Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül.

A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek között automatikus nyomatékelosztást biztosító DIRECT4 négykerékhajtás tovább fokozza a az új elektromos SUV nyújtotta vezetési élményt. Mindez a gepárdok ihlette irányíthatóságot és kiállást, és a Lexus Driving Signature-t megidéző magabiztosságot és kényelmet kölcsönöz az autónak.

A vezetés élményét és az utasok kényelmét egyaránt fokozza a Lexus RZ-ben megtalálható DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszer. Ez az exkluzív Lexus technológia, amelyet az RZ-ben is bemutattak, ezredmásodperceken belül automatikusan beállítja a hajtóerő eloszlását az első és a hátsó e-Axle egységek között a körülményeknek megfelelően. A DIRECT4 emellett automatikusan beállítja a fékerőt mind a négy keréken a terhelésnek megfelelően, és javítja az akkumulátoros elektromos jármű energiahatékonyságát.

Amikor Takashi Watanabe főmérnök megfigyelte a világ leggyorsabb állatát, a gepárdot mozgás közben, lenyűgözte, hogy a nagymacska teste mindenféle irányban mozog amikor sprintel és forgolódik a zsákmány után, de a feje mégis meglepően stabil marad, és tekintetét egy pillanatra sem veszi le a célról. Ez arra inspirálta a Lexus mérnökeit, hogy új módszereket találjanak ki az RZ mozgásának szabályozására, és a DIRECT4 rendszerrel kivételesen jó dőlésszög-szabályozást tudták biztosítani a járműnek. Korlátozták, hogy az autó milyen mértékben dől hátra gyorsításkor és előre fékezéskor, ez pedig csökkenti az utasok fejének mozgását. Ez stabilabb rálátást biztosít a vezetőnek az útra, és jelentősen növeli az utasok kényelmét, különösen a hátsó üléseken.

A gepárdoktól érkező ihlet az RZ külső megjelenését is befolyásolta

A jármű karosszéria-mozgásának fokozottabb kézben tartása és a kabin hirtelen mozgásának csökkentése a simább utazás érdekében is a DIRECT4 további előnyei közé tartozik, akárcsak az erőteljes és kiváló gyorsulás, a kiváló tapadás gyorsításkor és csúszós felületen, a jobb stabilitás a kanyarokban és a megnyugtatóan magabiztos fékteljesítmény. Az automatikusan változó nyomatékeloszlás a vezető parancsaira adott precíz, lineáris, természetes reakciókat is javítja. Mindezek a tulajdonságok erősítik az RZ alapvető menettulajdonságait, amelyeket a „három C” jelképez, amelyek a Lexus vezetési jelzésének sarokkövei: Confidence (magabiztosság), Control (irányítás) és Comfort (kényelem).

A DIRECT4 folyamatosan optimális hajtóerő-egyensúlyt biztosít az első és a hátsó tengelyek között az e-Axle egységek független vezérlésével. Az érzékelők információkat küldenek a BEV ECU-nak a keréksebességről, a hosszirányú G erőkről és a kormányzási szögről. A DIRECT4 szinte azonnal reagál ezekre az információkra, hogy maximalizálja a tapadást. Az első/hátsó nyomatékelosztás nulláról 100 százalékra vagy 100 százalékról nullára és ezek között bármilyen értékre ezredmásodpercek alatt állítható – gyorsabban, mint bármely mechanikus rendszer esetében.

A nyomaték az útviszonyok függvényében oszlik meg az első és a hátsó e-Axle egységek között:

ÁLTALÁNOS

(FR : RR)

SZÉLSŐÉRTÉK

(FR : RR)

AIM

INDULÁS

60 : 40

20 : 80

A nyomatékot hátrafelé viszi a tapadás és a stabilitás fokozása érdekében

EGYENES HALADÁS

70 : 30

40 : 60

A nyomatékot az egyenesfutás stabilitásának optimalizálása és a hatékonyság javítása érdekében osztja el

KANYARODÁS

75 : 25

20 : 80

Nagyobb nyomatékot küld hátra a tapadás növelése érdekében alacsony súrlódású helyzetekben.

Kanyarban nagyobb nyomatékot küld hátrafelé, hogy magabiztos vonalkövetést és jó gyorsulásérzetet biztosítson a kanyarból való kilépéskor.

RANGE ÜZEMMÓD

0 : 100

50 : 50

Az alacsony nyomatékot igénylő vezetésnél csak a hátsó motort használja a hatótáv maximalizálására.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom