunikációbanigyelték, hogyan viszonyulnak a gyalogosok és a vállalkozások egy vezető nélküli járműhöz.

A TFZ-P1 az új GRID™ Legends versenyfényezéssel lép színre

A Team Fordzilla csapat TFZ-P1 versenygépe június 23-tól szerepelni fog a GRID™ Legends játékban; ez alkalomból a Ford kiállítja az autó életnagyságú változatát a goodwoodi Go Electric standon, méghozzá pontosan azzal a speciális fényezéssel, ahogyan a képernyőn is látható lesz.

A kiállított gép különlegessége, hogy a cockpitjébe épített szimulátor révén a látogatók egyszerre tapasztalhatják meg a fizikai és virtuális valóságot.

Az először a 2020-as Gamescom rendezvényen bemutatott TFZ-P1 volt az első olyan virtuális versenyautó, amit egy autógyár tervezői a gamerekkel közösen alkottak meg. A Ford esport-versenycsapata, a Team Fordzilla alig három hónappal később már el is készítette a jármű valós méretű prototípusát.

A TFZ-P1 ingyen letölthető tartalomként (DLC) érhető el a GRID™ Legends játk Trackday Hypercars géposztályában.

Kapcsolódó cikkek

Új modellváltozatok és innovációk a BMW 7-es sorozat palettáján

A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és egy mild-hibrid technológiával dolgozó dízelmotorral gazdagodik. Az elektromos mobilitás melletti elköteleződés a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával folytatódik. A sorozatgyártás 2022 novemberében kezdődik. A 7-es szám most minden eddiginél ékesebben szimbolizálja a vezetés élményét, a hosszútávú menetkomfortot és […]

Olvass tovább

614 kilométer egy töltéssel, a Hyundai IONIQ 6 ezzel véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak

• WLTP norma szerint mért 614 kilométeres hatótávolságával a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner modell az egyik leginkább energiatakarékos modell a nem prémium elektromos járművek piacán • A Hyundai Motor Group elektromos globális moduláris (E-GMP) platformja és az IONIQ 6 különösen kedvező, 0,21-es közegellenállási együtthatója is hozzájárul a nem mindennapi hatótávolsághoz és teljesítményhez • Az […]

Olvass tovább

Brutális lett az új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos autója

A GranTurismo kupé a sportautókra jellemző nagy teljesítményt ötvözi a hosszú utakra is alkalmas kényelemmel, mind az erőteljes belsőégésű motorral szerelt változatban, mind pedig a leginnovatívabb, 100%-ban elektromos megoldásokkal szerelt modellverzióban. A modell új színvonalat teremt, miközben a jövőbe vezeti a szigonyos márkát, hiszen a GranTurismo a brand történelmének első 100%-ban elektromos hajtáslánccal szerelt modellje. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom