Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül.

A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek között automatikus nyomatékelosztást biztosító DIRECT4 négykerékhajtás tovább fokozza a az új elektromos SUV nyújtotta vezetési élményt. Mindez a gepárdok ihlette irányíthatóságot és kiállást, és a Lexus Driving Signature-t megidéző magabiztosságot és kényelmet kölcsönöz az autónak.

A vezetés élményét és az utasok kényelmét egyaránt fokozza a Lexus RZ-ben megtalálható DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszer. Ez az exkluzív Lexus technológia, amelyet az RZ-ben is bemutattak, ezredmásodperceken belül automatikusan beállítja a hajtóerő eloszlását az első és a hátsó e-Axle egységek között a körülményeknek megfelelően. A DIRECT4 emellett automatikusan beállítja a fékerőt mind a négy keréken a terhelésnek megfelelően, és javítja az akkumulátoros elektromos jármű energiahatékonyságát.

Amikor Takashi Watanabe főmérnök megfigyelte a világ leggyorsabb állatát, a gepárdot mozgás közben, lenyűgözte, hogy a nagymacska teste mindenféle irányban mozog amikor sprintel és forgolódik a zsákmány után, de a feje mégis meglepően stabil marad, és tekintetét egy pillanatra sem veszi le a célról. Ez arra inspirálta a Lexus mérnökeit, hogy új módszereket találjanak ki az RZ mozgásának szabályozására, és a DIRECT4 rendszerrel kivételesen jó dőlésszög-szabályozást tudták biztosítani a járműnek. Korlátozták, hogy az autó milyen mértékben dől hátra gyorsításkor és előre fékezéskor, ez pedig csökkenti az utasok fejének mozgását. Ez stabilabb rálátást biztosít a vezetőnek az útra, és jelentősen növeli az utasok kényelmét, különösen a hátsó üléseken.

A gepárdoktól érkező ihlet az RZ külső megjelenését is befolyásolta

A jármű karosszéria-mozgásának fokozottabb kézben tartása és a kabin hirtelen mozgásának csökkentése a simább utazás érdekében is a DIRECT4 további előnyei közé tartozik, akárcsak az erőteljes és kiváló gyorsulás, a kiváló tapadás gyorsításkor és csúszós felületen, a jobb stabilitás a kanyarokban és a megnyugtatóan magabiztos fékteljesítmény. Az automatikusan változó nyomatékeloszlás a vezető parancsaira adott precíz, lineáris, természetes reakciókat is javítja. Mindezek a tulajdonságok erősítik az RZ alapvető menettulajdonságait, amelyeket a „három C” jelképez, amelyek a Lexus vezetési jelzésének sarokkövei: Confidence (magabiztosság), Control (irányítás) és Comfort (kényelem).

A DIRECT4 folyamatosan optimális hajtóerő-egyensúlyt biztosít az első és a hátsó tengelyek között az e-Axle egységek független vezérlésével. Az érzékelők információkat küldenek a BEV ECU-nak a keréksebességről, a hosszirányú G erőkről és a kormányzási szögről. A DIRECT4 szinte azonnal reagál ezekre az információkra, hogy maximalizálja a tapadást. Az első/hátsó nyomatékelosztás nulláról 100 százalékra vagy 100 százalékról nullára és ezek között bármilyen értékre ezredmásodpercek alatt állítható – gyorsabban, mint bármely mechanikus rendszer esetében.

A nyomaték az útviszonyok függvényében oszlik meg az első és a hátsó e-Axle egységek között:

ÁLTALÁNOS

(FR : RR)

SZÉLSŐÉRTÉK

(FR : RR)

AIM

INDULÁS

60 : 40

20 : 80

A nyomatékot hátrafelé viszi a tapadás és a stabilitás fokozása érdekében

EGYENES HALADÁS

70 : 30

40 : 60

A nyomatékot az egyenesfutás stabilitásának optimalizálása és a hatékonyság javítása érdekében osztja el

KANYARODÁS

75 : 25

20 : 80

Nagyobb nyomatékot küld hátra a tapadás növelése érdekében alacsony súrlódású helyzetekben.

Kanyarban nagyobb nyomatékot küld hátrafelé, hogy magabiztos vonalkövetést és jó gyorsulásérzetet biztosítson a kanyarból való kilépéskor.

RANGE ÜZEMMÓD

0 : 100

50 : 50

Az alacsony nyomatékot igénylő vezetésnél csak a hátsó motort használja a hatótáv maximalizálására.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus elhozta nekünk a magánrepülők képviselete luxust négy keréken

Új piaci szegmensbe lép a Lexus vadonatúj luxus járműve piacra dobásával. Az új Lexus LM megalkotásakor a fő szempontot a japán Omotenashi, vagyis méltó vendégszeretet vezérelve adta, mely a megcélzott vásárlói réteg legfőbb igénye. A modell négyüléses változata a repülőgépek első osztályát idéző makulátlan letisztultsággal és kifinomultsággal lett megalkotva, tucatnyi részletgazdag utastérfunkcióval kiegészülve, míg a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül. Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Az új BMW R 1300 GS

„Az új BMW R 1300 GS modellel újra sikerült meglepni a riválisokat. A motorkerékpárt még gazdagabb anyagfelhasználás, egyszersmind visszafogott komplexitás és tömeg jellemzik. Mindehhez a felhasználási területre összpontosító felszereltség társul, amelynek hatására még látványosabban jut érvényre az, amiről a boxermotoros GS igazából szól. Az új erőforrás mozgatta, egyedülállóan kezes és lenyűgözően motorozható modell mind a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom