Két új párost is indít a 2024-es Dakaron a Toyota

A világ legkeményebb tereprally versenyének számító Dakart 2019-ben, 2022-ben és 2023-ban is megnyerő (2020-ban és 2021-ben pedig ezüstérmet szerző) TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló 2024-es nevezőinek teljes névsorának publikálása még várat magára, a japán motorsport csapat azonban annyit már most elárult, hogy két teljesen új páros is az ő színeiben vág neki a 2024-es megmérettetésnek.

A TOYOTA GAZOO Racing bemutatta két teljesen új párosát a 2024-es Dakar Rallyra, mielőtt a teljes csapatnévsort közzétennék november második felében. Mindkét új páros a GR DKR Hilux T1+ továbbfejlesztett változatát fogja vezetni, amelyek 2022-ben és 2023-ban győzedelmeskedni tudtak a Dakar Rallyn.

Lucas Moraes és Armand Monleón

Az első új legénység Lucas Moraes pilótából és az egykori motoros Armand Monleón navigátorból áll majd. Moraes a W2RC egyik leggyorsabb fiatal versenyzőjeként bizonyított, és tavaly, élete első Dakar Rallyján az összesített harmadik helyet szerezte meg. Most a gyári TGR csapat tagjaként Moraesnek újabb lehetősége lesz arra, hogy megvalósítsa álmát, és megnyerje a Dakar Rallyt. A brazil a múltban már belekóstolt a győzelem ízébe, kétszer nyerte meg a Rally dos Sertoes-t. Emellett háromszor nyerte meg a brazil nemzeti bajnokságot, és kétszer a dél-amerikai Mitsubishi-kupát.

Seth Quintero és Dennis Zenz

A másik új páros pilótája az amerikai Seth Quintero lesz, aki gyorsan hírnevet szerzett magának a Tereprally Világbajnokságon azzal, hogy a 2022-es Dakar Rally tizenkét szakaszán is nyerni tudott egy könnyű prototípussal. Quintero, társa navigátorként Dennis Zenz lesz. A kaliforniai San Marcosból származó Quintero 10 éves korában kezdett el könnyű prototípusokkal versenyezni, és első bajnokságát még azelőtt megnyerte, hogy elég idős lett volna a közúti vezetéshez. Seth és Dennis nemrégiben FIA W2RC bajnokok lettek a T3-as osztályban, ezzel megerősítve státuszukat, mint izgalmas, feltörekvő tereprally világsztárok.

A versenyzők felállásának új tagjaival a TGR a jövőbe tekint, amely magában foglalja a Dakar győztes GR DKR Hilux T1+ folyamatos fejlesztését is. Az autó 2024-re vonatkozó frissített specifikációjának részleteit a közeljövőben ismertetik majd. Az autó legújabb fejlesztése azonban megfelel majd az FIA által meghatározott legújabb szabályoknak. Emellett a Toyota célja, hogy a motorsporton keresztül egyre jobb autókat építsen, további finomításokra ösztönözte a mérnököket az autó különböző alkatrészei kapcsán. Ugyanakkor a csapat a fenntartható jövő felé tekint, amelynek részleteit egyelőre nem jelentették be.

Előkészületek a 2024-es Dakar Rallyra

A csapat Dakar Rallyra való felkészülésének részeként Seth és Dennis részt vett a Dubai International Baja versenyen. A 2023. november 10-13. között megrendezésre került esemény versenyképes kilométereket kínált a párosnak a frissített GR DKR Hilux T1+ volánja mögött. Hasonló lehetőség lesz Lucas és Armand számára a 2023. november 23-25. között Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Baja Qassim verseny. A 2024-es Dakar Rally ismét a 2024-es Tereprally Világbajnokság (W2RC) első fordulójaként szolgál majd. A 12 állomásos maratoni verseny 2024. január 5-én kezdődik az észak-szaúdi Alula városában. Onnan az útvonal Szaúd-Arábia látványos homokvidékén kanyarog majd vissza, mielőtt visszaérne a célba a tengerparti Yanbu városába.

„Visszatekintve a W2RC és a Dakar megmérettetéseinkre, amelyek az első W2RC szezonban való indulásunkkal kezdődtek, nem tudok nem büszke lenni. Kétéves elkötelezettséggel, egyetlen nevezéssel indultunk, és soha nem tudtuk volna elképzelni, hogy sikerül mindezt elérnünk. A GR DKR Hilux T1+ autónknak köszönhetően, amely rendkívül megbízhatónak és robusztusnak bizonyult, Nasser és Mathieu ügyességével és tapasztalatával együtt tökéletes eredményeket értünk el a W2RC első két szezonjában: mindkét szezonban megszereztük a gyártóknak, a pilótáknak és a navigátoroknak járó címet is. Most abban a helyzetben vagyunk, hogy megerősíthetjük a TGR folyamatos elkötelezettségét az FIA W2RC mellett, kezdve a 2024-es Dakar Rallyval. Továbbá a Dakar Future 2026 projekt által kitűzött célokért dolgozunk, de ennél is többet teszünk azért, hogy fokozzuk elkötelezettségünket azzal, hogy két új legénységgel bővítjük a csapatot.” – avat be Andrea Carlucci, a Toyota Motor Europe alelnöke.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom