Íme az új BMW M2

A BMW M2 második nemzedéke minden korábbinál egységesebb formában gurítja rajtrácsra a BMW M modellek legendás adottságait. 338 kW / 460 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával, opcionálisan elérhető manuális váltójával és hátsókerék-meghajtásával a kompakt élsportoló a vezetés hamisítatlan, színtiszta élményét élteti. Az új BMW M2 világpremierje újabb fénypont a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi évében, az eddigi legcsábítóbb belépőt kínálva a nagyteljesítményű sportautók világába.

A modell középpontjában a BMW M3 és a BMW M4 örökségeként átemelt hajtáslánc-, illetve futómű-technológia áll, amelyhez kompakt méretek társulnak. A kétajtós élsportoló új kiadása így a káprázatos agilitás és a lélegzetelállító kezelhetőség azon kettősét adja a bajor prémiummárka ügyfeleinek kezébe, amely még határon autózva is végtelenül könnyed irányíthatóságot garantál. A nóvum összetéveszthetetlen kvalitásait a gyönyörű kupé modellek atletikus arányaival megrajzolt karosszéria kifejező stílusjegyei is nyomatékosítják. A kifinomult járművezérlő rendszer mindeközben olyan beállítási lehetőségeket kínál, amelyek még tovább fokozzák a vezetés élményének intenzitását. Az új BMW M2 így méltó utódként képviseli a kompakt méretű sportautók BMW 2002 turbo modellel útnak induló, 1973-ig visszanyúló hagyományát. Az újdonság egyúttal elődmodellje sikertörténetét is tovább meséli: a BMW M2 első generációjából világszerte mintegy 60 000 példány talált gazdára.

Az új BMW M2 piaci bevezetése 2023 áprilisában kezdődik. A sorozatgyártásban kínált modellek Mexikóban, a BMW Group San Luis Potosí városban működő gyárában látnak napvilágot, az új BMW 2-es Coupé társaságában.

Kompakt méretek, extrém sportos arányokkal

Az új BMW M2 atletikus kiállásának a kompakt méretek, az extrém sportos arányok és a hamisítatlan BMW M stílusjegyek összetéveszthetetlen egysége ágyaz meg. A modell karosszériája 214 milliméterrel rövidebb, tengelyek közötti távolsága pedig 110 milliméterrel kisebb, mint a BMW M4 Coupé esetében, miközben szélessége és nyomtávja messze meghaladja az új BMW 2-es Coupé méreteit.

A nagyméretű, keret nélküli BMW hűtőrácsok vízszintesen megrajzolt lamelláival az első lökhárító három légbeömlője harmonizál, utóbbiak szinte négyszögletes kialakítása a BMW M modellek jól ismert kisugárzását idézi. A formatervezők minden részletet a technikai követelményeknek vetettek alá, a tökéletes hűtőlevegő-ellátás és aerodinamika érdekében. Oldalnézetből letisztult felületek, hangsúlyos küszöbtoldatok és erőtől duzzadó kerékjárati ívek határozzák meg a modellt, amelynek kompakt, erőteljes hátsó kialakítása megannyi egyedi stílusjegyet tartogat: a csomagtérajtó esztétikus légterelő szárnyát, a függőlegesen megrajzolt fényvisszaverőket, a nyers diffúzorbetétet és a kipufogórendszer mélyen integrált dupla ikervégződését.

Az új BMW M2 ötféle karosszériafényezési árnyalata között a Zandvoort Blue és a Toronto Red metál színek is megtalálhatók, amelyek az újdonság exkluzivitásai. A szénszálból készült M Carbon tető, amely hozzávetőlegesen hat kilogrammal csökkenti az autó saját tömegét, az opcionális extrafelszereltség részeként válik elérhetővé a modellhez.

Soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadással és kimagasló fordulatszám-tartománnyal

A kompakt sportautó sajátosságaihoz hangolt, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor kimagasló fordulatszám-tartománya a BMW M modellek legendás menetdinamikai adottságaival kecsegtet. A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor mindössze néhány apró részletben tér el a BMW M3 és a BMW M4 motorházteteje alatt dolgozó erőforrástól, miközben azonnali és mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra, illetve látványosan magas fordulatokra képes.

338 kW / 460 lóerő maximális teljesítményével az új BMW M2 66 kilowattal / 90 lóerővel szárnyalja túl közvetlen elődmodellje maximális teljesítményét. Az erőforrás akár percenkénti 7 200 főtengely-fordulatra is képes, maximális teljesítményét pedig 6 250-es fordulaton adja le. 550 Nm csúcs forgatónyomatéka 2 650 és 5 870 főtengely-fordulat között áll a vezető rendelkezésére. A teljesítmény vérpezsdítő felépülését az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer orgánuma kíséri. A hajtáslánc-technológia kenési és hűtési rendszerét úgy tervezték meg a mérnökök, hogy még a zárt versenypályák extrém vezetési körülményei közepette is magabiztosan működjenek.

A vezetés élményének szabadsága: Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó alapfelszereltségként, hatfokozatú manuális váltó az opcionális extrafelszereltség részeként

A soros hathengeres benzinmotor erejét alapfelszereltségként egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó tengelyhez. Extrém sportos váltásaival, közvetlen motorkapcsolatával és egyszerre több fokozat visszaváltását is lehetővé tevő technológiájával az automataváltó ideális műszaki alapot teremt a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló, letaglózó gyorsuláshoz. A szerkezet az M-specifikus előválasztó karon és a kormány mögötti váltófüleken keresztül is vezérelhető, miközben a Drivelogic funkció háromféle váltókarakterisztikát kínál.

A vezetés klasszikus élményét kereső ügyfelek ugyanakkor hatfokozatú manuális váltóval is megrendelhetik a BMW M2 második nemzedékét, az opcionális extrafelszereltség részeként. Az ember és gép közötti hamisítatlan kapcsolatot nem csupán a mérnökien precíz fokozatkiosztás, de a Gear Shift Assistant váltóasszisztens is fokozza, amely a kanyarok előtti visszaváltásokkor az erőforrás fordulatszámának szabályzásával segíti a lendület fenntartását. A váltóasszisztens az operációs rendszer M Setup menüpontjában bármikor kikapcsolható.

Az új BMW M2 a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre és 4,3 másodperc alatt az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, hatfokozatú manuális váltóval. A 200 km/órás tempót 13,5 szekundum (automataváltóval), illetve 14,3 szekundum (manuális váltóval) alatt éri el. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal az élsportoló elektronikusan leszabályzott végsebessége 250 km/óráról 285 km/órára növelhető.

Az agilitás és a mérnökien precíz vezethetőség kettőséről hátsókerék-meghajtás, M Traction Control tapadásvezérlés és aktív M differenciálmű gondoskodik

Legyen szó akár automata-, akár manuális váltóról, az új BMW M2 minden esetben a hátsó tengelyen adja le teljesítményét. Az oldalirányú gyorsulási erők BMW M modellekre jellemző, egyenletes felépülése minden vezetési szituációban mérnökien precíz vezethetőséget, és mint ilyen, kanyarokban például mindvégig kontrollálható megcsúsztatásokat tesz lehetővé. A mérnökök az alapfelszereltségként kínált M Traction Control tapadásvezérlést is úgy fejlesztették ki, hogy az az egyes kerekek kipörgésének tíz fokozatban állítható szabályozásával a lehető legtávolabb tolja az autó biztonságos kezelhetőségének határértékeit.

Az új BMW M2 lélegzetelállítóan dinamikus vezethetőségéhez az alapfelszereltségként kínált, aktív M differenciálmű is nagymértékben hozzájárul, amely mindkét hátsó keréken 0-100 százalék közötti arányban képes szabályozni az átadott teljesítmény mértékét. A technológia mindenféle útfelületen képes optimalizálni a bal oldali és a jobb oldali hátsó kerék lehető legjobb tapadását, illetve a kanyarokat követő dinamikus kigyorsításokat.

Kifinomult futómű-technológia, precíz irányíthatóság

Az új BMW M2 kompakt arányai, rövid tengelytávolsága, tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztása és kifinomult futómű-technológiája könnyed, precíz irányíthatóságot garantál. A sportautó agilitását, menetdinamikáját és precizitását a karosszériaváz extrém torziós merevsége és a típus-specifikus futómű-bekötési pontok is fokozzák.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott. Az új BMW M2 széleskörű alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, a változó áttételű M Servotronic sport kormánymű, az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) dolgozó dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), valamint az elöl hatdugattyús féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer is része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az új BMW M2 az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyek a BMW M3 és a BMW M4 alapfelszereltségként kínált felnijeihez képest mindkét tengelyen 1” mérettel nagyobbak. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindegyik keréktárcsa versenypályára optimalizált gumiabroncsokkal is felszerelhető.

Fejlett sportautó-utastér már alapfelszereltségként BMW Ívelt Kijelzővel és az opcionális extrafelszereltség részeként M Carbon kagylóülésekkel

Az új BMW M2 vezetőülésében ülve az M-specifikus tartalmakat, illetve vezérlési és beállítási lehetőségeket kínáló BMW Ívelt Kijelző teremti meg a vezető felé forduló műszerfal hangulatát. A vezetéshez kapcsolódó olyan információk, mint például az ideális váltásra figyelmeztető jelzés, a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység új grafikai felületén jelennek meg, miközben a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző új, M-specifikus ikonokkal dolgozik. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Head-Up kijelző ugyancsak M-specifikus tartalmakat kínál.

A BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb nemzedékének a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Intelligent Personal Assistant is része. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer, amely intuitív járművezérlést tesz lehetővé, akár érintés-érzékeny felületeken keresztül, akár élőbeszéd útján. A BMW ID és a My BMW okostelefon-alkalmazás az új BMW iDrive járművezérlő technológia széleskörű személyre szabhatóságát garantálja, amellyel a személyes eSIM kártya is használható. Az új BMW M2 alapfelszereltségének az okostelefon-integrálhatóság, az Apple CarPlay® és az Android Auto™ is része, az optimális járműkapcsolatról pedig 5G-kompatibilis antennarendszer gondoskodik.

A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként Sensatec/Alcantara kettős bevonatú, típus-specifikus sportülések fogadják, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként integrált fejtámlákkal szerelt, lyuggatott felületű Vernasca bőrkárpittal és Sensatec bevonattal húzott BMW M sportülésekre cserélhetők. Az opcionális extrafelszereltségek között az M Carbon kagylóülések is megtalálhatók, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült vázszerkezettel és versenyautós kikönnyítésekkel, amelyek mintegy 10,8 kilogrammal csökkentik az élsportoló saját tömegét.

Háromzónás automata légkondicionáló, BMW Maps navigációs rendszer, SETUP gomb és M Drive Professional csomag alapfelszereltségként

Az új BMW M2 alapfelszereltségként kínált kényelmi funkciói között a háromzónás automata légkondicionáló, a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, a BMW Maps navigációs rendszer, a hangulatvilágítás és a HiFi audiorendszer is megtalálható. Az alapfelszereltségként kínált, vezetést és parkolást támogató intelligens rendszerek sorát a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az előzési tilalmakra is figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info with No Passing Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is színesíti. A Driving Assistant csomag, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) eközben csupán néhány a megannyi, opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tétel közül.

A középkonzolon található SETUP gomb közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer, az M Traction Control tapadásvezérlés és (amennyiben az adott modell felszereltségének része) a Gear Shift Assistant váltóasszisztens beállításaihoz. A kormányon elhelyezett M1 és M2 memóriagombokra bármelyik kívánt járműbeállítás elmenthető és a későbbiekben egyetlen gombnyomással aktiválható.

Az M Drive Professional csomag szintén az új BMW M2 széleskörű alapfelszereltségének része, amely az M Traction Control tapadásvezérlés mellett M Drift Analyser és M Laptimer funkciókat is tartogat. A középkonzolon található M MODE gomb ROAD, SPORT és TRACK beállítási lehetőségeivel ráadásul az intelligens vezetést támogató rendszerek működési üzemmódjai, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai is személyre szabhatók.

A kétajtós élsportoló opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételei közé az M Race Track Package is felkerült, amelynek nem csupán az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag és az M Carbon tető, de az M Carbon kagylóülések, a szénszálból készült utastéri dekorbetétek és a versenypályára optimalizált gumiabroncsok is részei.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom