Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül.

A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek között automatikus nyomatékelosztást biztosító DIRECT4 négykerékhajtás tovább fokozza a az új elektromos SUV nyújtotta vezetési élményt. Mindez a gepárdok ihlette irányíthatóságot és kiállást, és a Lexus Driving Signature-t megidéző magabiztosságot és kényelmet kölcsönöz az autónak.

A vezetés élményét és az utasok kényelmét egyaránt fokozza a Lexus RZ-ben megtalálható DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszer. Ez az exkluzív Lexus technológia, amelyet az RZ-ben is bemutattak, ezredmásodperceken belül automatikusan beállítja a hajtóerő eloszlását az első és a hátsó e-Axle egységek között a körülményeknek megfelelően. A DIRECT4 emellett automatikusan beállítja a fékerőt mind a négy keréken a terhelésnek megfelelően, és javítja az akkumulátoros elektromos jármű energiahatékonyságát.

Amikor Takashi Watanabe főmérnök megfigyelte a világ leggyorsabb állatát, a gepárdot mozgás közben, lenyűgözte, hogy a nagymacska teste mindenféle irányban mozog amikor sprintel és forgolódik a zsákmány után, de a feje mégis meglepően stabil marad, és tekintetét egy pillanatra sem veszi le a célról. Ez arra inspirálta a Lexus mérnökeit, hogy új módszereket találjanak ki az RZ mozgásának szabályozására, és a DIRECT4 rendszerrel kivételesen jó dőlésszög-szabályozást tudták biztosítani a járműnek. Korlátozták, hogy az autó milyen mértékben dől hátra gyorsításkor és előre fékezéskor, ez pedig csökkenti az utasok fejének mozgását. Ez stabilabb rálátást biztosít a vezetőnek az útra, és jelentősen növeli az utasok kényelmét, különösen a hátsó üléseken.

A gepárdoktól érkező ihlet az RZ külső megjelenését is befolyásolta

A jármű karosszéria-mozgásának fokozottabb kézben tartása és a kabin hirtelen mozgásának csökkentése a simább utazás érdekében is a DIRECT4 további előnyei közé tartozik, akárcsak az erőteljes és kiváló gyorsulás, a kiváló tapadás gyorsításkor és csúszós felületen, a jobb stabilitás a kanyarokban és a megnyugtatóan magabiztos fékteljesítmény. Az automatikusan változó nyomatékeloszlás a vezető parancsaira adott precíz, lineáris, természetes reakciókat is javítja. Mindezek a tulajdonságok erősítik az RZ alapvető menettulajdonságait, amelyeket a „három C” jelképez, amelyek a Lexus vezetési jelzésének sarokkövei: Confidence (magabiztosság), Control (irányítás) és Comfort (kényelem).

A DIRECT4 folyamatosan optimális hajtóerő-egyensúlyt biztosít az első és a hátsó tengelyek között az e-Axle egységek független vezérlésével. Az érzékelők információkat küldenek a BEV ECU-nak a keréksebességről, a hosszirányú G erőkről és a kormányzási szögről. A DIRECT4 szinte azonnal reagál ezekre az információkra, hogy maximalizálja a tapadást. Az első/hátsó nyomatékelosztás nulláról 100 százalékra vagy 100 százalékról nullára és ezek között bármilyen értékre ezredmásodpercek alatt állítható – gyorsabban, mint bármely mechanikus rendszer esetében.

A nyomaték az útviszonyok függvényében oszlik meg az első és a hátsó e-Axle egységek között:

ÁLTALÁNOS

(FR : RR)

SZÉLSŐÉRTÉK

(FR : RR)

AIM

INDULÁS

60 : 40

20 : 80

A nyomatékot hátrafelé viszi a tapadás és a stabilitás fokozása érdekében

EGYENES HALADÁS

70 : 30

40 : 60

A nyomatékot az egyenesfutás stabilitásának optimalizálása és a hatékonyság javítása érdekében osztja el

KANYARODÁS

75 : 25

20 : 80

Nagyobb nyomatékot küld hátra a tapadás növelése érdekében alacsony súrlódású helyzetekben.

Kanyarban nagyobb nyomatékot küld hátrafelé, hogy magabiztos vonalkövetést és jó gyorsulásérzetet biztosítson a kanyarból való kilépéskor.

RANGE ÜZEMMÓD

0 : 100

50 : 50

Az alacsony nyomatékot igénylő vezetésnél csak a hátsó motort használja a hatótáv maximalizálására.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Megérkezett az új, Európában tervezett és gyártott elektromos hajtású Ford Explorer

A Ford ma mutatta be a tisztán elektromos hajtású Explorert; egy új elektromos autót, amely hatásosan ötvözi a német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust. Az Explorer az első modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n

A rendezvény történetében először képviseltette magát a Toyota és a Lexus a Tokio Outdoor Show kiállításon, ahol két átalakított SUV modellel és egy homokfutónak tűnő, terepre szánt, hidrogénmotoros játékszerrel mutatkoztak be. A Toyota és a Lexus környezetvédelmi céljaival tökéletes összhangban áll az a kezdeményezés, amelynek nyomán a két márka úgy döntött, hogy autókat állít ki […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Magyar Év Autója díjat nyert a BMW M3 Touring

A sportautó kategóriát – ahogy eddig minden évben – a BMW nyerte meg, ezúttal a régóta várt, rendkívüli praktikusságot és letaglózó teljesítményt egyszerre kínáló BMW M3 Touring prémium középkategóriás modellel. 2020 óta minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, hogy az Év Magyar Autója versenyen […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom