Két új párost is indít a 2024-es Dakaron a Toyota

A világ legkeményebb tereprally versenyének számító Dakart 2019-ben, 2022-ben és 2023-ban is megnyerő (2020-ban és 2021-ben pedig ezüstérmet szerző) TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló 2024-es nevezőinek teljes névsorának publikálása még várat magára, a japán motorsport csapat azonban annyit már most elárult, hogy két teljesen új páros is az ő színeiben vág neki a 2024-es megmérettetésnek.

A TOYOTA GAZOO Racing bemutatta két teljesen új párosát a 2024-es Dakar Rallyra, mielőtt a teljes csapatnévsort közzétennék november második felében. Mindkét új páros a GR DKR Hilux T1+ továbbfejlesztett változatát fogja vezetni, amelyek 2022-ben és 2023-ban győzedelmeskedni tudtak a Dakar Rallyn.

Lucas Moraes és Armand Monleón

Az első új legénység Lucas Moraes pilótából és az egykori motoros Armand Monleón navigátorból áll majd. Moraes a W2RC egyik leggyorsabb fiatal versenyzőjeként bizonyított, és tavaly, élete első Dakar Rallyján az összesített harmadik helyet szerezte meg. Most a gyári TGR csapat tagjaként Moraesnek újabb lehetősége lesz arra, hogy megvalósítsa álmát, és megnyerje a Dakar Rallyt. A brazil a múltban már belekóstolt a győzelem ízébe, kétszer nyerte meg a Rally dos Sertoes-t. Emellett háromszor nyerte meg a brazil nemzeti bajnokságot, és kétszer a dél-amerikai Mitsubishi-kupát.

Seth Quintero és Dennis Zenz

A másik új páros pilótája az amerikai Seth Quintero lesz, aki gyorsan hírnevet szerzett magának a Tereprally Világbajnokságon azzal, hogy a 2022-es Dakar Rally tizenkét szakaszán is nyerni tudott egy könnyű prototípussal. Quintero, társa navigátorként Dennis Zenz lesz. A kaliforniai San Marcosból származó Quintero 10 éves korában kezdett el könnyű prototípusokkal versenyezni, és első bajnokságát még azelőtt megnyerte, hogy elég idős lett volna a közúti vezetéshez. Seth és Dennis nemrégiben FIA W2RC bajnokok lettek a T3-as osztályban, ezzel megerősítve státuszukat, mint izgalmas, feltörekvő tereprally világsztárok.

A versenyzők felállásának új tagjaival a TGR a jövőbe tekint, amely magában foglalja a Dakar győztes GR DKR Hilux T1+ folyamatos fejlesztését is. Az autó 2024-re vonatkozó frissített specifikációjának részleteit a közeljövőben ismertetik majd. Az autó legújabb fejlesztése azonban megfelel majd az FIA által meghatározott legújabb szabályoknak. Emellett a Toyota célja, hogy a motorsporton keresztül egyre jobb autókat építsen, további finomításokra ösztönözte a mérnököket az autó különböző alkatrészei kapcsán. Ugyanakkor a csapat a fenntartható jövő felé tekint, amelynek részleteit egyelőre nem jelentették be.

Előkészületek a 2024-es Dakar Rallyra

A csapat Dakar Rallyra való felkészülésének részeként Seth és Dennis részt vett a Dubai International Baja versenyen. A 2023. november 10-13. között megrendezésre került esemény versenyképes kilométereket kínált a párosnak a frissített GR DKR Hilux T1+ volánja mögött. Hasonló lehetőség lesz Lucas és Armand számára a 2023. november 23-25. között Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Baja Qassim verseny. A 2024-es Dakar Rally ismét a 2024-es Tereprally Világbajnokság (W2RC) első fordulójaként szolgál majd. A 12 állomásos maratoni verseny 2024. január 5-én kezdődik az észak-szaúdi Alula városában. Onnan az útvonal Szaúd-Arábia látványos homokvidékén kanyarog majd vissza, mielőtt visszaérne a célba a tengerparti Yanbu városába.

„Visszatekintve a W2RC és a Dakar megmérettetéseinkre, amelyek az első W2RC szezonban való indulásunkkal kezdődtek, nem tudok nem büszke lenni. Kétéves elkötelezettséggel, egyetlen nevezéssel indultunk, és soha nem tudtuk volna elképzelni, hogy sikerül mindezt elérnünk. A GR DKR Hilux T1+ autónknak köszönhetően, amely rendkívül megbízhatónak és robusztusnak bizonyult, Nasser és Mathieu ügyességével és tapasztalatával együtt tökéletes eredményeket értünk el a W2RC első két szezonjában: mindkét szezonban megszereztük a gyártóknak, a pilótáknak és a navigátoroknak járó címet is. Most abban a helyzetben vagyunk, hogy megerősíthetjük a TGR folyamatos elkötelezettségét az FIA W2RC mellett, kezdve a 2024-es Dakar Rallyval. Továbbá a Dakar Future 2026 projekt által kitűzött célokért dolgozunk, de ennél is többet teszünk azért, hogy fokozzuk elkötelezettségünket azzal, hogy két új legénységgel bővítjük a csapatot.” – avat be Andrea Carlucci, a Toyota Motor Europe alelnöke.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom