Kimagasló teljesítmény, extrém körülmények között is: a BMW iX5 Hydrogen a sivatagban tesztelt

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottája – amelynek tagjait a BMW Group idén februárban gurította ki az utakra – most először teljesített intenzív forrósági tesztet az Egyesült Arab Emírségekben. A modellek hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája még a 45 fokos hőmérsékleti viszonyok és a jelentős páratartalom-ingadozás közepette, homokban és porban, a folyamatosan változó meredekségű dűnéken is lenyűgözően teljesített.

A rendkívül hatékony üzemanyagcella-technológia, a két hidrogéntartály, az elektromos motor és a nagyteljesítményű akkumulátor a BMW iX5 Hydrogen vezérlőelektronikájával szorosan együttműködve igazolta felkészültségét és kimagasló teljesítményét. A müncheni fejlesztőcsapat a fedélzeti elektromos rendszerek extrém körülmények között tanúsított funkcionalitását és a hűtőrendszerek hatékonyságát egyaránt vizsgálta. A modellek a BMW által fémjelzett menetdinamikát igazolták.

A BMW iX5 Hydrogen világkörüli útja

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának tagjai Európában, Japánban, Koreában, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten igazolják a forradalmi hajtáslánc-technológia létjogosultságát. A közutakon végzett átfogó tesztek célja, hogy bemutassa a hidrogén-meghajtású modellek kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát, a fejlesztőcsapatot pedig a lehetséges sorozatgyártás előtt értékes tudásanyaggal vértezze fel. A BMW Group a tesztflottával ugyanakkor egy olyan üzemanyag-utántöltő infrastruktúra fejlesztéséhez is regionális szintű támogatást nyújt, amely a 700 baros üzemanyag-utántöltő technológiával mindegyik járműkategóriában alkalmazható – a személygépkocsiktól kezdve, a kisebb furgonokon és buszokon keresztül, egészen a nehéz haszongépjárművekig. A különböző alkalmazási és felhasználási területek közötti átmenetek jelentős mértékben járulhatnak hozzá a hidrogéntechnológia stabil beszállítói hálózatának kialakításához és a költségek csökkentéséhez.

A BMW iX5 Hydrogen a hosszúra nyúló utazások lehetőségét a gyors tankolások és a zéró emisszió előnyeivel egyesíti. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában minden potenciál megvan ahhoz, hogy megfelelő körülmények között a BMW Group hajtáslánc-technológiai portfólióján az emisszió-mentes személyes mobilitás újabb fontos pillérjévé váljon.

Folyamatban lévő technológiai átállása részeként a BMW Group abszolút „technológiai nyitottsággal” tekint az egyes hajtáslánc-technológiákra. A vállalatcsoport így a világ minden táján képes megfelelni az eltérő ügyféligényeknek, infrastrukturális szabványoknak, illetve politikai és gazdasági szabályozásoknak. Ez a fajta rugalmasság teszi lehetővé, hogy a BMW Group gyorsan és hatékonyan válaszoljon a folyamatosan változó piaci körülményekre, és minden helyzetben a lehető legtöbb ügyfélnek vonzó ajánlatot kínáljon.

A BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcella-technológiájának maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő. A modell lemezei alatt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja dolgozik, amely az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját egy közös házban egyesíti. A hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 295 kW / 401 lóerő. Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten. A két tartály együtt mintegy 6 kilogramm hidrogén tárolására képes, amellyel a modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 504 kilométer megtételére képes.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom